Kas sa oled noor ja edev, omad või oled soetamas oma esimest autot, pead end autohaigeks? Kui vastused on JAH, siis asi number üks, mida sa pead tegema, on registreerima automargifoorumisse, et juba varakult, maast-madalast hakata respekti koguma. Pea meeles, et ilma selleta kuvaritaguses keskkonnas sa kaua vastu ei pea. Sealne elu pole kerge ja selleks, et teiste omasuguste vahel silma paista, pead jätma meelde mõned lihtsad reeglid. Niisiis, alustame.

Esiteks, ükski korralik autopede ei luba endale korrektses emakeeles kirjutamist. Õigekiri võib siiski korralik olla, aga inglisekeelsed väljendid, lühendid ja sloganid olgu kindlasti olemas. Kui oma foorumipostituses ei ole sul õnnestunud kasutada sõnu “IMO”, “stance”, “lower it”, “+1” (see viimane on vist matemaatilise kallakuga gümnaasiumide lõpetajate tunnusmärk?) jpm, siis sisuliselt oled aega raisanud ja foorumimahtu mõtlemata täitnud. Pealegi, saavad kaaskirjutajad aru, et tegemist pole lihtsa mehe (või naisega), vaid lombitaguste foorumite kõrgharitud kasvandikuga.
Teiseks, vaata aktiivselt ringi ja otsi hoolega teemasid, kus saab sõna võtta. Sa ei pea üldse pädev olema, piisab sellest, kui oma arvamuse võimalikult selgesõnaliselt ja lühidalt väljendad.

Kui teed oma vägevat sõidukit tutvustava teema, siis kirjuta sinna võimalikult palju tulevasi planeeritud modifikatsioone, mida sa oled näinud unes, ajakirjas, internetis, näitusel, “pimp my ride”-s jne.
Kõige parem, kui kogud endale palju virtuaalseid sõpru (kellega vahel kindlasti mõnes kaubanduskeskuse või bensuka parklas hängimas käite) ja vajadusel lased neil oma auto teemas tekkinud küsimustele vastata. Tihti juhtub isegi nii, et nad on suured meistrid seda ise vabatahtlikult tegema. Mis siis, et pead ise pärast täpselt sõna-sõnalt identse teksti kirjutama. Topelt ei kärise, nagu öeldakse. Kindlasti tee teiste inimeste auto teemades samamoodi. Sellega annad ülejäänud lugejatele mõista, et käid asjaosalistega tihedalt läbi (loe: respect kasvab veelgi suurema kiirusega).

Otsusta teiste eest ja tee aktiivset lobby tööd teiste maitse kujundamisel. Soovita paigaldada toonklaasi, teistsuguse moega tulesid. Mida agressiivsemalt sa seda teed, seda parem. Mussolini ei ole ju eriti leebe olnud?
Pea päevikut. Autopäevikut, loomulikult. Õige hoolsa autoomaniku tunnus on iga vähegi tähtsa liigutuse korral sellest foorumigurudele teada anda. Oled paigaldanud ultramoodsad sinised led-tuled tagumise numbrilaua valgustuseks, lõikasid vedrudelt relakaga mõned keerud maha? Või tegid suunatuledesse merevaigukollaselt põlevad US-stiilis parktuled, nagu su ülejäänud 173 sõpra? Anna sellest teistele teada! Ma loodan, et sellised elementaarsed asjad, nagu uued pagasivõrgu tüüblid margiesindusest, lähevad ka alati kirja. Stiilipunktid saad siis, kui ostutšekist on tehtud foto.

Kui oled juba piisavalt kaugele oma arengus jõudnud, siis kindlasti lase “profikaameraga” sõbral teha oma unelmate sõidukist mõned klõpsud. Las kõik teised ka näevad, kui kõva püss see auto tegelikult on. See tagab kahte väga olulist asja. Esiteks, teised foorumiässad saavad sind linnavahel kergelt ära tunda ja õhtul, pärast rasket tööpäeva foorumisse jõudes, saad oma sõidutrajektoori koos ülitäpsete kellaaegadega järgi vaadata. Eureka, uus tasuta logiv positsioneerimissüsteem on leiutatud! Lisaks, kui pildid tulevad üle keskmise kunstilised ja pealekeeratud värvidega, tunnustatakse sinu auto ametlikult “Eesti parimaks*” (*absoluutselt probleemivabalt kõlbab ka mõni muu ülivõrdes tiitel). See, et tegelikkuses mõni kereplekk lainetab, autol on ohtralt kriime ja mõlke, esisild koliseb ja rehvideks on F1-st tuttava mustriga slikid, ei ole probleem. Ära lase pedantidest snoobidel enda tuju ära rikkuda.

Kokkuvõttes, kõik eelnevad punktid toovad sulle lõpuks kasu. Kui otsustad mingil hetkel oma auto maha müüa, jooksevad kõik ostjad tormi. Kes see ikka korraliku foorumiajalooga auto ostmata jätab? Ära unusta eelnevalt keskmist kütusekulu paar liitrit väiksemaks valetada. Jah, see ei tee sulle au rahakoti suuruses, aga vähemalt teised teavad, et hj/L/km suhe on paigas.

Ja lõpetuseks. Pea meeles, et tänapäeva kiire elutempoga maailmas, sotsiaal- ja muu meediamüra vahel peab elu eest võitlema, et teistele silma jääda. Ei ole auto ka erand. Nii et ole valvel, võistlus käib ikkagi selle peale, kellel on madalam, kellel on suurem stretch, laiem velg, rohkem äraretsitud koopaservad. Ühesõnaga, lammuta nii, nagu sul autost kahju poleks, siis oledki kangeimaks mehepojaks saanud.

PS. Kõik eelnev on väljamõeldis ja võimalikud sarnasused reaalse eluga on juhuslikud. Soovituslik on lugeda läbi huumoriprisma.