Mäletate, kuidas ma lubasin teile, et laupäeval tuleb “oossom” ilm? Saite nüüd… Ma olen täiesti veendunud, et inimkehadele põlenud särke-sokke-prille tekkis Laitse RallyPargis juurde päevaga rohkem kui kevaditi löökauke Tallinna tänavatel

Reedene kaamos veel värskelt meeles, panin selga siiski soojailma vormi. Ja võtsin kaasa “all hell broke loose” kostüümi. Sest ega kunagi ei tea. Õnneks seekord vedas välja.

Street klassi trenn oli juba peal ja kas mehed on peale Tabasalu kõvasti “treeningruumis” rassinud või on Laitse rada piisavalt lihtne, siis ülesantud 22´st sõitjast näitas arvestavat minekut pea igaüks. Mis omakorda tähendas, et tänavusest hooajast sõidetavad tandem-finaalid selles klassis saavad ärevad olema. Seega pikalt hommikustel trennidel peatuma ei hakka.



PRO harjutustunni paar ilusamat/huvitavamat momenti veel aga tänu betooni puudumisele oli üldine rahaline kokkuhoid sõitjatele meeletu!


Jako Pino võtab alati viimast. Vahest läheb astub varbaga üle piiri ka. Seekord mees kahjuks kvalli ei jõudnudki, sest värskelt tehtud mootor lõpetas koostöö enne õiget aega.


Kõik ei pruugi end veel kohe hommikul “avada” – olgu selleks eelmise aasta Läti meister Erglis või näiteks klassikaline Eesti võilill.


Craci uus moto on: “I kissed the wall and I liked it”. Kes tahab teada, mitu korda ta Laitses kurameeris, minge lugege betoonseinalt ridade vahelt.


Rait Lemberile see koht rajast ei meeldinud ja ta otsustas piirded oma nägemuse järgi uueks sättida.

Street klassi kvalifikatsioon oli esimene reaalne moment, kus kõik oli teistmoodi. Mismoodi teisiti mõista seika, et 18 autot etteantud 35punktisest kvalifikatsioonipiirist jagu saavad?? Jah, see et organiseeritud rehvipõletusgrupeering Viimsist pea viimse autoni edasi saab, polnud eriline üllatus (isegi Martin Vaga sai oma autol katkise kasti vahetatud) aga numbrid jäävad numbriteks – koostama pidi TOP32 ellikapuu tandemiteks! Kvalli võitja Allan Lätt näitas taas nii sujuvat ja stabiilset driftijoont, et pani kohati õhku ahmima. Küll aga oli minujaoks meeldiv sürpriis teise koha hõivanud Margus Manguse kaks kõrgeskoorilist sõitu ja Taisto Kala debüüt kärts-mürts Ford Sirjega.



Jäin põnevusega ootama PRO kvalifikatsiooni, sest ega üks üllatus siis teiseta jää. Mehi seal kirjas 15 ja paljude driftifännide rõõmuks ka eelmise aasta Tartu teine koht Juha Pöytälaakso oma supervinge E46 sedaaniga.

Esimene grupp ja kohe on selge kvallivõitja! Tiim Ghosti Jarmo Luht teeb mõlemad sõidud sellised, millest paremat keegi ei suuda. Siitsamast satsist saab Smokehuntersite Eduard Vahemets pingereas kolmanda koha samal ajal, kui mehe tiimikaaslane Taavi Toomara sätib ennast seitsmendale pügalale.



Teine grupp ja kohe selgub kvalli teine mees. Selleks on No Regrets Racing´u Märt Kuvvas! Oodake, mida?!? See tähendab, et PRO klassi EMV kolmanda etapi kvalifikatsiooniringi kaks parimat on rookie´d? Värskendage mu mälu aga midagi sellist pole varem vist juhtunud siin? Oeh, kõik on teistmoodi… Meenus koheselt Suure Papa rada: “a kesse sulle ütles, et sa võid nii ******* teha?” Driftis õnneks võib :)




Läti võistleja Janis Butans seekord edasi ei saanud, kaks nulliringi.


Ilusaim driftiauto EVER?


Samuti käis rada üle jõu lätlasel Andrejs Novopavlovskisel.



