Kaua pole enam jäänud. Juba 8. juunil saab iga mees täiesti ausalt oma parema jala sirgeks lükata. Ning legaalselt ja täpselt ära tõestada, et nädal tagasi naistele saunas lubatud auto tippkiirus ühel miilil tõesti niiiiiii suur on. Ehk siis jutt on One Mile Challenge´st.
Aasta oli 2001, mil esimene lõppkiirusvõistlus Tapa lennuväljal läbi viidi ja kui algusaastatel olid kiireimad masinad tavaliselt Porsche´d siis edasised aastad on kiireimate masinate nimekirja natuke kirjumaks muutnud- lisaks eelnimetatud tootjale on üldvõidurõõmu saanud maitsta teiste seas Toyota, Mercedes, Audi, Nissan ja Dodge.
Sellest aastast koosneb OMC kahest etapist, sest hilissuvine AC Mile nimeline võistlus on loogilistel põhjustel algse OMC´ga ühtse kaubamärgi alla kokku liidetud. Nimelt korraldab mõlemat etappi juba aastast 2009 Eesti Audi Klubi. Ja teeb seda hästi! Lisaks korralikele osalemisreeglitele (leiad need siit: Reeglid ) on riigi suurim margiklubi aastate jooksul viinud sisse hulgaliselt mõnusaid uuendusi. Näiteks võimaluse mõõta vahekiirust ühe kilomeetri peal. Vähemtähtis pole ka tulemuse teatamine koheselt SMS´ga võistleja mobiiltelefonile või jooksvalt kiiruste kuvamine internetis, reaalajas. Kõik sellised hüved ja kvaliteedimärgid ongi loonud ühe vinge võistlusformaadi, kus esiotsa masinate kiirused miilil tihtipeale maagilise 300 km/h tunnis ületavad.
“Aga minu auto ei lähe kuidagi 300 välja”, ütleb keskmine, veel kaine, eestlane. Võin teid lohutada, 1.6km peale ei lähe tavaline auto isegi 200 välja. Kuid see pole üldse asja mõte. Hetkel pakutakse sulle võimalikult turvalist keskkonda proovimaks just selle auto võimeid, mis sul reaalselt olemas on. Jah, just selle pilli, millega sa hommikuti tööle sõites ummikus istud, unistades tühjast teest enda ees. Vot nüüd ongi su võimalus!
Kui sa ikkagi otsustada ei suuda, küsis Petrolheads.ee sellel aastal võistlustele registreerunud naisvõistlejalt, miks ta oma täiesti tavalise tänavaautoga põhjagaasiga sõita soovib. Ehk saad nendest vastustest innustust juurde sinagi!
Petrolheads.ee: “Nii, Marili! Miks sa oma mõistliku aga üpriski tavalise Subaruga lõppkiirusvõistlusel osaleda soovid?”
“Ma võin teile lausa 5 põhjust välja tuua”, ütleb Marili.
1. Pole eriti võistlusvariante olnud, kuigi aegajalt nagu oleks tahtnud, niiöelda, võistlusmomenti.
2. Ma üritan muidu suhteliselt seadustest tulenevatest piirides sõita. Mõned apsud sinna-tänna.
3. Seega kui on võimalus ilma otseselt muretsemata sõita, siis kasutaks loomulikult võimalust.
4. Auto omanik tahab ju ka ise reaalselt oma auto võimeid teada. Kuigi ei ole just nö mingi ulmeauto, millega miilil osaleda.
5. Miks mitte.
Ma ei tea, meile kõlab täitsa loogiliselt. Ja seda naisterahva suust, fantastiline! Selliseid tüdrukuid võiks rohkemgi olla. Kuigi kõik kiirusekummardajad peaks hästi mäletama aastat 2011, kui ainsana üldvõidu saanud nõrgema soo esindaja Marje Salumets kõigile alfaisastele tagatulesid näitas ja 304km/h põrutas.
Palju enam vabu kohti ei ole, lisaks on kuni 26. mai registreerimine soodsam. Või nagu ütleb tihe osaleja Lauri Vadi oma iga-aastase varase registreerumise kohta: “Sest ma vihkan seda viimasel minutil regamist, korraldajad on ka inimesed. Lisaks mida varem regatakse, seda lihtsam on teatud asju planeerida.”
Tuleb tõdeda, et kuldsed sõnad. Seega…
… kõik vajaliku info leiad sa siit: OMC koduleht
Kohtumiseni juba Haapsalus, meie oleme kohal!