Errorist on siin asi kaugel. Pigem terroriseerisid mind selle aasta esimese driftihooaja eel mõtted, et millest peale hakata ja kuidas kogu see krempel nüüd üles võtta. Sel hooajal käin kaasas terrordriftteam’iga ning katsun selle kõik nii video, pildi kui ka teksti teel Sinuni tuua. Ja endiselt – kõik pildid on jäädvustatud vanakooli filmile, seega – täiesti päris värk.
Seega lubagem tutvustada – terrordriftteam @ Betsafe Baltic Drift Opening 2019.Ärge valesti aru saage – tiimi nimi ei tähenda midagi halba. Aga vastaseid peab ju hirmutama!?
Sõitjaid on tiimis kokku 5:
– Kristjan Salmre (PRO-klass, BMW E82)
– Sander Saar (PROAM-klass, BMW E36)
– Saimon Köst (PROAM-klass, BMW E36)
– Kristo Päästel (PROAM-klass, BMW E34)
– Harlet Eslas (Street-klass, BMW E36)
Kuna tark ei torma ja kõiki sõdureid korraga lahinguväljale saata poleks otstarbekas, tegi terrordrift hooajale alguse kahe sõitja näol. Võistlustulle asusid Lätis, Bikernieki ringrajal, 26.-27. aprillil toimunud üritusel Sander Saar ja Harlet Eslas.Sander Saare “kuldne” ratsu. Fuijfilmi 35mm filmi eripärast on neoonkollane muutunud tavaliseks kollaseks.Harleti “auto metsast”, nagu ta seda hellitavalt kutsub. Kristo andmas enne rajaleminekut viimaseid soovitusi.
Mida on vaja, et üks driftivõistlus kulgeks edukalt? Mõned räägivad, et oskusi. Teised mainivad ära, et kuhjaga õnne. Kolmandad ei saa üle ega ümber sellest, et oleks vinged ja helded sponsorid. Auto kujundus, kärarikkad fännid…. Kõik on tegelikult ilmselt mingil määral õige, kuid sellel tiimil on kindlasti olemas midagi, mis on hindamatu – tiimihing. Naised, lapsed, sõbrad, koduloomad – kõik on tiimi boksi oodatud. Pisaratest naeratusteni, ohetest rõõmuhõiseteni – kõik ikka selle nimel, et omadel hästi läheks.Tiimi boks asetses seekord kohe raja kõrval ja kõigi silme all.
Millest koosneb tiimi ettevalmistus? Noh, mootor võiks autol töökindel ja võimas olla. Rool peaks olema tavalisest veidi ebatavalisem. Kapott on driftiautodel kinni spetsiaalsete “splintidega”, et selle vajadusel kiirelt maha ja peale saaks. Hooaja esimesel üritusel saavad sõitjad kätte oma hooaja numbrid ja kleepsud, mis siis sümboolselt autodele kleebitakse. Sõitmisest ja rajast võiks ka mingi ettekujutus olla – viimase jaoks tehakse loomulikult esimesel võistluspäeval kõvasti trenni.Drifti BMW-de kapoti all on nähtud igasugu jõuallikaid – Sander Saar on läinud ikka traditsioonilist BMW teed.
Sander on sel aastal number kuus!
Trennis hoitakse üksteisest veel kohati kaugele – rada on vaja käppa saada, siis võib hakata “hullu panema”.
Vastupidav tehnika võiks samuti olla üks märksõnadest. Ühe pooltelje võrra on tiim nüüd igatahes vaesem – trenn sõi selle ära! (loe: läks katki). Õnneks vahetas tiim selle kiirelt ära (tegelikult saatis selle vahetust Saimoni ja Kristo lay-under-car comedy show, aga seda on raske tekstis edasi anda. Tulge vaatama) ning auto oli võistluseks valmis.
Lähme võistluse juurde. Laupäeva hommik algas mõnusa mootorimürina saatel – PROAM klassi mehed said teha viimased treeningsõidud ning peale seda asuti juba kvalifikatsioonis punkte koguma. Selleks, et saada maksimumpunktid tuli järgida kohtunike juhiseid – ei ole nii, et piisab ainult terve rada külg ees läbi sõita. Sõit peab olema ka hästi jälitatav (ehk sind peab olema võimalik kopeerida), sujuv, kiire ja lisaks kõigele on vaja asetseda õigetel rajaosadel. Rajale on joonistatud tsoonid kuhu peab võimalikult lähedale saama ning ja tsoonid kuhu ei tohi üldse sattuda.
Trennide järgi võis tõdeda, et Sander sai rajaga juba rahuldavalt hakkama. Siiski oli mehel enne kvalifikatsiooni “esinemisnärv” sees, ja kaamerasse kommentaaride andmine ei tulnud kõne allagi. Tasub veel mainida, et Street klassi sõidud toimusid väiksemal ja natuke kõrvalisemal alal.
