Laupäeval toimunud ja järjekorranumbrit 13. kandnud One Mile Challenge tõi Kiltsi lennuvälja betoonsirgele rekordarv osalejaid. Teagi, kas asi oli suurepärases ilmas või pikalt põhjagaasiga sõitmise vajaduses, oli kohal paras salatikauss autosid.
Eks võimalust legaalselt väga kiiresti sõita tuleb ikka kasutada, eriti kui sul veel selleks sobiv masin juhtub olema. Küll aga ei takistanud see ka niiöelda rahvapärasemate autode kiiruskatseid, ole ainult mees ja tule kohale. Loomulikult pealtvaataja aga tahab ikkagi suuri numbreid näha/kuulda ja järjekordselt ei pidanud rahvas pettuma! Maagiline kolmsada sai taaskord purustatud ja üpris korralikult.
Viimased paar aastat on OMC kulgenud Audi taktikepi all. Pea kõik soosikud olid kohal. Kahjuks eelmise aasta võitja Janis Piiritalo Audi S6 lagunes enne starti.
Nagu ka see Audi RS4.
See aga ei seganud inimesi nautimast super ilma.
Võistlustele tuldi lausa perekonniti.
Aga loomulikult oli antud ürituse eesmärk ikkagi selgitada välja kolme klassi parimad ja paari boonusauhinna võitjad. Seega peale sõitjatekoosolekut, anti minna!
90´st ülesantud masinast mahtus väiksemasse A-klassi 10 pilli. Kolmandat korda OMC´l võistelnud Kaspars Veisbergs oma Honda CRX´ga võttis teise järjestikuse võidu, seekord tulemusega 230kmh. Teiseks tulnud Timmo Lilium oma Honda S2000´ga palju maha ei jäänud, tulemus 223kmh. Viimane poodiumikoht läks järjekordsele Hondale, sest Jakko Paadik oma Civic Type-R´ga tegi just seda. Kiiruseks 214.
B-klass ehk rohkesti ülelaetud autosid andsid kiirusmõõdikule ette juba hoopis teisest puust numbreid. Klassi pani kinni (loomulikult) 2.2L mootoriga varustatud Audi S4, mille tüüris kiiruseni 290kmh Kaido Reisser. Sarnaselt Veisbergsile oli see mehe teiseks järjestikuseks OMC klassivõiduks. Kui sinna juurde lisada ka 2012 AC Mile B-klassi võit, saame tulemuseks ühe väga eduka ja tugeva lõppkiirusvõistleja, kellega peavad kõik võitu ihkavad sõitjad arvestama.
Teise koha sõitis välja Aivar Tsõbin kelmika nimega autoga Nissan Primera GT-R. Jah, te lugesite õigesti. Ja masin tegi miilile 275 kmh! Hirmuäratav.
Kolmandaks veeres (jah, veeres sest mootor andis otsad) üle finishijoone oma uue autoga debüütvõistluse teinud Kristjan Onemar, keda oleme varasemalt harjunud Audi S4 roolis nägema. Seekord siis masinaks tavapärase 2.2 turbomootoriga vana aga stiilne Audi 80. Loomulikult on pilli igast lülist järgi aidatud. Tulemuseks 252kmh, kuigi 1km peal oli hoogu lausa 258 kiirusühiku jagu. Seekord siis aga sedasi.
Kõige kangemate pillide klassis oli üks mees teistest peajagu üle. Erik Oleski Audi S6 sõitis esimeses voorus välja kiiruse 319 ja teise sõitu enam tulema ei pidanud. Eks 200-miili klubi (322 kmh) peab ootama oma potensiaalset järgmist liiget siis augustini. Lisaks lõpetas mees selle esikohaga oma teiste kohtade jada varasematelt üritustelt ja seda väga võimsa tulemusega.
Teise masinana rikkus maagilise 300-piiri Aivo Siimer oma Nissan 350Z´l. Igati vinge 305kmh´d andis talle teise koha ja see oli mehele teiseks korraks sõita oma masinaga üle kolmesaja. Seega auto on tõesti kiire!
