Okei, mitte päris Golf, pigem Golf Country. Või siis alltrack? Küsimusi rohkem kui vastuseid.

Tere neh, viisakas vähemalt, vähem kirjavigasid kui Octavial. Kolmnurki pool ilma täis ja pole ka nagu otseselt aru saada, miks. Aga igalepoole on neid jagunud.

Nii välja kui sisse…

Kellega siis tegu? Cupra. Ei-ei, mitte Seat cupra something-something, vaid Cupra kui automargi debüütauto. Auto mudelinimi on nii keeruline, et seda pole mitte kuskil auto peal kirjas – Formentor. Kuskil pressimaterjalides oli kirjas ka, et miks selline nimi, aga noh, kes seda enam mäletab ja tegelikult pole see eriti oluline ka. Las see pressiesindaja vahutab juurtest ja iseloomust, meie tahame sõita.

Auto, millest ei oska pealevaadates mitte midagi arvata. On see maastur? Universaal? Maastikusuutlik sõiduauto? Sportuniversaalkupeemaastur? Võtab õlgu kehitama. Aga analoogseid, küll tagasihoidlikuma välimusega, on pool ilma praeguseks täis.

Õnneks või kahjuks pakutakse seda ka ilma mootorita. 1,4 liitrine starter ja aku. Konkreetne masin mis meile sõita anti omas meie õnneks lisaks starterile ka astmaatikust bensiinipõletit. 2 liitrit ja 228 kilovatti nelikveolise veermikuga. Sama mis Golf R ja Audi  S3. Mida aga hispaanlased salaja teinud on, nad on suutnud sellesse autosse ära peita siesta. Teate küll, see paar tundi mittemidagi toimumist vahemere ääres keset päeva.

See on see hetk, kui vajutad gaasi põhja ja Jose ütleb: ” no, ahora no, es hora de la siesta“. Suund on sees, parem jalg on sirge, valmistud vastassuunda pöörama ja mitte midagi ei juhtu. Tuleb meelde Ford Granada oma kolmekäigulise automaatkastiga aastast 1986. Päriselt? Mingi tüüp kuskil armatuuri taga arvutab, et mitmenda käigu nüüd sisse tõmbama peaks peale seda, kui klapid oma maja lõunapoolsetelt akendelt eest tõmmatud…

Ja seda “cupra” seadistuses. Kohutav. See pidi “kõik kraanid lahti” seade olema. Aga siis, kui Jose püksinööri kinni tõmbab, aknaklapid eest lükkab ja õige käigu ära valib, siis on nägemist load. Ja see juhtub täiesti salakavalalt. Mõtled küll, et mis sealt kahest liitrist ikka, 228 kilovatti pole isegi ühesillaveolisele suuremasi draama maanteemöödasõiduks, aga see kiirus koguneb kuidagi salaja ja üllatuslikult.

Kurvides pisut laisk ja kaldub tänapäevase auto kohta veidi liiga palju, kui legaalsed kiirused hakkavad otsa saam… Jah, kaldub. Sellest hoolimata saab kurvidest üllatavalt nobedalt läbi ja möödasõidud tehtud. Pidurid on siia päris rajud külge kruvitud, tundub et põhjusega, kuigi passis ülearu suurt massi kirja pole pandud, siis tundub see auto raske. Enamustel palju kiirematel autodel pole selliseid aga sellel lisavad need veidi julgustust. Mis siis, et kontserni ühisest varuosakastist. Naised tundsid ennast selles autos turvaliselt ja mugavalt. Kiideti kerget rooli ja sujuvust.

Juhikoht on väga lakooniline ja lihtne. Kui sulle meeldivad nupud roolil. Armatuuril on neid selle võrra vähem. Aga, kõik vajalik on käeulatuses ilusti. Siin saab juht ennast tähtsana tunda, enamus nuppe kõrvalistuja vajutama ei ulatu.

Kes on sõitnud mõne uuema VAG autoga, siis teile siin uudiseid ei ole, samasugune veider puuteasjandus ekraani all aga õnneks selle huinamuina kohal on normaalselt toimiv puuteekraan. Milleks see täiendava puutepinnaga veiderdamine uutel VAG autodel vajalik on, vot sellest aru ei saa. Kõik menüüd ja nupud on sama loogikaga nagu kontsernikaaslastel, mitte mingeid üllatusi. Üks äge lisa on ka, ukse “ambient” valgustusse integreeritud pimenurga anduri märgutuli. See on see oranz triip uksel, vot see on mõnus lisa ja õigustab nende oranzide joonte kasutamist läbivalt salongis.

Aga tegelikult on selline mõnus, veidi vahemereäärse iseloomuga auto. Kui sa suudad selle käitumise endale selgeks teha, et mille jaoks ja kuidas sul seda vaja on, siis ilmselt see sobib sulle. Või sa kuulud vahemere äärde, mitte siia.

Ja olgem ausad, see välimus jääb kaugelt silma, seega veidike edevust peab selle auto omanikus ka olema, sest muidu ostaks ta omale octavia. Või universaalgolfi.

Hinnaklass on neil suht sama, kui veidikenegi varustust lisada, siis võid ju vähe kärtsuma ja ägedama välimusega auto võtta küll. Või võtad R golfi.

Ja erinevalt octaviast või universaalgolfist on sellega mittesirgel teel ka lõbus. Isegi veidike kallutades.