Möödunud nädalavahetusel toimus maailma esimene Harju Rally. Kõlab väga uhkelt ja tegemist oligi debüüdiga, kusjuures väga korraliku debüüdiga, millele aitas kaasa ka suurepärane ilm.


Kui nüüd mõelda, et EMV arvestuse eelmine etapp oli alles Võrumaa Talveralli, siis õhusooja vahe oli ikka päris korralik. Talverallil jäi termomeetri näit sinna nulli lähedale, seekord võis pügalaid vabalt kolmandas kümnes lugeda.

Paljudes kohtades oligi ainsaks „päikesevarjuks“ rataste alt paiskuv tolmupilv ja seda oli seal palju, väga palju.


Esimese päeva õhtul toimus Jüri Tehnopargis publikukatse, mis oli tõepoolest väga hästi jälgitav ja katse lõppedes ei pidanud end tolmust puhtaks raputama.


Kuna raja laiust kasutatakse maksimaalselt ära ja võetakse veel teepervelt lisagi, siis kattus kurvides teekate juba peale esimesi autosi aina suurema mulla ja kruusa kihiga.

Nagu öeldakse, algab ralli alles teisel päeval. Esimest peetakse pigem soojenduseks ja showks pealtvaatajatele ja tõepoolest, teise päeva esimesel katsel oli tempo juba oluliselt tõusnud.

Ka sõidustiil oli oluliselt agressiivsem.

Päeva alustades oli liidrikoht jagamisel rallipaaride Timmu Kõrge/Erki Pints ja Raul Jeets/Andrus Toom vahel. Mõlemad võistlemas MM-Motorsporti Ford Fiesta R5-tega.

Eesotsas oli ka palju N-klassi autosid, mis kiiruse poolest R4 klassis võistlevatele Fordidele kohe kandale astuvad, kusjuures, katsevõite saidki rohkem just N-klassi võistlejad.

Neljanda katse lõpuks võtsid juhtimise üle Karl Kruuda/Martin Järveoja, kes olid rajale toonud rallimaailmas veel üpriski uue masina, Peugeot 208 T16, mis oli ootuspäraselt kaetud kireva ja detailiderohke värvilahendusega.


Peale lõunat läbiti niinimetatud teine ring, ehk siis taaskord samad 3 katset, mis hommikul. Kui teed olid peale esimest tiiru juba oluliselt muundunud, siis peale teist läbimist oleks võinud paljudes kohtades kartuleid maha panna. Kahjuks on vist nende külvamise aeg juba möödas?


Kujutage nüüd ette, kuidas oleks külg ees autoga mööda põldu sõita. Ei tundu just kõige parem idee?

Ilmselt tekitas see rallipaari Janek Ojala/Kaido Kabral Nissani salongis päris ärevaid hetki.

Õnneks sai see „põld“ edukalt läbitud.


Teise ringi lõpuks oli liider taaskord vahetunud, seekord hõivasid esimese positsiooni Alexey Lukyanuk/Alexey Arnautov Mitsubishi Lancer Evolution X-l, kes hoidsid oma edu ka viimasel kahel katsel ja saavutasid üldarvestuses ajaloo esimese Harju Rally võidu.

Kusjuures esikolmikust võis leida kolme erineva autotootja masinad.
1. Alexey Lukyanuk/Alexey Arnautov, Mitsubishi Lancer Evolution X
2. Karl Kruuda/Martin Järveoja, Peugeot 208 T16
3. Timmu Kõrge/Erki Pints, Ford Fiesta R5

Kuuma päeva lõpuks kulus sõitjatele igatahes üks korralik dušš ära, seda loomulikult vahuveiniga.

Kokkuvõtteks võib öelda, et uuele rallile pandi korralik nurgakivi. Tundus, et meeldis nii sõitjatele…

… kui ka pealtvaatajatele.

Pildid ja tekst: Henri Tamm

GALERII