Kõvasti meie riigiski sõitnud Ivo Cirulise stiilinäide!


Edgars Jencis sai kvallis 61 silma.


Kolmas oma näoga PRO tiim Eestis ehk NRR! Kinotehnik võiks saada neljandaks.

Ühesõnaga kuum oli. Muide, kaktuste struktuur on selline, mis aitab neil ellu jääda ka kõige raskemates tingimustes.

Paljud roolikeerajad hoidsid enne finaale koosolekul endi “kaktustest” kohati kinni nii küünte kui hammastega.


Marje kvalli 8. koht ja taas tükike ajalugu kirjutatud.


See on see mõtlik Henri. Kvalli neljas koht on hea.



Rait Lember kvalli 6.koht ja esimeses ringiks vastaseks ei keegi muu, kui Kristjan Klemets.



Kvallivõidu rahulolu või finaalideootuse pinge?


Pöytälaakso on chill. Kindlasti lootis natuke paremat kohta kvallis, kui 10.


Ellikatabel paigutas tiimikaaslased puu samale poolele. Kiskus põnevaks.

Finaalid olid taaskord teistmoodi. Enam kohtunikud punktidega end ei vaeva, iga kohtunik kirjutab sõitnud paarist võitja nime paberile. Kaks sama nime viib automaatselt edasi, arvaku siis kolmas kohtunik, mida tahab. Pikka praadimist ei olnud, TOP32´s ootas ainult kaks sõitu. Indrek Jaaksoo oli parem Henri Kivimägist ja lahja kvallitulemusega Mihkel-Norman Tults tõstis oma taset Lembitu Laid´i vastu ning saatis viimase pakkima.


Seega TOP16 olemas ja läks paugutamiseks. Kvallivõitja ja 2012 Eesti meister Allan Lätt jätkas sealt, kus pooleli jäi ehk võitis Jaaksood. Marje Salumets maadles tükk aega Kristo Künnapasega aga edasi ta sai, juba TOP8´sse. Seal ootas teda loomulikult härra Lätt isiklikult.


Erik Gregor ja Martin Teppor paarist edasi viimane, kelle vastaseks järgmises ringis käigukastiga probleemidega maadelnud Martin Vaga, kes oli võitnud just Jaagup Laaserit.



Parem tabelipool ja kvalli teine Margus Mangus ja Tults. Viimane taas tubli sõiduga edasi, vastaseks paarist Kajo – Jaunakais siis Tabasalu etapi võitja Randar ise. Teine paar moodustus uustulnuk Taisto Kalast, kes võitis Kirisbergi ja Ott Kokast, kes lõpetas Arti Kannisto tööpäeva.



TOP4 ja Allan naisterahvale armu ei andnud – Allan poolfinaali ja Marje rõõmsalt väljas. Teppori ja Vaga duell lõppes Martini võiduga. Kumma, küsite? Ikka Teppori, sest teise käiguta sõitnud Vaga entry´s kergelt pidurdas ja see pole lubatud.


Viimsi siseasi, ehk Tults versus Kajo oli väga põnev. Juba hommikust viletsat sisetunnet evinud Kajo kaotas, Mihkel Norman seega poolfinaalis! Vastaseks talle seal Taisto Kala, kes just oli jagu saanud Ott Kokast.

Esimene finalist paarist Allan Lätt – Martin Teppor ei olnud kahtlust. Allan finaali ja sinna saabus talle vastaseks ei keegi muu, kui tabeli kaugeimast otsast alustanud Tults, kes saatis pronksimatši supertulemust tegeva Taisto Kala.

Viimase poodiumikoha saatuse otsustasis Martin Teppor ja Taisto Kala. Hullumeelset esimest etappi sõitev Taisto võitis, ulme!

Finaal oli super! Kohtunikud vaatasid veidrate nägudega, kuidas Allan Lätt võidu võttis ja et ainult tõdeda: “see on street klass!?” Igatahes võiduga tõusis Allan eestikate liidriks. Niisama olgu mainitud, et viis esimest meest on hetkel tabelis ühecundimehed. Respekteeritav.

Kui tänavamasinate mõõduvõtmise lõppedes hakkas pulss korraks langema, siis hääled stardialast viisid selle taas kõrgustesse. Esimese paarina tuiskas rajale Karl-Sander Lebbin ja lätlane Edgars Jencis. Edasi eestlane!

