Ingemars pole lihtne tüüp. Kui kellegil on silma ja maitset, on see tema. Või ehk on tegemist lauslollusega? Sest tuua driftirajale E63 BMW on suht sama segane tegu, kui keegi tooks driftirajale E24 BMW. Oh, wait…

Okei, mehel on nõrkus kuueste vastu. Saame aru. Aga ikkagi. Kui eelmine aasta hakkasid esimesed spioonifotode killud Facebooki põhjatutel lehtedel ringlema, oli raske neid tõepähe võtta. Vähemasti minul. Olgem ausad, drifti iseloomu arvestades pole kupee bemari toorik just kõige ratsionaalsem otsus. Mitte, et mootorisport seda muidugi iial oleks.

Rahvas ahhetab. Ahhetas juba siis, kui Jekabsonsi vana kuuene Bikernieki metsade vahelt ajahambast räsitud tribüünide ette, külg ees, lendas ja ahhetab edasi ka vähem kui aasta tagasi valminud E63 poognaid vaadates. Sest see pill on lihtsalt nii cool. Übercool. Ma mäletan, kuidas suvel Laitses Drift Allstarsil seal freesasfaltiga kaetud parkimisplatsil, äärekivi peal, mokk töllakil, istusin ja vaatasin.

Seega polnud keeruline otsus see masin kaamerapurki võtta. Ja seda peent kunsti valdab Serx jätkuvalt kõige paremini. Seega lasime Laitses Sergei, tema kaamera ja Ingemarsi E63 omavahel flirtima ja tulemuseks sai midagi sellist…


Liberty Walk stiilis bodykit sobib E63´le nagu kroomkilp Ladale. See lihtsalt ON sinna mõeldud. Laiendite jooned jooksevad koos baierlase ajatu kerejoonega sujuvalt üheks, isegi keskmisest kirjum disainilahendus ei suuda seda rikkuda. Tundub, nagu oleks see masin sellisena juba tehasest välja veerenud. Pardisaba pagasiluugi pikendusena on asjade täiesti loomulik kulg.



Originaalsed Alpina valuveljed oma tihedate kodaratega on samuti kui kunstiteosed sel näitusel. Velg ja rehv istuvad laitmatult oma kodus.

Aga kuna pill peab jaksama edukalt teha ka oma põhitööd ehk driftimist, ainult optilise poolega ei pääse. Ja siin pole samuti tagasi hoitud. BMW enda süda on asendunud ülipopulaarse ameerikamaa toodanguga, nimelt LS3 V8 mootoriga. Ning kui enamikule piisab tohutu litraazi pakutavast jõust ja väändest, et driftiradadel rehve utiliseerida, on siin taas astutud samm edasi. Nimelt on endale kapotialla pesa teinud kaks keskmisest massiivsemat Borgwarner turbot.


Tulemuseks üpriski väikese rõhuga 800+ heppa ning 1000Nm väänet. Ning seda 2014 sügise seisuga, mil toimus veel mootori sissesõit! Loomulikult on mootoris endaski jupid kangemate vastu vahetatud, et ikka valule valututult vastu seista- kepsud ja kolvid said samuti kangemad. Ja et kõik see mootori toodetud kuumus jõuallikale liiga ei teeks, ka õli- ja veepump. Korralikud radikad ei tee samuti paha!

Kvaliteet sellega ei lõpe! Silm haarab lennult karmide mootorite kapotialusesse igapäeva kuuluvaid tükke ja nende kaubamärke!



Võime ainult ette kujutada, kui palju selline kooslus ja ramm elujooki vajab. Seega pole midagi imestada, et pagasiruumist lausa kolm Bosch 044 kütusepumpa vastu vaatab!

Nagu klassikaline set-up ette näeb, siis üks pump pressib kütet vahepaaki ning kaks edasi, läbi filtrite, mootorisse. Muideks, mootorist tagasivoolav kütus jahutatakse maha vasakul paiknevas Setrabi radiaatoris! Mitte just väga levinud lahendus driftikatel.

Et E85 kütus ikka võimalikult vähese vaevaga ATL turvapaaki jõuaks, on täiteava toodud mugavale kõrgusele.

Okei. Oleme pilli üle vaadanud väljast, kapoti alt ja pagassist. Aga teatavasti on ühe korraliku drifteri A ja O veermik ja vedrustus. Sest nagu Michelini-mehike on tõdenud: “power is nothing without control”. Pole vaja vist kaks korda arvata, mis sillageomeetria lahendus tänases driftimaailmas “IN” on… Jah, meie enda Wisefab. Eesti oma “sinine”, mis on jalaga ukse lahti löönud terves drifti-scenes üle maailma, kulmineerudes vast Formula-D masinate ja maailmameistriga. Pole paha ühe Kadaka tee sügavas hoovisopis peituva ettevõtte kohta, või mis?
Üks ühele see E63 alla muidugi ei läinud aga modifitseerimine on Ingemarsi kolmas nimi ja nii me koostöös BC Racing coiloveritega seda pilli rajal liuglemas näemegi.


Ingemarsi enda töökoht on tehtud võimalikult lihtsaks, et see eelpool mainitud liuglemine võimalikult hõlbus oleks. Kui nii öelda saab. Eritööna lihtne armatuur, väga kvaliteetsed firma Stack näidikud, et asjadel kapoti all silm peal hoida ja kõik muu ühe tasemel driftika lisavarustusest- hüdrauliline käsipidur, Tiltoni pedal-box ja Accusump, et tagada LS-mootori õlitus igast asendist ja olukorras. Turvapuuri pole mõtet vast mainidagi, liigne elementaarsus ja nõue! :)




Olete minuga nõus, et see on üks ilusamaid ja seksikamaid driftiautosid üldse? Lausa sellisel tasemel, et justkui ei raatsikski kõike seda ilu nõnda brutaalses keskkonnas, nagu seda on drift, raisatagi? Esimesed Ingemarsi võistlused kergelt selle mulje, kusjuures, jätsidki. Soov uut autot hoida lõi ehedalt Laitse betoonivahel välja. Kuid v-o nüüd, peale Lätis toimunud esimest võistlust, kus Jekabsons nõiakatlas oma edeva kaunitariga korralikult rajalt välja pani ja sedasi ehk selle pilli süütuse võttis, saame näha mehe ja masina tegelikku potensiaali?