Golf on mõistlik ja rahulik pereliikur, millega veetakse lapsi ja nänni. Golf on mugav sõita ja täidab auto, kui sellise, eesmärki suurepäraselt. Kõigile sellest ei piisa ja tänu taolistele inimestele, saavadki toimuda säärased suured kokkusaamised nagu Wörthersee Treffe, juba 33. korda.

Möödunud aastal võtsime kätte ja läksime juba teist korda, Petrolheadsi rahvaga, Austria mägedesse neid sõgedaid tegelasi otsima. Kõige selle meeletu massi seest, suutsime välja selekteerida StageLow seltskonna, kes olid kohale saabunud koguni kuue autoga. Meid paelusid nende pundist enim Wörthersee kontekstis tõupuhtad VW Golfid.

Kui saime kokku lepitud kellaaja, millal pildistama suundume, sisustasime vahepealsed paar tundi hea võttekoha leidmisega. Õnneks on Austria mägine profiil pea igast nurgast vaadatuna nagu postkaart ja sobiva lokatsiooni suutsime leida üsna kiirelt.

Esimesena võtab Sergei ette valge Golf V GTI.

Kontrastiks valgele värvile on salong punasest Napa nahast.

Kuna tegu on ikkagi show autoga, siis on nahka tehtud niipalju kui võimalik. Isegi kõige keerukamad kohad on viisakalt ära viimistletud.

Istmed on pärit järgmise põlvkonna Golf R-ilt.

Et sõit veel sportlikum oleks ja kerele jäikust lisada, installiti tuppa turvapuur. Loomulikult on ka see nahaga kaetud.

Väljast on uue ilme saanud tagastange, mis on kombineeritud tava GTI ja R32 juppidest.

Esiosa on samuti natuke muudetud, kuid Saksa stiil on pigem tagasihoidlik. Lisaks splitterile, tuvastab pikema otsimise peale kogenud silm ka laiemad poritiivad.

Viimaste aastate üldine suund on suur velg ja madal vedrustus. Muide, siin ei ole tegu õhkvedrustusega, sest StageLow kamp usub ainult staatilisse madaldusse. Coilover, mida kasutakse on KW Clubsport V3 lühem variant. 20″x8,5″ mõõdus velg on pärit Audi A6 alt. Rehviks püksirihma mõõtkavas 225/30 R20.

Suur velg karjub ka suurema piduri järgi. Esiteljelt vaatab vastu 365mm lainelise kettaga Audi R8 süsteem. Tagasillas sama isendi 356mm ketas ja sadul.


Peale tunniajalist piidlemist vahetame autot. Raske see on, aga õnneks ei pea ka järgmises pettuma.


Parkla teisest otsast naeratab meile vastu Golf VI GTI. Lisaks ühele põlvkonnale on juures ka paar ust.

Tagaosas ilutseb madala stange all Akrapovici 3″ väljalase.

Kere on jäetud originaaliks, välja arvatud esimesed tiivad, mis on SRS-Tec’i laiendatud variandid.

Okei, okei, rohkem ei kiusa teid ja lähme kiirelt edasi auto salongi juurde.

Läbi klaaside kumab midagi julmalt kirgast. Uste avanedes lööb silme eest siniseks, nagu Neptuun oleks salongi laiali piserdatud.

Istmed on lisaks pöörasele värvile, saanud ka väga-väga ilusad teemandi kujulised õmblused.

Korvid on võetud VAG-i sõsarmargilt, ehk Audi RS4-st.

Hulluse vähendamiseks on sisu õnneks kahetooniline. Valged aktsendid rahustavad silma ja pikemal sõidul ei pruugigi sedasi epilepsiahoogu esile kutsuda.

Tundub, et 20″ on uus popp mõõt, sest ka sellel isendil on all samas mõõdus velg. Tootjaks BBS ja mudel RX-R. Maadligi hoiab seda pilli KW Street Competition lühendatud variant.

Piduriteks on valitud Audi RS6 370mm ketas, koos originaal sadulaga. Tagasillas VEEL suurt pidurit ei oldud jõutud paigaldada, aga plaanis see on.

Paaritunnise sessiooni järel on Siim kade, sest tähelepanu on temalt autodele üle kandunud. No ei suuda paigal püsida.

Järgmine auto oli minu vaieldamatu lemmik. Isegi kassid pani järgi vaatama.

Selle erilise iludusega sõidame natuke eemale ja seame end sisse ühes maalilisemas paigas, kuhu eales sattunud olen.

Kaugelt vaatad, et GTI nagu GTI ikka. Lähemal silmitsemisel torkab silma aga number 35, mis tähistab selle legendaarse erimudeli iga.

Lisaks märkidele on 35. juubeli eriseeria saanud ka teise mootori. Numbriliselt on tegu ikka 2.0 ülelaetud isendiga, kuid toorik on otse Golfi nelikveduselt R-seeria masinalt. Võrreldes GTI-iga on lisandunud 25HJ ja paarkend NM, kuid esiveo tõttu päris R-i jõudlust ei ole võimalik pakkuda.

Taas on mõlemad otsad puhastatud märkidest, et matt värvi pehmusega kaasa tulla.

Ülimadal asend on saaavutatud KW Clubsport V3 kooslusega.

Velg on pärit Audi Q7 alt, mõõduks samuti 20″ x 8.5″. Ratta mahutamiseks on ees kasutusel SRS-Tec’i tiivad.

Edevust lisavad Porsche kapslid ja logo pidurisadulal. Kõiki kirju pole siiski mõtet uskuda, sest tegelikult on pidurid pärit Mercedese mudelivalikust. Esiteljelt leiab CL65 AMG alt pärit komplekti, mille ketta mõõduks üüratu 400mm. Tagateljelt vaatavad vastu Audi R8 356mm kettad koos sadulaga.

Sisu kallale polnud auto omanik veel jõudnud, sest auto oli veel sedavõrd uus ja valmis vaid mõni päev enne kokkutulekut.

Päeva lõpuks oli Sergei pildistamisest totaalselt väsinud ja keeldus end liigutamast.

Suured tänud StageLow garaaži poistele ja plikadele väga meeleoluka päeva eest. Nende tegemistega saate end kursis hoida läbi Facebooki fännilehe – StageLow.com

Kes tahab oma silmaga Wörthersee hullust vaatama minna, siis veel on aega, sest kokkutulek toimub tänavu 28-31.05. Lisainfot leiad kodulehelt.