Miks nimetada uuena üle 150 tuhande ja praegu peaaegu 10 aasta vanusena 50 tuhande euro kandis maksvat autot kõrvalosatäitjaks mitte staariks? Seletan.

Samasugust autot saime proovida esimest korda siis, kui see oli just müügile tulnud, kui meid kutsuti kiirkohtingule seitsme briti daamiga. Aega on läinud mööda mitu aastat ja tekkis taas võimalus selline auto tiirule viia. Esimese asjana nagu ka toona Vihulas, oli vaja auto hunnikusse ajada. Või hunnikule.

Selleks, et ratas rippu saada, pidi omajagu vaeva nägema, aktiivne esistabikas ei teinud seda ettevõtmist mitte kuidagi lihtsamaks. Vedrustuse käik on meeletu ja nahatatud sangad laes said kasutust pidevalt. Ikkagi päris maastiku auto.

Aga kõrvalosatäitja? Toas on surnud lehmad, peened välismaised puud ja igatsugu muid materjale, mille nime me isegi ei tea aga mis on ilmselt kuskil kaugel pisikeste silmadega lühikeste inimeste poolt mäe seest kraabitud. On see nüüd fakt või mitte, seda ei tea aga ilmselt need lehmad ikkagi olid surnud. Kes siis ikkagi nii palju nii väärt kraami kõrvalosatäitjale jagab?

Millega sõidab James Bond? Aston Martiniga, aga kurjamite ülemused? Millega sõidavad Grand Touri saatejuhid? Igasuguste autodega, aga millest neid filmitakse? Millega sõidab Inglise kuninganna? Hobukaarikuga, aga millega turvamehed? Millega sõidavad nahast õhupalli jalaga taguvad dressides näitlejad? Igasuguste sportautodega, aga millega nende naised lapsi lasteaeda viivad?

Range Rover pole enamasti kaadris esimene, aga ta on alati kaadris. Ajakirjanduslikult tõestatud. Esimene on ta ainult siis, kui tehakse lugu või saade temast. Eks neidki ole tehtud, aga enamasti aitab Range Rover lugusid teha. Ruumi on keskmise rahvamaja mõõtu ja seitsmekohalist versiooni ei olnud. See tähendab, et autosse mahub viis inimest ja külmkapp. Või 5 kaamerameest, kellest enamus ripub üle kaheosalise tagaluugi oma kaameraga õues. Ja kui neil seal ikkagi kitsaks läheb, siis võib tagaistmel istujad lihtsalt kokku voltida.

Kui kokkuvolditud kaasreisijad enam autost alla hüpata ei julge, siis on autol olemas “easy access” võimekus. Auto laseb ennast maale lähemale ja tänu sellele saab autost väljuda ilma langevarjuta. Igati väärt funktsioon, välimus sellises asendis pole küll just kõige elegantsem aga noh, mugavus eelkõige. Vanad Allroadide ja Q7-te mehed kes seda ei tea, saavad parklates jätkuvalt rõõmustada, et näe, polegi ainsad, kelle autod õhku ei pea. Teine variant on auto veel kõrgemale tõsta ja parkida kuskile perrooni või estakaadi äärde. Sedasi saab ka ühiskonnale kasulik olla, pakkudes rattakoobastes sooja varjupaika kassidele ja kodututele.

Kuidas siis aastad sellele sidekickile mõjunud on? Sõitmisel saab jätkuvalt kasutada ebatsensuurseid üllatusväljendeid. Kui diiselmootor veel pooleks läinud ei ole, siis on see kõvasti ökom kui taskurakett saapariigist, kui pooleks läheb (ja ta läheb, küsimus on lihtsalt selles, et mis kell), siis 6000 euro eest saab asenduse, mis veel ei ole pooleks läinud, kaks keskmist palka vahetuseks ja sõidud võivad jätkuda.

Välimusele on aeg oma jälje jätnud. Ukse ventilatsiooniavad on ikka sama kasutud ja sama koha peal, led tuled töötavad, xenon pirnid on ilmselt juba kolmas või neljas komplekt ja ehisdetailid on oma kunagise hiilguse minetanud.

Pimedas on sellega väga mõnus sõita. Kurvituled, kaugtulede automaatika, värvi muutmise võimalusega meeleoluvalgus salongis, lombivalgustid, sahtlite valgustid, lävepakkude valgustid, valgustite valgustid jne. Värvi ja valgust jagub igale poole. Ja kõike seda saab välja lülitada! Super.

Nii et siit-sealt on väsimust näha, kahevaateline ekraan erinevalt soojendavatest-jahutavatest-masseerivatest istmetest tekitab aga elevust siiani. Peaaegu kaheksa aastat ja peaaegu veerand miljonit kilomeetrit Eesti teedel jätavad igaühele jälje. Kõik aga ei hoia oma väärtust ja kvaliteeti selle aja peale. Võid ju osta näiteks küsitava ehituskvaliteediga liiduaegsesse tehasesse peene lofti, keegi ei tea, mis sellest saab kümne aasta pärast.

Või teed kindla valiku ja ostad omale näiteks roosa maja, mis ilmselt lähema paarikümne aasta jooksul ära ei lagune. Võibolla saab ahi otsa või on vaja veidi vundamenti putitada, aga muidu tõimetab vapralt edasi. Nagu Range Rover.