Aasta oli 1982, kui mees nimega Helmut Pfeifhofer asutas esimese ja ainukese eraomandis oleva Porsche muuseumi. Ja seda pisikesse Austria linnakesse nimega Gmünd. Siiski polnud asukoht laest võetud, sest aastal 1944 oli just see väike koht see, kus Ferdinand Porsche ehitas esimese endanimelise masina- legendaarse 356´e. Kokku tehti kuni aastani 1950 44 kupeed ja 8 kabrioletti.

Härra Helmuti pingutused on kandnud vilja, sest esile toodud väike, kuid kaalukas näitusevalik sisaldas põnevaid Porsche ja Volkswageni disaine, aksessuaare ja võidusõidutehnikat. Aga mis siin pikalt, vaadake pilte ja ehk meeldib teilegi. Meie jäime rahule!








70 aastat tagasi olid laod teistsugused.



Porsche 356 alumiiniumdetailide valmistamiseks kasutati sellist puidust maketti.


Esimesed kered tehti siis käsitööna alumiiniumist aga 1950 viidi tootmine Zuffenhausenisse ja edasi valmisid kered juba terasest.


Porsche 993 Supercup


Vasakul on näha valge rariteetne Porsche 959, nr.24 200´st. Tootmistaastaks 1988. Autol oli 450 hobujõudu, 6-käiguline kast, 2 turbot, nelikvedu, differentsiaalilukk ja nivooamordid, mille reguleerimisvahemik lausa 10 senti!



Porsche 356A eksemplare oli mitmeid. Paremini säilinud oli California sooja päikese alt pärit isendid.


Porsche 718 on legendaarse 550 mudeli järeltulija, parandati vedrustust ja kere ennast.


968 mudel oli lahedalt käsitööna pooleks lõigatud, et näha ka masina kesta alla.


Mudel 906 oli viimane tänavalegaalne võidusõiduauto Porsche´lt. Toodeti neid 50tk, et saada FIA´lt homologeering “Group 4” jaoks. Debüütaastal 1966 võideti kohe oma klass Daytona 24-tunni sõidus ja seda Ferrari Dino 206 ees.


Super Vee oli omamoodi promotsioonisari VW toodetele ja kui esmapilgul masin väga kaalukana ei tundu siis tegelikkuses on selle sarja kinni pannud erinevatel mandritel sellised superstaarid nagu Al Unser Jr., Michael Andretti ja Keke Rosberg.


CART sarjas osalenud Porschel oli rammu 750 hj jagu ja seda 8 silindri toel. 1990 lisandus Theo Fabile just selle nr.41 masinaga John Andretti. See jäi ka viimaseks hooajaks, sest väga suurt edu Ameerikas ei saavutatud.


Porsche 935. Tootmisaastaks 1976, jõudu 590hj ja seda 890kg juures! Tippkiirus 340km/h. Autot seestpoolt uurides tuli tõdeda, et Jacky Ickx ja Jochen Mass olid julged poisid!




Üks pilt meist ka, nii profülaktika mõttes.