Harlet Eslas, kes osales oma täiesti esimesel võistlusel, võttis eesmärgiks vähemalt mingidki punktid kätte saada. Ja nii ka juhtus – mees tõi “punktid koju” mõlemalt kvalifikatsioonikatselt, kuid edasipääsuks tandemvoorudesse polnud see piisav. 45 punkti 100st jäi Harleti maksimumiks. Oma eesmärk on mehel siiski täidetud ja sellelt võistluselt jäi kõlama õpetussõnum: “EI PUUTU PIDURIT!” Muideks – punktid oma esimese võistluse kvalifikatsioonist olid mehele ka ideaalne sünnipäevakingitus! Palju õnne!Harlet “aktsioonis”
“EI PUUTU PIDURIT” aka vali Harlet
Sander teenis kvalifikatsioonist 55 punkti ja pääses sellega tandemvoorudesse. Nüüd tuli end hakata häälestama kassi-hiire mänguks, kus on vaja mängida kord üht, kord teist osapoolt. Kusjuures – tiimikaaslased sõitsid oma tulemused ikka nii sünkrooni, et lausa ilus vaadata. Mis siis, et erinevates klassides. Nimelt oli Harleti esimene katse 44 punkti, Sanderil aga 54. Vahe 10 punkti. Harleti teine katse oli 45 punkti. Sanderil aga 55. Jällegi vahe 10 punkti. Tiimi hing – ma ütlen. Kui teeme, teeme koos ja nii, et kõigile sobib!Sander läbimas PROAM raja esimest kurvi.
Peale kvalifikatsioonivoorusid võis võistluse kõige vaatemängulisem osa alata. Tandemvoorudes pidi läbima terve kadalipu, et jõuda hinnalisele poodiumikohale. Kas Sanderil jätkus selleks piisavalt enesekindlust, oskusi ja õnne? Kohalikud driftitüdrukud aitasid igaljuhul võistluse avada!
TOP32 vastaseks sai Sanderile leedukas Paulius Karklelis. Paulius kippus Sanderile oma eessõiduga ette jääma, ning ronides liiga lähedale tegi Sander ka sõiduvea. Tiimiliikmetel oli nüüd hing kinni – mis saab edasi?
Teine sõit, Sander eessõitjana, kulges juba tema kasuks ning kohtunikud otsustasid, et edasi pääseb siit voorust just meie mees.Külje alla……aga mitte liialt!
Tiim boksis juba ootas. Aplausi saatel uued rehvid alla, rusikad kokku, viimased õpetussõnad ja jälle minek. TOP16 voorus vastaseks jällegi leedukas – Laisvunas Žilys (andke klaviatuurile nuppe juurde a.k.a. minu vabandus, et ma neid Leedu tähti õigesti ei kirjuta). Ka selles voorus juhtus midagi sarnast – kõrvaltvaatajale võis jääda tunne, et nüüd on Sanderil kojuminek, kuid driftimaailmas võib kõike juhtuda – ka siit pääseti edasi ning tuli hakata võistlema TOP8-s.2 autot ja droon – tänapäeval juba tavaline driftipilt.
Uskuge või mitte, aga enesekindlus, mis saadud võitudest tuli, oli mehest kaugele näha. Ka TOP8-st suutis Sander end edasi võluda.
TOP4-s on asi juba keerulisem – tasemelt on seal klassi vaieldamatult parimad sõitjad. Vastaseks tuli Sanderile Marco Prems, kes on olnud korduvalt poodiumil ning kelle sõidustiil on küllaltki agressiivne – vähemalt kõrvaltvaatajale. Ilmselt annab pool sellest agressiivsusest auto hääl – sellele on see aasta veel vinti peale keeratud (või siis on sealt midagi maha keeratud, sest see urin ei taha mitte raugeda…).Bikernieki rada on sujuv ja vaatemänguline – samuti tribüünilt hästi vaadeldav.Marco Prems vs. Sander Saar
Jah, Marcole pidi Sander paraku alla vanduma. Finaali edasi ei pääsetud kuid ees oli veel võitlus 3.-4. kohtade pärast.
Trummipõrin, kummivilin… Üks neiu sosistas Sanderile kõrva, et ta sai kolmanda koha. Suurepärane! Aplaus! Rõõmukarjed!“+371…2….” Mis tegelikult Sanderile kõrva sosistati, me ilmselt teada ei saa…
Seega seekordne PROAM klassi poodium koosnes enamuses eestlastest!
1. Marco Prems (EST)
2. Arturs Bondars (LV)
3. Sander Saar (EST)Terrordriftteam võib selle võistlusega rahule jääda. Ilus algus hooajale nii PROAM klassi Sanderi kolmanda koha kui ka STREET-klassi Harleti punktiväärilise koha tõttu.terrordrifti mehed, naised, lapsed, loomad ja sõbrad.
PRO klassis seekord terrori mehi rajale ei läinud (vedav jalg on mehel korras, aga pidav jalg vajab natuke veel tuunimist – muretseda ei tasu, tööriist on Sallul alati kaasas). Sellest olenemata mainin ära, et kõrgeimas klassis tegid eestlased puhta töö.
PRO-klassi poodium:
1. Ao Vaida
2. Mihkel Norman Tults
3. Oliver RandaluMihkel Norman Tultsi selle aasta auto värvilahendus. Oliver Randalu (jälitaja) võrtmas mõõtu Ao Vaidaga.
Järgmine üritus leiab aset juba 10.-11. mail Kehala ringil. Tegu on kindlasti Euroopa kõige ohtlikuma aga samas vaatemängulise rajaga. See on üritus millel sa lihtsalt pead ära käima.
Ootame sind seal! Kes rajal ja kes raja kõrval – see selgub juba peagi!Kehala raja hüpe on kindlalt üks maailma erilisemaid.Kristjan “Sallu” Salmre eelmise aasta Kehala stiilinäide. Vaata ka hooaja videoteaserit: Hooaja Teaser
Jälgi terrordriftteami tegevusi ka:
Facebookis
Instagramis