Ülidramaatiline finaal, sündmustest pakatav eliminaatoritabel ja karmid väljasõidud sobiksid kõik suurepärasteks reklaamlauseteks laupäeval toimunud EEDC järjekordsele driftietapile!

Juba reedene trennipäev lubab põnevust ja dramaatikat aga laupäeval toimunud põhivõistlus ületab kõik ootused. Suurem draama tõmmatakse käima juba hommikusel vabatreeningul ja kahjuks just Eesti poiste poolt. Alustuseks paneb oma tiimi päevaplaani uueks Jarmo Luht, kes rajult peale entry´t 130 kmh pealt otse seina laseb. Täpselt 45 minutit hiljem teeb automootori ootamatul seiskumisel samas kohas ja sama asja Harold Valdma. Õnneks on mõlema mehe tiimid ülesannete kõrgusel ja kvallideks on pillid taas sõidukorras.




Juha sõitmise lõpetab purunenud mootor.



Pawel Trela masin on eriskummaline valik.






Ready for takeoff? Märt sihib kõrgele.



Puhmas testib trennis Tuercki vormi.




Erinevad aerodünaamilised lahendused on alati mootorispordis tähtsal kohal.

Kvalifikatsioon ja sõitude hindamine on Lätis omaette ooper. Hindamiskriteeriumid on huvitavad ja tihtipeale eelistatakse show´d rohkem, kui sõidujoont ja tehnikat. Lisaks ei vasta kokkuklopsitud eliminaatoripuu muu maailma standarditele aga pole hullu, mehed sinna oma paigutuse ikkagi saavad.

Kõiki sõitjaid me loomulikult lahkama ei hakka, vaid keskendume peamiselt meie poistele.

Esimesena tuleb kolmele kvalifikatsioonikatsele Eduard Vahemets. On imetlusväärne, kuidas lätlased Etsi nime kruttida jaksavad, seekord siis Vihemets. Aga Eduard teeb seda, mida peab ehk sõidab kolm väga korralikku ja stabiilset run´i kuigi kohtunikele vist jääb show´d väheks, sest tulemuseks kvalli 22 koht.


Teine mees samas grupis on Team Ghosti Kristjan “Crac” Klemets ja kiirel rajal lahja masinaga on tal tükk tegemist, et punktid kirja saada. Esimeses sõidus offtrack, teises jääb hoost lihtsalt puudu, et korralikult clippideni libiseda. Aga õnneks kolmandal katsel võtab mees masinast viimast ja 28. kvallikoha vääriline sõit, punkte 67.

Kolmas grupp toob rajale juba kolm eestlast. Esimesena Märt Kuvvas. Esimeses sõidus spin, teine aga juba ka publiku aplausi väärinud rajaläbimine, millega garanteerib kvalli 25. koha. Kohe tema järel pääseb rajale tiimikaaslane Rait Lember, kelle run´id on vägagi kiired. Nurka tänu sellele küll vähem aga kolm kindlat katset ja tulemuseks 24. koht. Mõlemad mehed skoorivad identsed 81 punkti. Tiimikaaslaste solidaarsus?



Kolmas mees, Henri Puhmas, on ilmselgelt populaarseim eestlane Lätis. Rahvas pole teda unustanud, esimene sõit kohe superilusa clipping-ala äravõtmisega otse publiku nina ees ja parim eestlaste kvallikoht, üheteistkümnes, on taskus!

Vahepeal auto korda saanud Harold Valdma, kellel antud rajaga meie meestest kõige enam kogemusi, kogeb taas hommikust ebaõnne ja õudust ning palju puudu ei jää, et taas seinas lõpetada. Luhtub ka teine kvallisõit aga kolmandaga päästab sõna otseses mõttes oma päeva ära, punktidel! Tulemuseks 23. koht ja eliminaatoris sees.

Kolme tunniga on Team Ghost mittesõitvast autost taas sõitva teinud ja piloot Jarmo Luht saab rajale viimaste hulgas. Tänu mitte kõige sirgemale sillageomeetriale ja ebatavalistele esirehvidele teeb mees “bussipeatuse” kurvis kaks identset spinni. Kolmandal katsel võtab Jarmo end sarnaselt meeskonnakaaslasele kokku ja teeb kuidagi ära. Kohe on selge, et palju siit punkte ei tule aga vähemalt ellikakoht on käes, täpsemalt siis 30.

Kvalifikatsioonivõidu võtab rahva suur lemmik Gvido, kuigi kõrvalt vaadates on tema clipping-punktides ruumi teistelegi jagada. Vähemasti tomu tuleb kõvasti ja kiirus on raju! Teine koht hiljuti Eestiski sõitnud Ivo Cirulisele ja kolmas Formula-D´st kohaletoodud külalisesinejale Ryan Tuerck´le.




Ingus Jekabsonsi stiilinäide.


Max Tvardovsky on rajal väga kiire.



Meilgi võistlemas käinud Kalašnikov.


Egle värvis õhu roosaks.






Peale sõitjate briifingut on aeg siis alustada selle magusaima osaga. Eriti kui mu unistus, saada mõni eestlane mingiski faasis kokku Ryan Tuerck´ga, kohe ka teoks saab. Selle au saab endale ei keegi muu, kui esimest aastat tandemeid sõitev Jarmo Luht! Kahju muidugi, et kokkulapitud 4-rattaline ahelvare päris “see” pole aga hea koht kogemuste hankimiseks igatahes. Teistele eestlastele moodustuvad aga järgmised paarid: Märt Kuvvas ja Felix Chitipakhovian, Rait Lember ja Edmunds Erglis, Henri Puhmas ja Eduard Vahemets. Max Tvardovsky võtab jutule Harold Valdma ning Kristjan Klemets saab tantsupartneriks Elvijs Kezise.

