Kui eelmisel aastal saime aimu, et toona veel verivärsket Audruringi väisavad superautod Rootsist, Soomest, Norrast ja muudestki lähiriikidest, siis oli selge, et peame end kohale vedama. Erinev ei olnud ka see aasta, sest kalendrisse oli suur punane rist juba tehtud.

Mõni nädal enne ürituse algust heliseb taaskord mu telefon ja teiselpool kuulab kutsumistooni ei keegi muu kui Andres Hall. Tema kõned võtan alati vastu kerge ärevusega, sest tühja juttu Andres ei armasta ja põnevate pakkumistega on ta varemgi lagedale tulnud. Sõnad on väga konkreetsed ja pakkumine on lausa uskumatu. Nimelt on mul võimalus minna superautode paraadile sõiduinstruktoriks. Mida siin üldse mõelda on, aru ma ei mõista. Loomulikult olen nõus ja teen risti kalendris veelgi rasvasemalt üle.

Lisaks minule aitavad sõitjaid Sten Pentus ja Raimo Kulli.

Kui varem tegime ürituse ülevaate ühe päeva põhjal, siis nüüd olen Pärnus kohal juba kolmapäeva õhtul, sest järgmisel hommikul on kell 9.00 auto24ringil rivistus. Esimesed saabujad on Porsche omanikud, sest nemad pidu ei pane ja panustavad rajal liiklemisse. Siiski on mõned erandid, kes saabuvad alles poolest päevast ja ei loobu päikseprillidest ka siseruumides :)

Algul ei oska ma midagi oodata, sest senised õpetused on piirdunud kodumaiste amatööride või täitsa roheliste “võidusõitjate” kõrval. Esimesse autosse istun kerge ärevustundega, kunagi ei tea kui turvalise sõitja kõrvale parasjagu satun.

Katarina on ainus naine rajal ja tema kogemus on sisuliselt olematu. Minu üllatuseks võtab ta kõik räägitu väga hästi vastu ning mõne ringi möödudes on pool rada juba enamvähem.

Järgmised õpilased on juba kogenumad rajahundid, kes vajavad abi trajektooridega, kuid sõidavad kõik väga kindla käega ja kiiresti.

Mõne näitena võib ära tuua Hans Dahlbäcki, keda enamus on youtube’s näinud, tänu mehe haigele hobile mahutada autosse tuhat hobujõudu.

Rajapäevale saabub ta Porsche GT2-R’il. Kusjuures selle auto sai ta Audi muuseumiga kaupa tehes, kes pakkusid talle tema garaažis pesitseva null kilomeetrit läbinud Audi S1 eest just sedasama GT2-te. Uue auto tõmbas ta kohe pulkadeks, ehitas sinna uue mootori, sest 1000 hj Porsche on täpselt paras. Sõge mees, ma ütlen.

Salong näeb välja nagu üks õige rajaauto. Keset tuba ilutseb tehase järjestiklülitusega käigukasti valits.

Kahjuks juhtub midagi auto piduritega ja lisa tuleb haarata raja kõrvalt, mis lõhub auto radiaatori, ning ongi kõik selleks korraks. Need mõned ringid mil auto rajal käis, kukkus minu lõug totaalselt vastu maad. Teda juhendanud Sten ei saanud neli esimest ringi midagi aru, sest isegi tema kogemuse juures oli see auto midagi uskumatut.

Veel tasub mainimist kodanik Team IceRicers’i nimelisest kooslusest. See noormees on oma GT-R’iga vallutanud youtube, kui ronis oma toona valges kamoflaašis Nissaniga suusamäe tippu.

Suveks sai see 620 hj mootoriga Datsun suvise kaitsevärvi. Rajal meeldis omanikule, lisaks kiiresti sõitmisele, ka rehvitossu üles keerutada.

Üks ägedamaid pille oli kindlasti see PSF GT40 replica.

Kahjuks lõppes autol mootor ja pidi samuti treilapeal lahkuma.

Roush-i mootor laulis või õigemini möirgas nagu ennemuiste.


Kui rajaääres oleks peetud iludusvõistlust, siis see 458 Italia kandideeriks kindlasti esikohale.



Kui tavaliselt arvatakse, et superautode omanikud on oma armukeste suhtes hellad ja ei taha neid rebestada, siis siin üritusel need reeglid ei kehti. Sõidetakse nii nagu isu on.

Hetkel seletabki Ronnie kuidas Ferrariga kiiresti sõita.

Kui kiired ajad on sõidetud, siis rehvidele armu ei antud.

Päris tandemi mõõtu veel välja ei anna, kuid ebamugavustunne rajaveerel tekkis silmapilkselt.

Tricolore erimudel võimaldab omanikul täpselt nii palju funnida kui vaja, sest erinevalt Gallardo tavamudelist on lipumudel vaid tagavedune.


Õnneks lõppes kõik õnnelikult ja tulevikus saame veel ägedaid GT-R’i videoid näha.

Tagajärgi aitas likvideerida Saksa Auto AMK töökas kollektiiv, kes võtsid enda õlule raske kandami.

Tööd jagus nii auto alla, kui peale.

Rehvid, mida vahetama pidi, ei olnud kaugeltki sellised mida tavalistes töökodades kohata võib.

Lisaks pealtvaatajatele käis rajal üks poissmeeste õhtu seltskond.

Gena aeti GT-R’i, oleks siis vähemalt sininegi olnud.



Raimo on oma elemendist väljas, sest kõrval istuda talle eriti meeldi. Eks isegi eelistan roolitagust kohta.










Lotus Esprit V8 GT on üks klassikalisemaid kujusid üldse. Nii stiilne ja rariteetne masin väärib pildistamist.



Audi R8 GT, vaid 333 ühikut tehtud erimudel, oli üks erilisemaid uuekooli masinaid, mis rajal käis.








Kiirema aja omanikuks jäi see McLaren – 1:22,458




Selline see üritus siis oli. Asju, mis kirjamusta ei kannata, võiks rääkima jäädagi, sest peale rajapäeva suunduti edasi kohalikesse lokaalidesse ja see seltskond juba oskab elu nautida :)

Kohtume järgmisel aastal.