Kui ülejäänud eestlastele seostub Lõuna-Eesti mõnusa ja vaikse puhkuspaigana, siis kohalikud teavad, et möllu ja tegevust jagub seal kuhjaga. Seega oli ülaotsa elanikele mõnus vaheldus, karjuvaid mootoreid ja kräunuvaid rehve näha seal, kus seda tavaliselt ette ei kujutata.

Võrumaa maaliliste metsade ja küngaste vahele oli kokku tee leidnud 41 võistlejat, kolmes erinevas klassis.

Kõige arvukam oli ootuspäraselt 20-ne võistlejaga Pro Street klass, kellele järgnes koguni 17 osalejaga Pro arvestus.

Streeti tasemel astus üles vaid neli sõitjat.



Reedel uhati päev otsa trenne ja õhtul kulmineerus trennipäev kvalifikatsiooni sõitudega.

Pro Street arvestuses näitas parimat edenemist Arti Kannisto, kelle punktiskoor, 89.1, oli peajagu üle teisele kohale jõudnud Kert-Eigo Kulla 74.7-st.

Pro klassis vedas teistele mütsi pähe Karl-Sander Lebbin (76p), kui suutis paari pügalaga edestada järgmisele kohale platseerunud Harold Valdmad (73.5p). Kusjuures, järgmised kaheksa meest, mahtusid kõik 3.5 punkti sisse, nii tihedat kvalli tabelit mina küll varem näinud pole ja see ajas ihukarvad päris püsti, kui mõtlesin järgmisel päeval ees ootavatele tandemitele. Oli ju näha, et tase saab olema ülimalt võrdne.

Laupäeva hommikul liitus ülejäänud kaadriga Street klass, kes tunnijagu trenniaega sai, ning peale Pro ja Pro Streedi ühistrenni ka võistluspäeva avas. Sealne paremus jäi järgmiselt: Ivar Rebane (75.5p) võttis viimase hinnatava run‘iga esikoha, teiseks sõitis end Peeter Rüütel (73.5p) ja kolmas koht Mauri Kabanenile (52p).

Poodiumilt jäi välja Karel Piirjoa (27p), kes suutis küll näidata punktisõite, kuid mitte piisavalt kõrge skooriga, et seekord pildile pääseda.


Pro Street tandemipuu sai üsna hõre, sest kohale tulnud 20-st sõitjast, suutis vajalikud 35 punkti välja sõita vaid 11 võistlejat. Finaali võitles koha välja taas Kevin Pesur, kelle vastaseks sai seekord suurte kogemustega Ott Kokk. Kolmanda ja neljanda koha peale madistasid Arti Kannisto ning Kert-Eigo Kulla.


Meie mees Henri Kalmist, oli Top4 kohale väga lähedal, kuid ebaõnn ei lubanud tal seekord sinna jõuda.


Nimelt paiskus käigukastist õli tagaratastele ja auto läks spinni, ning summutile tilkunud õli süttis põlema. Kusjuures alles viimases kurvis!

Aga nüüd medalikohtade juurde. Kannisto – Kulla sõidus eksis Arti ja sellega oli ta taaskord end poodiumilt välja jätnud, lohutuseks vähemalt kvalifikatsiooni esikoht.

Kevinist on saanud vanadele olijatele tõeline peavalu, sest see noor kutt on näidanud suurepärast stabiilsust ja väga külma närvi, just tandemsõitudes. Taas laenatud autoga finaali jõudnud Pesur, tagus ka seekord kõigi nahad kinni, kes talle vähegi vastaseks julgesid tulla ja võttis mitme aastase kogemusega Ott Kokki ees esikoha.

PRO ellikad olid seevastu väga korralikud ja kõik 17 sõitjat pääsesid edasi finaalidesse. Ainus Top16 väline paar oli Rait Lember ja Eduard Vahemets. Vanameister Ets ei ole uue poniga veel päris sinapeale saanud, lisaks vähene trenniaeg ja ei olnud Raidile temast just väga keerulist vastast. Edasi Lember.


