Sellest sündmusest on ilmselt kõik autohuvilised juba kuulnud ja sotsiaalmeedias pilte näinud. Käisime meiegi vaatamas. Aga mitte lihtsalt vaatamas. Tegelikult eelnes suursugusele väljanäitusele Porto Francos paarisajakilomeetrine ringsõit Harjumaa ja Lääne-Virumaa põnevamatel teedel. Blacklist Tallinn koos Luxury Motorsiga korraldas ühissõidu sport- ja superauto omanikele, kes oma autosid treilerikuningannade ja elutoakaunistustena ei hoia. See autodevalik, mis päeval Oss Racing garaazi ette kogunes, oli muljetavaldav.

Luxury Motorsiga on lihtne, nemad müüvad autosi. Oss Racing – ilmselt võib ka nime järgi arvata, millega tegu. Aga Blacklist Tallinn? Okei, asukoht, sellega on selge aga Blacklist? Küsisin osalejailt, et mis see Blacklist nende jaoks on. Ühe jaoks on see seltskond kirglikke autohuvilisi, keda ühendab armastus eksklusiivsete ja kiirete autode vastu, teise jaoks on see prestiižse liikmeskonnaga, kus omanikud kogunevad üle Baltikumi, et oma tegemisi jagada ja eelkõige eksponeerida oma superautosid. Osadele on see sport- ja superautode kogukond, kus on võimalik ühildada oma igapäevategevus hobiga, oma müüdavaid autosid ise testida ning samuti korraga neid suuremale vaatajaskonnale silme ette tuua.

Erinevaid huvisid ühendavaid ettevõtmisi on Eestis sadu, alates erinevatest spordiklubidest, autode margiklubidest kuni Rotary ja Lionsiteni välja. Leia vaid endale sobiv ja naudi mõttekaaslaste seltskonda. Blacklisti liikmete autopark on üsna kirju, miks eelistatakse just seda näiteks konkreetsele margiklubile? Mõnele ei välista üks teist ja võtab osa ka margiklubide tegemistest, samas hinnatakse Blacklisti erilisust, sest fookus on just superautodel, mitte konkreetsel margil. Justnimelt, antud kogunemist võib võrrelda külastusega Firenzesse Leonardo Da Vinci muuseumi. Nii ajaloolise suurinimese muuseum külastamine kui kiirete ja vihaste autode vaatamine annab kaudselt noortele head inspiratsiooni, mis täidab eesmärki edendada autokultuuri. Blacklisti atmosfäär õhkab positiivsust ja soojust. Iga üritus on võimalik tutvuda uute tegelastega, sest punt kogu aeg laieneb, samas vanad kalad hoiavad kokku ja selle kaudu tekib ka hea ühtekuuluvustunne. Ja pealegi, kui need samused elukad oma võimsad mootorid käivitavad, siis see on muusika kõigi kõrvadele. Siinkohal isegi tervendavama mõjuga kui harfiheli. Veel mainiti, et Blacklisti klubinduse korraldus väga sujuv ning seda juhtivad inimesed teevad asja hingega, margiklubi seaks piirangud, kus peaks autode osas raamides olema, Blacklisti sündmustel saab olla esindatud ükspuha millega nagu ka viimasel kokkusaamisel, kus sõitsid kõrvuti Porsche 911 GT3 Touring ja Mercedes-AMG GTS.

Kuidas aga sobib kokku avalikkuse eest pigem varjus püsimise soov selliste eksklusiivsete ja silmatorkavate autodega ringisõitmine või sellel samal Rollout sündmusel osalemine? Ühe sinise Porsche omanik vastas rõõmsalt, et mis silmatorkav auto? Isegi fotograaf ei mäleta, kas tegi sellest autost pilti või mitte! Arvamus teiselt superauto omanikult on, et madala profiili hoidmine tuleneb eestlase harjumusest olla eelistatult privaatne ja eemalehoidev. Meie rahvas on loomult ikka kergelt introvertne ja konservatiivne. On lastud autole toonklaasi peale panna, et ise liiga palju pilke ei püüaks. Aga kui Eestis kõige populaarsemad sõidukid on statistiliselt Toyotad Ja Škodad, siis paratamatult jääb ükskõik milline eksootiline auto tänaval silma. Privaatsus ja superautod ei käi omavahel enam käsikäes. Loomulik asjade käik. Kui on võimalus ning tahtmine endale lubada edevat sportautot kuid pole soovi olla avaliku elu tegelane, siis muud üle ei jää, pead tähelepanuga harjuma kui autot kodus lukutaga hoida ei taha.

