Möödunud nädalavahetusel, tehti Londoni olümpiakülas algust Euroopa kõige prestiižsema driftisarjaga, Drift Allstars. 34 täispauk PRO masinat ootasid oma aega, et kõrgeimate poodiumiastmete nimel lahingusse asuda. Treeningutega alustati juba reedel, kuid ainult mõned üksikud sõidud õnnestus meestel maha pidada, sest raja nõukogu ei pidanud kütusemahutite asukohta piisavalt turvaliseks, ning enne nende asukoha muutust ei juhtunud midagi.
Laupäeva hommikuks oligi olukord lahendatud ja treeningud said täiel rinnal alata. Ilm oli lausa ideaalne ja rajal nägi meie silmale harjumatult palju mitte BMW-sid.
Ka publik on Londonis harjumatult teistsugune.
Enne esimesi sõite autod pesti, poleeriti ja kontrolliti viimaseid pisiasjad.
Kõige tuttavamad näod, kes Londonis Baltimaade lippu kõrgel hoidsid olid Janis Eglite oma 800hj topelt-turboga BMW e46-ga ja Ingus Jekabsons enda teada tuntud kena e34-ga.
Nii üllatav kui see ka pole, siis enim oli võistlejaid kohal Poolast. Nende kõvemad mehed on tiimist Bud Mat: Pjotr Więcek ja Dawid Karkosik.
Teist korda sõidab kogu karusselli kaasa Mark Webb, kelle autoks on nüüd matt värvi Mazda RX7. Kõigile nahaaluse tindi armastajatele on tema boks lausa ideaalne.
Järgnes kohustuslik sõitjate koosolek, kus tutvustati raja iseärasusi ja selgitati hindamiskriteeriume. Rada oli tõeliselt keeruline ja nõudis sõitjatelt suurt täpsust.
Rajakõrval käis ka kerge panustamine, et kes esimesena betooni künnab. Teada olevalt panustati enim just poolakatele, kes esimeste sõitudega juba piirile väga lähedale ronisid.
Teine suur staar, kes rajale tuli, oli Kenny Moen oma raju Nissaniga, mis valmistatud Low-brain Drifters’ite garaažis. Kes tulid suure nurga järele, siis Kenny seda pakkus.
See Skyline mootoriga Subaru on tuttav paljudele üle maailma.
James Deane, järgmine staarsõitja kes kõik etapid kaasa sõidab.
Kõige kaugemalt oli kohale tulnud Ukraina esinumber Dmitry Illyuk.
Vaid 14 aastane Jack Shanahan võitis Briti MV esimese etapi ja lootis oma võidusaagat siin jätkata.
Selle ilusa Aerokiti sponsoreeritud Nissan 180SX-ga tuiskas rajal ringi Nigel Colfer.
Palju musta ja natuke kuldset – alati hea kombo.
Yokohama rehvidele andis karmilt kuuma Christer Halvorsen.
Need AE86 kerega Toyotad olid rajud. Valge auto sõitis pidevalt kolmel rattal ja DriftWorksi oranž putukas on lihtsalt ulme.
Kvalifikatsioonid tõsteti pühapäevale, kus kaks Bud Mat’i sõitjat hõivasid kaks esikohta. Pjotr esimene ja Dawid teine. Egle võttis kolmanda!
Edasi algasid juba tandemid ja Top16.
Nigel Colfer vs Martin Richards ja nagu näha, siis liigne agressiivsus maksis viimasele edasipääsu.
Illyuk läks kokku Jekabsonsiga. Õnnesärgis sündinud Dmitryl vedas, et ta tagaratas irdus soojendusringil ja Aerokiti usinad mehaanikud abivalmilt selle kiirelt tagasi kruttisid. Kambavaim missugune!
Kahjuks sai tema õnn otsa ja edasi pääses meiecundimees Ingus.
Ungari mehel Adam Nagyl nii hästi ei läinud nagu Illyukil, tema tagavedrustus andis alla jälitussõidus. Dan Chapman sai siit lihtsa edasipääsu.
Egle sai vastaseks James Fulleri, kes alajõulisest autost hoolimata tegi väga südikat sõitu. Kahjuks kokkupõrkest rajapiirdega süttis Jamesi auto ja sellega oli tema päev lõppenud. Kusjuures, väidetavalt olla raja päästetiim sama, kes aitab TopGeari tüüpe nende hulludel katsetel.
Jack Shannahani paariline oli kohalik mees Michael Marshal, oma 3.seeria universaaliga. Noorukil õnnestus oma paremus maksma panna, kuid edasipääs tähendas järgmise vastasena Janis Eglitet, kelle vastu tal kogemusest puudu jäi.
Lätis käinutele tuttav Eline oli ilmselgelt rõõmus, sest tema kodumaa parimad pojad jõudsid mõlemad Top 4-ja.
Lihtsa võidu saanud Dan Chapman, leidis enda vastaseks nüüd Dawid Karkosiku. Poolaka tehnilised mured tagasid edasipääsu taas Chapmanile.
Ma peaaegu unustasin selle sõidu. Paljud kindlasti arvavad, et see siin on finaal, kuid tegelikkuses oleme alles Top16-s. Christer kaotas Jamesi vastu esimese sõidu, kuid teises sõidus näitas ta ulmelist sisenemiskiirust, mille peale Jamesi käigukast pillid kokku pakkis ja alla andis. Taaskord näidati, et kunagi ei tohi alla anda, sest võit võib olla täpselt nurgataga.
Top 4 paistis põnev: Piotr Więcek vs Dan Chapman ja Janis vs Ingus. Dan põrutas esimeses sõidus seina ja sellega tagas Pjotrile edasipääsu finaali. Janis näitas oma sõiduga seda, et ta ei ole mitmekordne meister niisama naljapärast ja edestas esimeses sõidus oma rahvuskaaslast Ingust. Nende kordussõit oli hoopis veider, sest Ingus külastas betooni ja finišijoonel plahvatas Egle auto mootor. See aga tähendas, et kummaski viimases sõidus oli vaid üks terve auto. Sedasi, ilma finaalsõitudeta kahjuks seekord poodium kokku pandigi. Kolmas koht Dan Chapman, teine Egle.
Esikoht kvalli võitjale Pjotr Więcek’ile. Suured õnnitlused Poolale!