See iidne Lõuna-Eesti vanasõna kirjeldab väga edukalt meie selle driftihooaja esimesi garaazikülastusi Tartus ja selle külje all. Okei, tegelikult pole mul õrna aimugi, kust see vanasõna pärineb aga see polegi point, eks.

Me ei anna aasta esimest töökodade tripi au niisama lõuna eestlastele. Tegemist on nimelt kõige abivalmimate ja lahkemate inimestega tervel maamunal. Kohe peale saarlasi loomulikult. Seega pole imestada, kui meie teekond viis meid alustuseks Tartu lähedale Rämsisse, kus selline tore koht, nagu Kavilda Tehnikaspordiklubi ja Eesti drifti kuppelmaastikul hästi tuntud tegelased Tambet Aidma ja Lauri Vadi. Ütleme kohe ära, et sinna tasub tegelikult niisama ka aeg-ajalt minna, sest seal näeb igasuguseid toredaid aga ka imelikke asju. Kui Vadi oma bemme täis garaazide(!!) uksed laiali tirib, on imestamist küllaga. Vanad ja üdini haruldased (Googelda: BAUR E36) masinad on selle mehe argipäev.

Mitte vähem huvitav koht pole lähedal asuv meeste töökoda. Esiteks resideerub seal Aidma enda radikaalne tulevane drifti-VAZ ja teiseks on seal külalisesinejateks tervest meie riigist tuttavaid pille. Aga alustame otsast peale.


Nagu päriselt või? Vaadake seda masinat! :) Me ei suuda ära oodata, millal see rajale jõuab.


Mida kingib üks autohull teisele? Ikka rehve. Kindlalt punased.


Kandilised Lada jooned lausa sulavad ühte koopalaienditega. Vinge!


Tambet arvab, et tasub astuda ekstra samm ja linnavurledele näidata, milline lõpptulemus umbes tulla võiks.


BC Racing coilide ja Eesti driftiautode vahele võib vabalt panna võrdusmärgi.


Voila! Kui see masin valmis saab, on laialdane tähelepanu garanteeritud! Meie hoiame kätt pulsil.


Kõik, mis Etsist alles jäi, pakiti ära? Loodetavasti mitte.


Auto tundub, et on Vahemetsal valmis. Kergelt igav nagu!?


Tambet Aidma omas mahlas.

Nimelt oli garaazis tegemisel ka Eesti ühe käredaima street-klassi sõitja Martin Vaga pill. See masin on tulevaseks hooajaks muutunud tegelikult tundmatuseni. V8 mootor, toruraamil nina, uuendatud puur, mehhaaniline kustutussüsteem ja sada muud korraliku driftika lisa! “You name it, they got it”. Ootame huviga, mida Martin PRO klassis seal uustulnukana korda hakkab saatma.


Siin saab Martini E30 uue kollektori ja mootorikäpad. Rääkimata tuttavatest sinise WF kaubamärgiga varustatud toodetest.


Uus ahtriosa ja täiesti uus kütusesüsteem.


OBP kallima otsa pedalbox ja igati vinge quick-shift. Lihtne masin sellest ei tule.


Siin näha siis toruraamil nina terves oma hiilguses.

Edasi viis meie teekond aga Tartu kesklinna, kus ootamas selline legendaarne driftija, nagu Henri “Sõge” Puhmas. Ja tema tiimikaaslane Tarmo Liivamägi, kellega on alati lust jutustada, sest mees on palju laias ilmas ringi sõelunud ja omab seetõttu silmaringi, mis laiem kui Elroni rong.
Mõeldud-tehtud ja peale pooletunnist sõitu keerasime meeste töökoja hoovile.

Garaazis käis tegevus täie hooga mõlema masinaga, sest nagu selgus, oli sellele päevale planeeritud pillide dünosessid kõigest mõne tunni kaugusel. Ja nagu ikka, paar tundi on sellises olukorras alati lihtsalt puudu.


Liivamäe masin oli enam-vähem dünos piitsutamiseks valmis. MegaSquirt´ga juhitav ja LS3´ga varustatud masin nägi igati hea välja.


Olgu etterutatult öeldud, et karmima nuka saanud E39 tõmbas õhtul pingis välja sellised numbrid, nagu 470 heppa ja 620Nm! Ja seda rattast! Vabalthingav 6.2L kone peaks transmissioonikaoga arvestades olema siis pea 550hj ja 710Nm. Neelab see mootor siis E85´te.
Ma ei taha teada, mis numbreid Jarmo Luhti uus jõuallikas veel näitama hakkab… Kohe kui see ookeaniavarustest muidugi ülesse leitakse :)


Tarmo töötuba. Natuke on veel tegemist aga muidu täitsa mõistlikult sisustatud.


Veriste silmadega viiekas lausa ootab, et rajale pääseda.

Nüüd on aga aeg liikuda vast ehk kõige legendaarsema ja pöörasema driftimasina juurde terves vabariigis. Ma ei oskagi muudmoodi seda asja kirjeldada. Aga fakt on, et Henri must Audi Coupe on aastast aastasse pilku püüdnud kõige ebaharilikemate lahendustega üldse. Punkt. Ja kui pilte vaatate, siis saate aru, et erand pole seegi aasta.


Need “vales suunas” näitavad kolled on vist esimene asi, mis kukalt kratsima panevad.


LS3: tehase kepsud-kolvid aga kangemaid juppe jagub ka. Kompotti juhib MS3.


Puhas “madness” teise nurga alt.


Ja alt…


Tuttavad sinised tükid ehk driftikeeli Wisefab. Esiotsa vedrustusse läks tööd tegema BC Racingu coil.


Puhmi töökoht evib ka huvitavaid tükke. Eks igaüks vaadake ise.


Hirmsuur ATL turvapaak. Sellega on Henril oma lugu :)


Meie seal olles tehti just sillaseadeid ja valmistuti dünoks. Tänaseks teame ka numbreid ja selleks on 357kw ja 633Nm rattast. Vaesed rehvid…

Kuna Petrolheads koosneb peamiselt ikkagi viisakatest inimestest (peale Tarmo loomulikult), siis me kaua jalus olla ei tihanud. Lisaks ootas Tallinnasse omasse pessa jõudmist veel üks projekt. Tea, kas peaks sellest ka midagi kritseldama?