Käivad jutud, et järgmine OMC võib jääda viimaseks korraks kui Eesti Audi Klubi selle korraldamise sellisel kujul ette võtab. Arvestades kui pikk on igal aastal osalejaterivi, purustakase järjepanu isiklike rekordeid ja lisandub uusi nimesid, siis tuleb korraldajaid tunnustada, et pikast ajaloost sõltumata on üritus ligi sajal bensiinipeal kalendris kindlalt kirjas. See on korralduse kvaliteedimärk!


Et mitte liiga luigelaulu moodi kõlada meenutame parem möödunud võistlust.

Nagu ka möödunud aastal, istusin koos parima perenimega (Reisser) kaaskommentaatoriga mikri taga.

Tingimused rajal olid ideaalsed – mõõdukalt tugev tuul puhus piki betooni, temp püsis +20c tuuris ja puudus pidev päiksepaiste. Mida kuradit, see pole ju kellegi suveilm!

Alustame kohe tipust, sest noh, miks mitte. Rekordimees Aleksander Ljahh sõitis sel korral esimesel katsel 394kmh. Rekordist jäi seega puudu 8kmh. Kusjuures 800m peal oli kiiruseks 341kmh, samas rekordi sõidul oli samas kohas “vaid” 302kmh.

Kahjuks teisel katsel andis midagi ca800m peal kapotiall järgi, mis lõppes kerge põlenguga mootoriruumis. Õnneks on pääste tasemel ja olukord saadi kiirelt kontrolli alla.

Mika Soras oma 997 GT2 Porschega on sõitnud 2021 aastal 341kmh, kuid sel korral jäi 4kmh puudu, et parimat tulemust korrata. Skooriks seega 337kmh.

Kolmas oli Maksim Zolotarjov Ferrari SF90’ga, kes leppis kiirusega 327kmh. Sama masinaga on ta sõitnud paar aastat tagasi ka enda tippmargi 337kmh.

83 osalejast koosnevast rivist ületas maagilise 300kmh piiri sel korral 13 võistlejat.

Esimesena jäi joone alla Ergo Viismaa uue isikliku tippmargiga 299kmh mille sõitis välja teises voorus ja parandas oma PB tulemust 2kmh võrra. Ühe korra saab uuel aastal veel proovida kas vana diisel C-klassiga saab 300kmh alistatud või ei.

Mitmed osalejad otsustasid pika distantsi asemel sõita poolikut, ehk 800m. Põhjuseks autode ebapiisav turvavarustus või rehviindeks.

Kiireim mees oli sellel distantsil Anti Kevvai kiirusega 290kmh. Mehe istumise all on BMW 1M, mille kapotiall tehtud pühaduseteotust ning S mootor on asendunud 2JZ’iga. Kuna teises voorus start ebaõnnestus palus Anti väljaspool arvestust vee korra proovida – ütleme nii, et uuel aastal peaks 300kmh vaid vormistamise küsimus olema.

Kiireim naine oli Maarja Sillukse isikliku parima tulemusega 293kmh. Autoks Porsche 911 Turbo S.

Täpsemad tulemused leiad siit – https://www.onemile.ee/?lang=et&page=tulemused#

Fotod: Sergei Zjuganov