Kvalifikatsiooni teine mees, Harold Valdma, oli seekordne ebaõnne sõdur. Nimelt andis saba tema võistlusauto sidur ja lisaks sellele, murdus samas sõidus Wisefabi sillalahenduse üks šarniiridest, ning esiamort.

Appi tõttas põline “petrolhead” Henri, kes lahkelt oli nõus oma autot Haroldile laenama. Kahjuks ta sellega rajale ei jõudnudki, sest Henri suutis oma auto enne ära lõhkuda. Viimane õlekõrs nooremale Valdmale oli Kevin Pesur, kes Sallult laenatud auto Haroldile edasi andis.


Haroldi edasipääsule pani piiri Jarmo Luht, kes ise koha Top8-sse napsas.

Järgmises paaris, Martin Vaga vastu, eksis aga Jarmo ise, kui parkis oma Nissani tagaratastega äärekivile.

Jako Pino tagas endale esimesest tiirust edasipääsu, kui näitas Märt Kuvvasest paremat sõitu. Jako päev lõppes juba järgmises ringis, kui pidi tunnistama Lebbini paremust. Põhjuseks tõi Pino rehvide otsalõppemise, mis takistas teda tandemites head kiirust näitamast. Märdi auto oli muide vahepeal saanud endale turbo ja vana M5 mootor on asendatud 4.4 liitrise BMW V8-ga. Vaieldamatult on just BMW V8+turbo saanud kõige populaarsemaks mootori komboks Eesti driftiradadel.


Ühe sellisega sõidab ka Allan Lätt, valitsev Street klassi meister, kes seekord pidi leppima Top16 ringiga, sest temast ei olnud vastast ühele kahest lätlasest, Raivis Graundisele.

Teise NRR meeskonna neoonvärvides auto võistluspäevale, tõmbas kriipsu peale kvalifikatsiooni võitja Karl-Sander Lebbin. Seega ka Lemberi sõidud olid selleks korraks tehtud.


Muidu kõvad konkurendid, Ulašš ja Graundis, olid kodumaalt eemal vennastunud, kuid pikalt see rõõm nende ühises telgis ei kestnud, sest omavahel tuli juba Top8-s vastastiku minna. Edasi siit Eriks Ulašš.

Puu paremalt poolelt oli end nelja parima hulka seega sõitnud Lebbin ja Ulašš. Lebbini ainus eksimus lipsas sisse just selles paaris ja heas hoos olnud Karla pidi võtma vastu koha 3-4 koha sõitu. Finaali edasi välisvõistleja Ulašš.

Paremal pool puud oli korraliku lammutustööd tegemas kvalli kolmas mees Taavi Toomara, kes sai endale Top4 vastaseks Martin Vaga ja saatis tema koos Lebbiniga viimase poodiumi koha eest madistama.

Finaalis nägime tõeliselt vinget tandemit, kui meie oma mees, Toomara, võttis ette ainsa lätlase, kes veel alles oli jäänud.

Jälitussõidus tegi Taavi elu esituse ja puges Ulaššile finišiks totaalsest uksealla. Võitjas seega kahtlust polnud.

Selline näeb välja rõõmust pakatav valitsev Pro klassi Eesti meister ja kolmanda etapi võitja Taavi Toomara.

Okei, tegelt ta nii tõsine polnud.

Pro Streedi poodiumil, kasteti korralikult sisse kahekordne etapivõitja, Kevin, kes mõlemad korrad laenatud autoga on suutnud enda paremust näidata. Kujutate ette, mis juhtub, kui ta enda värskelt turbotatud e30 drifteri lõpuks võistluskorda saab?

Vähem rõõmus polnud ka Pro võitjate kaader, kes värsked driftiliidu neiud šampusega sisse õnnistasid.

Meie kappame nüüd edasi järgmistele jahimaadele ja kohtume driftifännidega juba 4-5.07 NEZ Driftil.

Lõppu väike maiuspala ArtPlayFilms’ilt. Oli ülimõnusa fiilinguga driftivõistlus!

ArtPlayFilms