Sellest masinast te foorumites teemat ei leia. Sest seda lihtsalt ei ole seal. Auto omanik, Siim-Kristjan, on tagasihoidlik mees. Nii tagasihoidlik, et on koduseinte vahel valmis ehitanud vägagi arvestatava ja silmapaistva JDM-stiilis Nissani, mis meie tolmustele teedele haruharva pääseb.
Meil võtab mõnda aega Serxiga, et Siim-Kristjan nõusse saada “photoshoot´iks”. Ta pole, vähemalt jutu järgi otsustades, eriti huvitatud: ah see vana saan, kuulen teda ütlevat. Õnneks olen teatud asjas sihikindel ja mul pole raske märgata sädet tema silmis, kui jutt Nissanile läheb. Eriti tundub ta nautivat fakti, et nendel harvadel kordadel, mil S14 oma pelgupaigast päikese kätte saab, on kõrvalseisjatel kaelad kanged kui madal ja mattläikega jaapanlane neist mööda sahiseb. Ilmselgelt on seda masinat tehtud hoole ja armastusega ja see näiline tagasihoidlikkus on kõigest pealava eesriie, mis piisavalt järjekindla sikutamisega eest kerkib ja meie ette terve show toob.
Kunsti tehes ja vesteldes selgub, et tegelikult sai 2008 aastal soetatud ainult parempoolse rooliga kere. Nimelt SR20DET mootor oli garaazis juba ootamas, eelmise auto pealt. Mis sellest autost endast sai, Siim-Kristjan väga rääkida ei taha aga tõdeb ainult, et “kere läks katki”. Meil pole selle vastu midagi, sest vastasel korral poleks meie ees arvatavasti sellist seksapiilset iludust.
Ja mojo´d sellel masinal jagub! Terve auto olemus tahab paremaks mõistmiseks süvenemist. Kuigi stiil on väga clean, on palju nüansse, mis nõuavad tähelepanu. Esmalt muidugi see värvkate! Matt, kergelt kare pind lausa kutsub käega silitama, et kahe kõrva vahel olev mõtlemisorgan ka vankrile saaks ja sunniks kaelalihaseid pead mõtlikult noogutama. Mõnus!
Vastavalt temaatikale, on auto loomulikult madal. BMW E34 M5 alt laenatud sepistatud veljed on saanud musta värvkatte ja on spetsiaalsete auguvalemit muutvate 20mm flantsidega aetud mõnusalt koopaäärega tasa. Amordikäigust võib sellel masinal unistada. Driftworksi vardad, polüpuksid, alumiiniumpuksid ja Cusco stabikas tagavad selle, et üleliigset veermiku ja keredetailide liikumist ei toimuks. Ja kuna kõik müramatid ja ka tagaiste saadeti Tallinna Prügilasse, võime ainult ette kujutada aparaadi sõidufiilingut. Kes on päris rajamasinaga sõitnud, saab aru mida mõtlen! Väljuv müra on 3″ roostevabast summutist piisavalt vali, et 3a. poeg selle autoga sõitmisest VEEL kuulda ei taha.
Meie teedele pole see pill tõesti mõeldud. Stiilselt modifitseeritud esipampri ja iseehitatud esispoileriga on auto nina väga madal ja mehe sõnade järgi peab teede pikiroopaid tõsiselt kartma. Nissani hiiglaslikud suunatuled on asendatud oluliselt stiilsemate Hella element-suundadega. Pole ka midagi imestada, mehe lauale leiba andev töökoht on seotud disaini ja reklaamiga ning seetõttu on “silma” detailidele rohkemgi kui vaja. Ei pea lõputult netis tuhlama ja teiste väljamõeldud lahendusi kopeerima, piisab ainult enda fantaasia lendulaskmisest.
Kui uurime Siim-Kristjanilt, kas auto ka muud eesmärki kandma hakkab kui lihtsalt pühapäevane cruisimise pill, siis päris selget vastust me ei saagi. Teoreetilised eeldused oleks Steet-klassi drifter või ringrajamasin, leiame. Ees 8-kolviga K-Sport pidurisadulad ja 330mm soonitud kettad ja Nissani Z32 ning Subaru Sti juppidest kokkulapatud tagapidurid justkui lubaks? Kindlasti ei jääks asi ka mootori taha, S14 pada on saanud enda kõhtu kangemad Tomei Poncam nukad, mis aitavad originaal turbol vägagi kiiresti spoolida. ES-Racingus tehtud, mehe enda jooniste järgi, vahejahuti aitab õhku jahedamana hoida ning kütuse pealevoolu eest hoolitseb Walbro pump.
Samas teame, et osad masinad on lihtsalt liiga väärtuslikud, et nendest radadel viimast võtta. See on kahtlemata üks sellistest, millel parem laseme silmal puhata.
Mul on visioon ja surun seda ilmselgelt teistele peale.
Kaspar sattus Nissanist nii suurde vaimustusse, et oli kohe nõus riietest loobuma. Miks? Seda teab vist küll ainult tema.
Speclist Nissan S14.
Mootor:
Sisu stock, Tomei Poncam nukad
Custom cooler Es-Racing
Cooleritorustik custom
Suurem segusiiber (riiulis)
Walbro bensiinipump
3” roostevaba väljalase
Greddy õlifilter
Apexi koonusfilter
Kere:
Matt punane värvkate
Esipampri lisa custom
Hella moodul-suunad
Custom jäigad mootoripadjad, Nismo käigukastipadi
Veljed-rehvid:
BMW E34 M5 originaal veljed, ilma kateteta, sepistatud variant. Ees 17×8″ ja taga 17×9″
20mm auguvalemimuutusega flantsid
Rehv Bridgestone Potenza
Veermik:
Amordid-vedrud hetkel veel kombineeritud
Driftworksi vardad
Tagasild alumiinium puksidel, difril polüpuksid
Esiõõtsad originaal, polüpuksidega
Taga Cusco stabikas
Stabikatel polüpuksid
Ees K-Sport 8-kolvilised alumiinium sadulad
330mm soontega kettad
EBC Yellowstuff klotsid
Taga Z32 kettad, Sti Impreza Brembo sadulad
EVO klotsid
Metallrüüsiga pidurivoolikud
ABS eemaldatud
Sisu:
Nissan S15 esi-istmed
Tagaiste eemaldatud
Müraisolatsioon eemaldatud
Konditsioneer eemaldatud
MBC + Apexi rõhukell
Piloot:
Siim-Kristjan, 28 aastat noor.