Saage tuttavaks – Kevin Pesur, vaid 14-aastane Tallinna noormees, keda nüüdsest võib uhkelt lugeda Eesti driftivõistlejate hulka. Tõepoolest, Haapsalus oli ta korra juba osalenud Rait Lemberi autoga, kuid päris võistlejastaatuseni oli astuda veel üks “pisike” samm – isiklik auto.

Kevin on juba väikesest peale kasvanud garaažis, erinevate autode vahel ja võistlustel kaasas hulkudes. Igati loogiline jätk oli ühel hetkel ka ise mutrivõtme kätte haaramine ja mehaanikutöö. Korduvalt oli noormees istunud ka ise rooli, sõitnud mõned trennidki ja Haapsalu street klassi võistlusel sai NRR meeskonnas võimaluse juba ise osaleda. Juba tol korral tulid appi mitmed sõbrad ja tuttavad ning kutt sai kõik võistlemiseks vajaliku.
Veidi enne seda aga oli tekkimas juba idee, et Kevin vääriks päris oma autot, mille kallal nokitseda ja võistelda. Mõeldud-tehtud, ressursid kokku aetud ja sel esmaspäeval läksidki paar inimest Lätti, et tuua Kevinile tema esimene auto.

Talle endale tuli see muidugi täieliku üllatusena ja õnneks üsna suur hulk inimesi suutis põnevat saladust hoida. Kolmapäevaks saigi kokku lepitud, et suur osa abistajatest kogunevad Laitse Rallyparki, kuhu omateada tuleb Kevin Raidi autoga trenni tegema, et osaleda laupäevasel võistlusel. Oi, milline üllatus teda ootas…

Rahvas kogunes vaikselt pesulasse, kuhu oli aetud ka auto. Ardo Kalda tõi sel ajal Kevini kohale ja jättis õue maja ette ootama.


Uks avanes, BMW mootor pandi tööle ja rahvas jalutas auto ees välja. Mehe nägu oli suurema osa ajast niiumbes selline.


Auto välja aetud, tervitas esimesena Kevinit Rait Lember, kes pidulikult ulatas massilüliti võtme ning seda sõnade saatel: “Minu autoga sa siiski sel korral ei võistle, tänu headele sõpradele teed sa seda OMA autoga!”


Muidugi oli kohal Kevini ema Kristi, kes oma poja autodealast tegevust igati toetamas.


Auto “maaletooja” Ardo lugemas peale sõnu, millistel tingimustel autot kasutada võib. Kokkulepe on igatahes selline, et hinded peavad korras püsima ja rumalustega ei tegeleta. Sealjuures oma autot putitama peab ise.


Mõnel härdama südamega mehel võttis lausa silma märjaks?


Õhtu oli igatahes käes ja aeg oli trenni minna. Kolmapäevale kohaselt oli Laitse kompleksi õhuruum täitunud mootorimüraga.



Käed igatahes värisesid silmnähtavalt. Öösel veel kirjutas Kevin mulle, et magamisest palju välja ei tule, mõtted täitsa mujal ja kõik see väga kohale ei taha jõuda. Šokk olla üksjagu suur.

Kuigi auto oli Eestisse toodud esmaspäeva ööseks, siis kõike ei jõudnud sellegipoolest ette valmistada. Keegi ei teadnud, kuidas pea aasta seisnud auto käitub. Tegeleti pigem teadaolevate vigadega ja näiteks jooksude jms seadete jaoks aega väga ei jätkunud.


Siin ongi Kevin minemas oma esimesele ringile.


Kuigi puudus käsipidur ja vihmakogemust vähe, siis korralikumad poognad ei lasknud end pikalt oodata.


Enne laupäeva mõned vigadeparandused ja saab võistelda küll! Nimelt on see auto eestlastele tuttava Kaspars Mamonsi käes Läti Pro-Street klassis korduvalt poodiumil olnud.


Esimesed emotsioonid olid umbes sellised.

Kuid trenni tegid ka teised. Kohal oli suur osa AL Driftteamist. Lisaks Marje Salumets, Mangus, Team Ghost ja Lebbin.


Susigi proovis vihma.

Leidus tehniliselt teistsugust lähenemist. Õnneks on MB taas radadel nähtav. Loodetavasti jõuab võistluselegi.

Kui esialgne uue auto tunnetus käes, võis proovida juba veidikene tandemeid.


Muideks, Mihkel-Norman Tultski on saanud oma E34’le Wisefabi alla.

Õnneks on Kevinil abilisi palju. Üks peasüüdlasi noormehe autode juures hoidmisel on olnud kahtlemata Rait Lember, kelle meeskonnas NRR on Kevin mehaanikuna asjatamas. Trennides on tandemipartnerid vähemalt olemas!

Lisaks, kui veel Janis “the Tandem Assasin” Eglite ehk Egle sellisest asjast kuulis, pakkus ta omalt poolt kingitusena üht trennipäeva, mil õpetab oma vasaku jalaga pidurdamise tehnikat, õigeid sõiduvõtteid ja paljut muudki. Sellist asja juba naljalt niisama ei saa…


Trenn päikeseloojanguni.

Kiire speclist:
Kere: BMW E30, turvapuur ja korvistmed.
Mootor: BMW M62B44 ehk 4,4L V8
Sillad: Wisefabi viies toodetud komplekt üldse! Nüüdseks küll juba veidi uuendatud ja üle käidud kujul.
Vedrustus: Coiloverid
ATL paak jpm

Kuid nokitsemist jätkub, paras näpuharjutus talveks…

Vaata videost, kuidas see kõik ikkagi käis: