Terve internet läks katki, kui 2018 hakkasid ilmuma esimesed pildid BMW uuest arusaamast iluvõrede osas. On veits koledad asjad, siis on koledad, siis on väga koledad ja siis on BMW iluvõre. Autos sees istudes sa ise õnneks seda küsimusi tekitavat disainisuunda ei näe. Küll aga näed rooli ja armatuuri, need on Z4-l õnneks “pemmimeestele” suhteliselt harjumuspärase välimusega.
Siinkohal oleks paslik tänada eurobürokraate, tänu kellele on euroopa Z4 tervelt 42 vähema hobujõuga. Ja 0,2 sekundit aeglasem 0-100 kiirendamisel. Meie peame leppima kõigest 340 hobusega, samas mikidele antakse 382. Lisaks antakse nendele ka filtritevaba summuti, mis teeb tavareziimis valjemat häält kui euroversioon sportseades. Täname veelkord bürokraate.
Vinguks veel millegi kallal? Jõudu on ikkagi vähe, et see oleks selline raju pemm. Umbes 150-200 hobust võiks rohkem olla, siis saaks ikka nätaki peatoega mööda kukalt kohaltvõtul. Kui sa just kogemata rehve ära ei aurusta. Seda on isegi praeguse jõuetusega lihtne teha.
Selle rehvide enneaegse surmamisega on muidugi üks positiivne kõrvalmõju – keegi ei näe seda Z4-ja. Kui te tahate aga sõita ilusa pemmiga, siis ostke Toyota. Seda kaunite kunstide värki on tõusva päikese maa rahvas nagunii kauem ja paremini teinud, seega, tehniliselt BMW, aga ilus.
Ja nagu saksa autoga ikka, sõita on sellega mõnus, olenemata teekattest. Isegi kruusal ei teki tunnet, et sa oled täiesti valesse kohta sattunud. Ettevaatlik tasub kruusal siiski olla, rehvimõõt ei ole just selline, nagu autodel, mida sa oled harjunud kruusateedel nägema. Sama mure kollitab ka pikiroobastes ja vihmaga. Pikiroopad ei meeldi sellele autole kohe üldse, kas oli see asi nüüd juba mõne kilomeetri sõitnud rehvides või milleski muus, täpselt ei teagi.
Kui aga sul on niipalju vedanud, et sul on mingi kriitikameel ja alalhoiuinstinkt alles, siis püsid sa selle autoga olenemata oludest teel. Aastaringselt. Veojõukontrolli nupu näppimisega tasub lihtsalt veidi ettevaatlikum olla.
Mis aga puutub sõitmisesse, siis selle autoga on hea lihtne sõita, manööverdab paremini kui enamik laialt levinud tsehhi või saksa autosid. Vedrustus ei loe igat kivi ja siledat asfaldijuppi paikade vahel ning värskelt pinnatud teel ei ole tunnet, et kohe on peotäis killustikku pedaalide ja raadionuppude juures.
Aga selleks, et selle autoga sõita, pead sa sinna sisse saama. Kui sa oled sääritsa anu, siis ei ole probleemi, avad ukse, istud istmele ja nägemist. Ilma taburetita sellest autost üle nägevatel inimestel on juhikohale pääsemine juba veidi keerulisem. Ukseauk on madal sellel masinal. Lähed võtad Janika võimlemisklubis paar eratundi ja saad selle ebamugavuse lahendatud, väike lindikava peale ukse avamist ja sõit võib alata. Autost väljasaamisega sama teema. Olete kunagi mõnest toolist läbi istunud? Esimesed korrad sellest autost väljaronimine on umbes sama elegantne, kui katkisest toolist püstisaamine.
Sellega harjub. Ja noh, ilmselt saad sa peale mõningast harjutamist sellega ka veidi viisakamalt hakkama. Kui juba harjuda, siis tasub kasvatada omale üks pikem küüs ka, juhul kui on soovi pagasiruumi kasutada. Nupp selle luugi lukust lahti tegemiseks on nii puldil kui juhiuksel aga üles pead luugi ikka ise tõstma. Kui sa näpud kuhugi järgi saad, sest see siin on lukust lahti asend luugil…
Damn, ilus on see auto ikkagi. Kurve ja nurkasid on täpselt piisavalt palju. Isegi katusel.
Ja siis tuli raamatupidaja armatuuri juurde oma joonlauaga: “siia tõmbame selle joone ja paneme asjad sirgelt, ei veiderda”
Täiesti sürreaalne ja mitte kuidagi autoga haakuv joon. Sama lihtne ja selge kui see läikiv triip keset armatuuri on ka roolitagune ekraan. Kogu vajalik info tahhomeetri ja käigunumbri näol on olemas. Mingil põhjusel on sinna veel käputäis arusaamatu otstarbega numbreid ja jutte veetud aga need õnneks sõitmist ei seganud.
Kuigi kurvidele lisaks tundub sellel autol mingi teema olevat sirgete juttidega, auto leiab need looduses alati üles. Või leiavad jutid selle auto üles?
Igatahes. See on täiesti selline auto, millega saab ilma meeletult pingutamata sõita nii, et lõbus oleks. Istud autosse, vajutad pemmi nuppe ja sõidad.
Mõnes mõttes on muidugi kahju, et pemmi ladu on suurem olnud, kuid üldist emotsiooni see ei riku. Kui pemmi rooli ja nuppude vahtimisest siiber saab, jääd seisma, teed kiire tiiru ümber auto, see ei võta eriti kaua aega ja ongi meeleolu jälle parem.
No vaadake, on ju ilus auto.
Vaadake eestpoolt ka.
Ja kui viitsid veidi suurema tiiru ümber auto teha, siis saad kaugemalt ka vaadata. Ikka on ilus.
Kui vaadatud, siis teed kiire võimlemisetteaste ja … tsaupakaa!