Ta istub ruumi teises nurgas ja justkui kogemata vaatab sulle, naeratades, silma. Tunned, et see on juba teine pilk viimase kolme minuti jooksul ja sa lähed mänguga kaasa. Tal on maitset ja stiili, mõtled. Sellist värvide ja kangaste, aksessuaaride kooslust, seda kunstiteost ootaks näha pigem Londoni või NY tänaval. Astud ligi ja tutvud, alustad vestlust. Tema pikad sirged juuksed langevad mööda õlgu allapoole. Kontsakingad toovad tema silmad sinu enda omadega peaaegu samale kõrgusele. Upud sinna silmadesse ja vaid mõne hetke pärast paned tähele õrna naiselikku naeratust. See on kauneim vaade, mida sa oled viimasel ajal näinud. Niivõrd ebamaiselt mõjub kõik see. Jääte jutustama paariks tunniks ja pärast ta kutsub sind kaasa. Täiesti vastupandamatu.
Nagu kord ja kohus, saabus selline auto mulle kätte väga õigel hetkel. Kerge sügisene romantika – kollased lehed puudel ja viimased päikesekiired. Hommikuti on õhk värske ja karge ning eriti läbipaistev. Üks lemmikuid. Suurepärane võimalus minna kohtingule, mida olen ammu oodanud.
Elegantne facelifti mudel (kuigi kandilisem pre-facelifti on ka täiesti kena), aastaks 1995, mida kaunistab AMG pakett. “Kellal” on näit vaid 76 tuhat ja omanik palub mul üle 77500 mitte sõita, auto on siiski müügis.
Võti on käes, haaran ukselingist kinni. See tunne jõuab läbi närvirakkude näppudest ajusse ja hakkab vaikselt meelt kõdistama. Massiivne ja tihke uks, mõnus. Istun sisse. Isteasend on täiesti mõistlik, kõrgus ok ja istmed, tõenäoliselt oma lihtsa kuju tõttu, pisut ebamugavad. Kõik see, mis minu ees paistab, on niivõrd halb, kuivõrd hea on selle auto eksterjöör. Tegelikult… see ei ole mitte halb, lihtsalt vanamoeline. Armatuurlaud pärineb minu arust I MS ajastust, kuigi selleski ma pole päris kindel. Võib-olla on see veel kümmekond aastat vanem. Aga seda ma veel tähele ei pane, sest meeleolu on hea ja vaja autoga harjuda.
Kuna sellele R129-le on paigaldatud AMG väljalase, siis jätan ukse lahti ja käima pannes kuulan pingsalt selle häält. Tuleb tunnistada, et AMG ja eriti V8 on läbi aegade minu jaoks olnud parimad heliloojad. Ja kuigi muusikaline elamus on minu jaoks väga tähtis, siis seekord muusikat ma ei kuula. Tõusva päikese maalt saabunud auto makk mängib raadiot ja mingisuguseid antiikseid formaate (mingi kandiline telefonisuurune karp – seda nimetati vist kassetiks?). Jaapani raadiosageduste vahemik 76–90 MHz, mistõttu kuulata saab vaid SpinFM ja Raadio Maniat. Ei pea end ei 15-aastaseks klubikuningannaks ega “karvaseks”, seega makk kinni! Lasen akna veidi alla ja naudin bassinootide kooskõla.
Kuivõrd hästi sobib see auto igapäevategevuste ajamiseks? See oli põhiküsimus, millele ma lootsin sellega kohtudes vastust saada. Seetõttu kasutasingi nagu igapäeva autot – käisin poes, tööl, külas, kinos, kohvikus.
Ruumi on tegelikult sees vähevõitu, seljast tahapoole on vaade üsna piiratud. Jaapani onklid on klaasidele lisaks mingi tumeda kile paigaldanud. Mugavuse osas tegelikult suuri etteheiteid ei ole, kuigi istmed ei jätnud väga konkreetset muljet. Turvavöö istme tagant otsimine on ka päris tüütu, aga muus osas pole põhjust kurta. Ergonoomika on mõistlik, telefoni ja rahakoti saab keskel olevasse sahtlisse ära peita. Nupud jäävad alguses harjumatuks ja vahepeal jään kliima juhtimist sõidu ajal vaatama. Istmete taga on vaid napp vahe, midagi suurt sinna ära ei mahu. See eest tundub pakiruum täiesti piisav selleks, et kahekesi nädalavahetuseks Jurmalasse sõita. Kütusekuluks 12L/100le, maantee ja linn pooleks.
AMG tagatiib annab muidu soliidsele profiilile argessiivsust ja sportlikkust juurde.
80 ja 90ndate Mercedestele iseloomulik tunnusjoon – eriti tugevalt rõhutatud servadega horisontaalsed tagatule triibud. Facelifti puhul on vastukaaluks sirgetele joontele lakooniliselt ümarad AMG stanged.
Automaatkast on selle auto puhul iseenesestmõistetav, jõudu on piisavalt rahulikuks ja mõnusaks cruisimiseks mööda pealinna põhimagistraale ja mereäärt. See ongi selle auto olemus – väljapeetud ja soliidne. Sa võid vaikselt veereda esimeses reas, tundes end like a boss. SL ei kannata, kui istud sisse dressides või t-särgis. Stiilne pintsak triiksärgiga on parim valik. Aga ka härrasmehed võivad endale reede õhtul kergeid ulakusi lubada. Kui veidi järsemalt foori tagant vajutada, laseb elektroonika piisaval määral ratast ringi lasta.
Sõber kodu rõdult: olevait, mis pill!?”
Solarise parklasse sõites avastasin esimest korda, kui kitsas see kaldtee tegelikult on. Kuna AMG keresari on veidi kallim, kui 50-eurone mustast tekstuur-plastikust misiganes-auto stange, siis sõitsin eriti hoolikalt. Tuleb mainida, et SL-i pöörderaadius on üsna suur, umbes nagu trammil. Seekord see ei seganud, aga “mägede” hoovides tasub arvestada kinnijäämise võimalusega. Kuigi kõige harmoonilisemalt sobib see auto siiski eramaja garaaži ette.
Kahetsen, et selle kolme päeva jooksul ei jõudnud kõvakatust maha võtta ja kõiki roadsteri võlusid proovida ei saanud. Selle metallist konstruktsiooni tõstmiseks on vaja kahte inimest ja kohta, kuhu see ära panna. Selle all on tavaline pehme katus ja turvatala, mis nupust üles-alla liigub. Üsna mõistlik lisa, et mitte rikkuda SL-i elegantseid jooni. Selle mudeli disain on nii kuradima hea, koos W124 kerega on see täielik õige Mercedese essents.
See brünett on abielus. Te mõlemad teate mängu reegleid ja välja minnes tekib mõnus kerge pinge, meelierutav tunne. Ja iga kord sa tunned, et need loetud tunnid olete täielikult vaid teineteise päralt.
R129 SL on täpselt selline auto. Ta ei ole ehk täiuslik, aga annad talle andeks tema vead. Kohtute harva, aga kui olete koos, siis naudite iga läbitud kilomeetrit.
Sõidetud ja kogetud: oktoober 2010.