Kuigi Kuvvas ei näita mingit austust Felix Chitipakhoviani vastu ülesse ja võitleb välja OMT, siis teisel katsel Märdi offtrack viib edasi ikkagi Felixi.


Kohe järgi sõitnud Lember – Erglis paarist saab edasi viimane, kuigi mõlemad suudavad ees-sõites vastase maha jätta. Tundub, et komakohad…


Kolmanda eestlasena saab rajale Klemets ja ei anna kvalli viiendale, Kezisele, mingit võimalust. Elvijs laseb mõlemas sõidus sirgeks ja Cracil Top16 käes!


Harold Valdma ja Max Tvardovsky tandem on Haroldile järjekordne õudusunenägu. Max paneb esimeses kurvis otse välja ja Harold peab taas päästma, mis päästa annab. Pauk on siiski korralik ja mõlemad autod füüsiliselt mängust väljas. Kuigi sõiduvõit meie mehele ja mitte just väga lohutav Top16 koht.

Kui rada taas kasutuskõlblikuks vuntsitud, on varsti aeg Jarmo käes, et mõõtu võtta ei kellestki muust, kui Ryan Tuerck´st. Kuna hommikune avarii on mehel värskelt meeles ja kaelavaluna ka füüsiliselt tugevalt tunda, saab entry kiirus liiga väike ja Ryan sõidab oma 500hj BMW E46 LS3´ga lihtsalt eest. Teises sõidus ees olles aga on Jarmo sõidujoon paigast ja viib spinnini. Seega edasi Tuerck.



Viimane paar on eestlaste siseasi. Eduard on sunnitud jälitades auto sirgeks laskma ja kuigi teises sõidus saab natuke Henri eest põgenema, on asi selge. Edasi Top16 hulka Puhmas!


Top16 algab kohe meie jaoks põnevalt, sest Kristjan Klemets saab omapärase eliminaatorpuu tõttu endale vastaseks kvalifikatsioonivõitja Gvido! Viimasel väidetavalt 1000hj´ne E36 BMW ja Cracil paar korda lahjem Nissan S15. Esimeses sõidus panebki lätlane eest leekima ja rohke suits petab Klemetsi ära, kes arvab Gvido spinni olevat teinud. Seetõttu ka peasirgel rajalt väljasõit. Ja kui Elksnis taga korraliku kopeerimise teeb, on võitja selge. Seekord kuuevarbaline.

Teine veel reaalselt võistlev eestlane ehk Henri Puhmas saab vastaseks aga kvalli 18.koha mehe Aleksei Golovnia. Henri eessõit on väga korralik ja Aleksei kopeerimine samuti. Küll aga jälitades sõidab Puhmas Nissanil võistelnud ja veidralt entrys kummipaelana veninud Alekseile külge sisse ja sellega on “Sõgeda” pidu läbi.

Top8´sse jõuavad seega Golovnia, Egle teekonna lõpetanud Felix Chitipakhovian. Siis veel Ryan Tuerck, kes võidab Blušsi tänu viimase crashile, Gvido, Cirulis, Erglis, superpäeva tegev Eriks Ulass ja katkestamiste tõttu otse edasi saanud poolakas Pawel “The Troll” Trela.


Neli paremat selgub nobedasti. Gvido saab vinge sõiduga jagu Erglisest, samuti häid sõite tegev Cirulis kustutab ära poolaka Trela, Ulass võidab Felixit ja viimases paaris teeb Tuerck seda, mida temalt oodatakse- seljatab Golovnia.




Poolfinaali paaridena on rahva ees Gvido ja Ulass ning Cirulis ja Tuerck.
Esimesena rajale Gvido ja Ulassi eest ta läinud ongi. Kui teises sõidus mees ka superhead kopeerimist näitab, on esimene finalist rahva tohutuks rõõmuks selge- G V I D O!
Ivo Cirulis annab endast kõik, et Ryan Tuercki teekonnale kriips peale tõmmata. EI! Ameeriklasel on asjast teine arusaam ja koht finaalis kindel. Loomulikult on publik Ivo langemisest kurb aga peagi leebutakse, sest mõlemad medalisõitude paarid on parajad maasikad niigi maitsval tordil!

Pronksimatš saab kahjuks läbi enne, kui alata jõuab. Eriks Ulassi masin kuumeneb üle, läheb keema ja sellega on Ivo Cirulis saavutanud kolmanda koha. Mis teha, mootorisport… Täpselt sama saatus ähvardab ära jätta ka finaali, sest starti suunduval Gvido masinal ilmnevad transmissiooniprobleemid ja masin enam kohalt ei liigu. Kibekiire lahendusena võtab aga mees Egle E30 BMW ja peale ühte prooviringi kustutab finaalis Tuercki lihtsalt ära. Kusjuures kogu võistluste ainsa eksimuse laseb Ryan sisse järel sõites, kui satub peasirgel rajalt välja. Pole midagi öelda, kõik me oleme inimesed.


Läti publik juubeldab, sest oma mees on teinud maksimaalse tulemuse – kvallivõit ja EEDC võit samuti. Pidu kestab Riias hommikuni!