Miks on samast autost vaja veel üks lugu teha? Kas ainult sellepärast, et nüüd oli auto valge? Või et sellel on ringrajapakett? Nii sellepärast, kui ka sellepärast, et see kõik pole pooltki nii lihtne, kui alguses tundub.
Mis siis nii lihtne ei ole? Tootmisarv on näiteks piisavalt segane ja erinevatest kohtadest tuleb erinevat infot. Üks number on vähemalt selge – 25000. Just nii palju toodetakse nelikveolisi GR Yariseid, millest 9000 on vasakpoolse ja 16000 parempoolse rooliga. Nendest 9000st üks on siin artiklis ja üks punane oli eelmises. Esialgse info järgi tuleb Eestisse kokku neid umbes 100.
Nelja erinevat värvi seda autot saada on – must, valge, punane ja pärla valge. Siiani tundub suhteliselt lihtne? Siiani ongi lihtne, edasi läheb pisut keerulisemaks. Mängu tulevad erinevad varustusepaketid. Kõigepealt on planktonpakett. Täiesti okei mootoriga, GR-FOURi 4WD-süsteemi, elektriliste akende ja suure salongipeegliga väikeauto.
Siis edasi saab valida kas peenutsemist või sporti. Peenutsemine jaapani mõistes tähendab suuremat ekraani (et sa ikka veel vähem esiklaasist välja näeks), heads-up display-d (noh, et ikka veel vähem tee nähtav oleks), pimenurga jälgimist (sest noh, sa nagunii välja ei näe), rohkem kõlareid (sõita nagunii ei näe, kuula siis muusikat) ja parkimisandureid (kuna välja ei näe, siis tuleb ekraani ja piiksumise järgi parkida).
Teine variant on valida ringrajapakett. Sellega saad sa standardile lisaks esi- ja tagasilda piiratud libisemisega torsen differentsiaalid, ebamugavama vedrustuse (jäigemad vedrud ja stabikad, paremad amordid) punased pidurisadulad (lihtsalt punaseks värvitud sadulad, midagi muud pidurite osas muudetud ei ole) ja üüüüüüberkallid veljed (kataloogi järgi 2800€ tk, Jaapanis saab samad veljed ca 3000€ eest terve ringi).
Nüüd läheb veidi segasemaks. Kombineerida neid pakette ei saa. Euroopas, aasias saab. Võtkem kasvõi see taustaks olev maja. Tahab kandilist akent, no problemo. Tahab ümmargust akent, no problemo. Kaamera saab ka, no problemo. Isegi sein ei pea sirge olema, võib vabalt mingi nurga vahele panna, no problemo. Aga jaapanlasel euroopas on problemo.
Rinkapaketile pimenurga jälgimist ei saa. Numbreid esiklaasile ka ei saa. Rohkem kõlareid? Nope. Suurem ekraan? Nope. Mugavuspaketile sportlik pidurisupordivärv? Ei. Jäigem vedrustus? Njet. Torsen diffrid? Arvasite ära, ei ole võimalik.
Aga näed, aasias saab. Ja siis on seal veel igasugu huvitavat kraami, mida pakub Toyota ise. Kui sa arvad, et torsen on nõrkadele, siis Jaapanis saab mehaanilist diffrit (Eestis ca 16000€, Jaapanis ca 4000€) kahes lukustusastmes, üks sobilik kruusale, teine asfaldile. Siis on seal valikus alumiiniumist põhjakatted, millega katab peaaegu terve auto põhja ära. Kui sellest ikka veel vähe on, siis võid oma autosse näiteks puuri lasta panna. Esinduses. Küsimusi ei esitata, lihtsalt maksa raha. Ja kui sa ikkagi nii raju rallimees (või naine) oled, siis on võimalik ka sidur välja vahetada – kangem korv ja kolmelabaline ketas.
Jaapanis saab aga varustusega minna ka teises suunas – vähendada! Ekraanist jääd ilma, väiksemad pidurid, mingi tavaline iste, kokku ligi 100kg kergem. See pakett on mõeldud neile, kes nagunii esimese asjana pool autot laiali lammutavad. Siinsetele jääraja/rallihuntidele, kes juba Liguri või Muraka juurest omale väikesed pidurid tellinud on, see nii meeldiv teadmine arvatavasti ei ole. Mis puudutab eelpool mainitud lisasid, siis neid Jaapanis pakutavaid vidinaid saab läbi mingite Inglismaa töökodade omale sebida. Eestis kohapeal on juba liikvel aga üks tänuväärt lisavidin – salongipeegli tõstmise adapter. Saad peegli laele lähemale ja näed rohkem välja. Tundub väärt asi.
Suured tänud Ragnarile.