Teine paar oli ülipõnev, sest Henri Puhmas pidi kohe hakkama maadlema Tõnis Kipperiga. Tõnisele seljavõit, sest Henri entry oli liiga kiire ja mees “maandus” alloleval pildil nähtavas kohas. Nii aga pole hea. Edasi Kipper.

Edmunds Erglis ja taas Eestit väisav Ivo Cirulis klattisid ära Läti asja, edasi Erglis, kuigi napp oli!

Teisest ellikatabeli poolest tuli Taavil asjad selgeks teha põhjanaabri Pöytälaaksoga. Pidi tegema päris mitu sõitu, et jagu saada aga ikkagi sai. Seega Tomz TOP8´sse.


Viimases TOP16 paaris said kokku siis Lember – Klemets. Madistasid kõvasti aga otsustavaks sai Craci kasutatud jalapidur entry´s, sest hoog sai gramm liiga suur ja nii ta läks. Edasi Rait.


Järgmine ring ja duellidega liitus kvalli võitja Jarmo Luht, kes automaatselt TOP8´sse sai. Vastane K-S Lebbin, kuid Jarmolt ei mingit halastust. Võit taskusse ja esimest korda medalimängudesse. Poolfinaali vastane tuli talle paarist Kipper – Erglis. Viimane näitas, miks ta Läti meister on ja demonstreeris suurepärast sõiduoskust. Kasutades kohtuniku Ardo Kalda sõnu, siis “ka seistes saab driftida!”


Samuti kohe TOP8´sse pääsenud kvalli teine Märt Kuvvas pidi läbi närima Taavi Toomara driftiskillist aga seekord oli kont veel liiga tugev, võit Smokehuntersile.

Teine paar oli eelmise koopia – No Regrets Racing vs Smokehunters. Eduard näitas taas, miks ta meister on ja võttis võidu. Seega olime saanud poolfinaali kokku Toomara – Vahemets.

Esimene finalist pidi selguma Luht – Erglis paarist. Kindlasti mitte kerge ülesanne eestlasele aga suurepärane sõit Edmundsi ees ja piisavalt hea sõit taga kopeerides ning kohtunike otsus oli ühehäälne – finaali LUHT!


Enne teist poolfinaali ei osanud nagu suurt midagi arvata. Need kaks meest on omavahel sõitnud rohkem kui legaalne oleks. Seekord siiski Eduard pani oma paremuse maksma ja koht finaalis olemas! Taavi pidi minema pronksimatšile järjekordse “välismaalase” vastu.

Tomz sai siiski publiku suureks rõõmuks kohustusliku võiduga hakkama ja nõnda oli koht poodiumil taskus. Suurepärane!
Sellise sõnaga aga ei saa kirjeldada Eduard Vahemetsa tundeid, kui finaalis stardijoonele veeredes sidur enam oma töö, lahutamisega, ei tegelenud. Ets võttis kiirelt “viis minutit” ja nii siis oodati – loodeti murekoha jahtumist. Viimases hädas prooviti autot lükata ja see trikk töötas, sidur hakkas taas toimima. Kas nüüd oli asi selles närvilises ootamises aga Jarmo tegi kohe esimeses kurvis sõiduvea, mis viis muidu nii ilusaks lihvitud sabakoonuste kaare liiga pikaks ja tulemuseks esimesest sõidust offtrack. Sellest tegelikult Vahemetsale piisas ja nii sai Eduard oma muidu nii ebaõnnerikkal Laitse rajal karjääris uue lehekülje keerata. Lõpuks VÕIT!

Poodiumil esinenud mehed ei saanud enam õnnelikumad olla.

Team Smokehunters ehk Eduard Vahemets ja Taavi Toomara tegid uustulnuk Jarmo Luhale kiiresti selgeks poodiumikombed ja võtsid “uue” mehe vääriliselt seal vastu. Jarmol ei jäänud mitte midagi muud üle, kui lõpuks lihtsalt naerata. Nii nagu ainult tema seda oskab…

PS. Hetke meistrivõistluste seisu leiate siit:
STREET klass
PRO klass