Möödunud hooaeg oli mitmeski osas meie Pro sõitjatele midagi erilist. Esimest korda peeti üks Eesti meistrivõistluste etapp väljaspool kodumaad, Lätis, legendaarsel Biekerniki ringrajal. Samuti toimus esimest korda Põhja-Euroopa meistrivõistluste etapp meie koduõuel, Pärnus, auto24ringil. Võrreldes eelmise aastaga oli lisandunud mitu kohalikku sõitjat ja palju välisvõistlejaid. Hooaeg pakkus palju põnevust, uusi väljakutseid nii sõitjatele kui korraldajatele, kuid nii head aastat, nagu oli 2013, pole drift veel Eestimaal näinud.
Rait Lember 264p
Vast kõige omapärasema autovalikuga sõitja lähiriikides. Rait sattus drifti juurde täitsa juhuslikult, kui toona veel härra Ardo “Lock” Kaldale kuulunud universaaliga Rapla kardirajal mees võistlema pandi. Mõni aeg hiljem sai laenatud autost isiklik ja universaal lõigati kastikaks. Edasine on juba ajalugu. Tänavuseks hooajaks meisterdas Rait endale järjekordse kastika, seekord uuemast ,e36 kerega BMW-st ja võttis punti Märt Kuvvase, kellega loodi meeskond NRR – No Regrets Racing. Titevead käivad uue auto sünniga paraku kaasa ja ei pääsenud neist ka Rait. Tandemihundina tuntud mees pidi see aasta leppima vaid viienda kohaga, kuid fantastilisi sõite nägime me sellest hoolimata. Talv on pikk ja sobib ideaalselt uue auto viimistlemiseks. Kevadel on ta kindlasti rajal tagasi ja tugevamana, kui varem.
Jarmo Luht 316p
Üks uutest nägudest Pro arvestuses, kes pakkus põnevaid lahinguid läbi terve hooaja. Möödunud aastal veel Streedis oma debüüthooajal ilma teinud Jarmo proovis õnne tippklassis ka möödunud aastal, kuid tõsiselt võttis ta Pro arvestuse käsile tänavu. Päris tipust hoidis teda eemal nõrk võistlusnärv, kuid see on asi, millega harjumine võtabki natuke aega ja nõuab kogemustepagasit. Järgmiseks aastaks on Team Ghosti garaažist kuulda palju uuendusi, mida hetkel ma veel kommenteerima ei hakka, kuid kindel on, et Jarmo siht ei ole muud, kui esikoht. Kindlasti loodame näha teda sõitmas väljaspool kohalikke etappe ka mõnes suuremas sarjas.
Märt Kuvvas 329p
Sarnaselt Jarmole oli ka Märdi jaoks 2013 aasta esimene täis hooaeg Pro klassiga kaasa sõita. Huvitaval kombel olid kaks uustulnukat nii võrdsed, et viimane poodiumi aste jagati ära omavahelises võitluses. Lõpuks jäi peale Märt, kes terve hooaja suutis rahvale suurepärast emotsiooni pakkuda. Saanikrossis karastunud Märt ei murdunud võistluspinge all ja võttis rajal alati maksimumi. Hooaja teiseks pooleks vahetas Märt iganenud 4.4 liitrise V8 võimsama, M5-lt pärit mootori vastu, mis lubas tal palju südikamalt tippudele kannale astuda. Hooaja lõpus premeeritigi tema pingutusi kolmanda kohaga.
Eduard Vahemets 468p
Vanameister, DriftKing, Vehemet, Ets, Eedu – eks heal lapsel ole alati mitu nime ja erand pole ka Eduard Vahemets. 2012 hooajal valitses Ets totaalselt Pro klassi, kuid tänavu rikkus ta oma hooaja kohe esimesel etapil, kui värske ja uue välimuse saanud võistlusauto soojendusringil külili keeras. Hästi, Eedu! Isikliku karuteene tagajärjel pidi ta ülejäänud etappidel sõitma võimalikult stabiilselt ja võimalikult kõrgetele kohtadele. Tema ainus tõeline konkurent oli ootuspäraselt tiimikaaslane Toomara, kes oli tegemas super hooaega. Lõpuks pidigi Ets leppima teise kohaga, kaotust Taavile 20 punkti. Järgmiseks hooajaks hetkel Etsil veel autot pole, millega rajale tulla, kuid kuluaarides käib jutte igasuguseid ja huvilistel soovitan meie blogil silm peal hoida. See mees elab ja hingab drifti, rajale ta kindlasti tuleb!
Taavi Toomara 488p
Kui keegi oleks üks tund enne esimese etapi kvalle küsinud, kas Tomz usub, et ta suudab 2013 aasta kinni panna, ei oleks ta kindlasti jaatavalt vastanud, sest siis viibis ta parasjagu garaažis auto all, paaniliselt käigukasti vahetades. Õnneks saadi pill käima ja tubli töö eest teenis ta ka kohe esimese võidu. Ainus äpardumine muidu heal hooajal leidis aset Pärnus, NEZ-i etapil, kus too sama käigukast taaskord vimka sisse viskas. Tänu ülejäänud etappide heale õnnestumisele ei olnud 2013 aasta meistris enne viimast etappi palju lahtisi otsi jäetud ja oma ülemvõimu kinnitas ta finaalides võiduga meeskonnakaaslase üle. See tähendab seda, et mõlemal Smokehuntersi sõitjal on ette näidata üks meistritiitel ja üks karikavõit. Vaid korra on seisnud aasta lõpus poodiumi kõrgemal astmel keegi teine – see oli aastal 2010 ja selleks meheks oli möödunud aastal õnnetult hukkunud Gatis Lapans.
Aasta Tegija
Pro klassis valisime me üksmeelselt Aasta Tegijaks Harold Valdma. Ma usun, et keegi ei sea tema saavutusi kahtluse alla, sest oli ta ainuke eestlane, kes sõitis terve hooaja kaasa mõnes suures välissarjas. Hooaja alguseks lasid VAK Racingu mehed ehitada tutika E46 kerega BMW, millega maailma vallutama mindi. Kahjuks jäi ülivõimas LSX powerplant õlinälga ja osa hooajast sõitis Harold veidi lahjema mootoriga. Kergemaks ei teinud ta elu ka päris tugev avarii Riias, mis sundis teda paarilt etapilt puuduma. Parimaks tulemuseks nimetab Harold ise Poola EEDC etapi viiendat kohta, mis sealses konkurentsis on väga kõva tulemus. Aasta kokkuvõttes pälvis ta EEDC arvestuses tubli 8. koha, mis olnuks kindlasti kõrgem, kui poleks seda õnnetut Riia avariid. Järgmisel aastal näeme teda kindlasti rajal, kuid millises sarjas, ei tea ta veel isegi.
Järgmise hooaja kalender tekitab ärevust juba praegu, sest saame Tallinnas näha lausa kolme võistlust. Kaks neist on suured välissarjad Drift Allstars ja NEZ, kuid aastat alustatakse Pirita ringrajal Eesti MV etapiga. Plaanis on külastada taaskord uusi radu, et tuua drift inimestele veel lähemale, kui see tänaseks on. Petrolheads.EE vahendusel saate nautida vanas headuses kokkuvõtteid ja LIVE ellikatabeleid. Samuti hoidke silmad lahti lähikuudel, sest sarnaselt möödunud aastatele, koputame suuremate tiimide ustele, et näha mida nad seal talv otsa nikerdanud on.