Kolmas koht C-klassis läks lõppkiirusvõistlusi aktiivselt väisavale Virgo Rikk´le, kes tõi esimest korda stardisirgele oma Porsche 911 Turbo. Kahjuks pole mees siiani veel maagilist piiri alistanud, kuigi lähedal on olnud. Seekord tulemuseks 292kmh.
Seega kõik ametlikud klassid selged, järjekord eritiitlite käes. Neid oli kaks – kiireim diisel ja nobedaim naisterahvas. Kusjuures, mõlemad klassid koguvad aastatega ainult tuure juurde.
Diislitest oli kiireim mees Martin Luts ja masinaks 2.5 TDI jõuallikaga varustatud Audi A4 B5. Kiirust keris see masuudipress 227kmh ja üldarvestuses suurepärane 27. koht.
Naiste arvestus oli tegelikkuses võitja osalt selge esimese ringiga, kui Renata Hatšaturjan oma abikaasa Nissan GT-R´ga kohe 278 kellale paugutas. Teise vooru 289kmh aga tõstis Renata lausa C-klassi neljandaks. Igati vinge sõit õrnema soo esindajalt! Marje Salumetsa 304´ni on veel pikk tee aga võib olla kerge keemiline ülelaadimine augusti sõiduks toob masinale puuduolevad kiiruseühikud?
Naiste teise ja kolmanda koha duell oli seevastu aga väga põnev, kuna esimese vooru identne kiirus Evely Koidumetsa ja Rigne Rikk´i vahel andis vähemalt sel hetkel tulemusega 232kmh teise koha lahjema mootoriga sõitnud Evelyle. Kui üldse saab lahjaks lugeda 367hj 550 BMW… Rigne ratsuks oli aga BMW M5 (E61) ja teise vooru suur kiiruseparandus 265kmh tõstis ta Evelyle juba püüdmatusse kaugusse.
Sellega olid kõik auhinnalised kohad selged, küll aga oli stardijoonel terve trobikond vingeid masinaid, mis rahvale silma- ja kõrvarõõmu pakkusid!
Suur mass ja suur litraaz! Joel Zernaski juhitud Mercedes-Benz ML63 AMG evib 6.3L mootorit ja 510hobujõudu. Kiiruseks sel tankil 236!
Kaido Soorsk tõi tuulutama oma V8 mootoriga E30 M3´e. Seekordseks tulemuseks sel ajatul klassikal 223kmh.
Juho Põldoja superäge E46 M3 on kompressoriga varustatud ja omab pea 600 hobujõudu. Kahjuks tulemuseks seda realiseerida ei saanud, sest eeldatavasti andis saba üks süütepoolidest.
Kert Treufeldti Porsche 965 (3.3T) oli seekord kohale toonud Kristo Mägi. Tegemist oli vaat, et ühe ilusaima osalenud autoga. Kiirust jagus piisavalt, miiliga 257.
Nii stardib Johnny Lindeni Lamborghini Gallardo. Tulemuseks 275kmh ja seda modifitseeritud juhtajuga.
Staatilises olekus 328 E36 kupee sai siiski miiliga ilusti hakkama, kiiruseks 206.
Sama mudeli Touring versioon aga tegi turbomootori toel kiirusnumbriteks 273!
Ilm oli kuum ja intercoolerid said kunstlikult maha jahutatud.
Ilja Volgini Audi R8 5.2 V10 sõitis 281kmh ja tulemuseks C-klassi viies koht.
Kokkuvõtvalt peab tõdema, et vinge päev oli. Uskumatult palju rahvast, viimasepeal ilm ja kiired autod. Augustis kohtume taas ja kirjutame uue nime juba ka 200-miili klubisse. Maksimil on seal kindlasti juba üksi igav.
Ps. Vaadake tervet meie galeriid
Ps2. Kõikide võistlussõitude tulemused on aga SIIN!