Eesti autokultuur on üsna kirju, igale suunale leidub fänne ja enamjaolt saavad erinevate valdkondade kummardajad omavahel täiesti normaalselt läbi. Millist rolli täidab või peaks täitma Blacklist Tallinn? Superautode klubi pole varasemalt Eestis olnud, on mõned kinnisemad margiklubid, kes enda tegemisi laiemale ringile ei jaga. See klubi viib kokku erinevad inimesed, kes tahavad enda autodega sõitmas käia, saab vahetada kasvõi rehvikogemust konkreetsele autole või millises seltsis saab kaskot odavama aastamaksuga kui uus octavia. Samas ei püsi selles klubis pikalt inimesed, kellele meeldib tänavatel “hullu panna”. Blacklist Tallinn viib edasi Eesti autokultuuri, korraldades iga aasta mitmeid võimsaid üritusi, luues unustamatuid mälestusi nii autoomanikele kui pealtvaatajaile ja eelkõige kaasates uusi huvilisi. Aastatega on Blacklist Tallinn aina rohkem hoogu kogunud ja suuremaks kasvanud oma visioonidega. Leiame, et selles on palju potentsiaali millekski enamaks. Lisaks kõigele, olla see alles algus! Mis kunagi algas paari sõbraga kuskil Ülemiste parklas on nüüdseks tänu iga liikme panusele ettevõtte arengusse arenenud nii mitmekihiliseks ürituseks ning Blacklist Tallinnal on au ja privileeg olla selle trendi looja. Ühe sportautosid müüva ettevõtte esindaja hinnangul aitab Blacklist Tallinn Eestis sport- ja superautode vastu suuremale ringile inimestest huvi tekitada. Vahetult peale seda sündmust olla näha selget huvi tõusu mõne kiirema ja erilisema auto vastu.

Blacklist Tallinn on loodud 2021 aasta kevadel ja praeguseks on seal umbes 100 liiget. Klubi eesmärk on tuua kokku inimesed kellel on ühine kirg superautode vastu, Blacklist nimena viitabki sellele, et inimeste nimed on “musta markeri taga peidus” ning esikohal on autod ise. Alguse sai klubi sellest, et Kevin ja Luukas tahtsid hirmsasti mõne superautoga sõita ning selle eesmärgi täitmiseks hakkasid nad pildistama autosid 5-6 aastat tagasi, lootuses, et äkki keegi pakub kaasasõitu. Ükshaaval linnapeal autosid taga ajades tulid kutid mõttele, et teeks ühe pildistamise selliselt, kus on mitu autot koos. Selle pildistamise ajal selgus, et nende autode omanikud on küll teadlikud teistest autodest, aga omavahel tuttavad ei olda. Praeguseks on näha, kuidas autod täidavad suurepäraselt “networkimise” eesmärki. Klubi sees on sõlmitud äritehinguid, loodud uusi ettevõtteid ning aidatud üksteist. Olgugi et peamine fookus on autodel, siis on kõik klubi liikmed väga lähedaseks saanud ning sõidud meenutavad rohkem sõpradega roadtrippi.

Superautod lisavad linnapilti värvi ning eesmärk on saada superautod garaažidest välja. Need autod on mõeldud sõitmiseks. Soovime näidata, et ka superautod sobivad Eesti tänavatele ning nende eesmärk pole vaid garaaži kaunistada. Blacklist Tallinna ühissõitudel on konkreetsed reeglid ning sõite läbi viies arvestades teiste kaasliiklejatega. Austus on mutuaalne ning ka Vihula Mõisas said osalejad politselt lehvituse mitte kurja pilgu. Klubisse on kogunenud väga erineva valdkonna ettevõtte juhte/omanikke ning maanteedel lollitamine ja kaasliiklejate ohtu seadmine ei ole kellelegi neist vastuvõetav juba isikliku maine pärast. Hoogne, kontrollitud ja ettevaatlik on märksõnad, mis neid sõite iseloomustavad. Ühissõitude korraldamine aga ei ole päris niisama, et lähme sõidame siit-siit-sinna sellel poolsaaremoodi saarel. Tee kvaliteet mängib suurt rolli, eelnevalt omajagu kaarditööd, siis tuleb ise läbi sõita võimalikud marsruudid ja alles siis saab pakkuda superautode omanikele uusi kogemusi, kohti ja vaatamisväärsusi.
Klubi kasvamise kohapealt ütleb Kevin, et eesmärk pole mitte maht vaid ühtsuse tunne. Soovitakse, et klubis saaksid kõik üksteisega hästi läbi ning julgeks suhelda – see eripära kaob ära kui sihtida vaid suurt liikmenumbrit. Siiski klubi kasvab, ning soovitakse kaasata sündmustele autosid ka mujalt Euroopast. Piiriülesed kontaktid on need, mis juba mais Blacklisti sõitjad lõunanaabrite juurde viib, ühine roadtrip Lätis Läti superautode klubiga. Aga mitte ainult superautodega sõitmine ei ole selles klubis teemaks. Sündmused on tavaliselt kombinatsioon sõitmisest ning mingisugusest täiendavast ühisest tegevusest. Olgu selleks siis võiduajamine hobikartidega, 4×4 masinatega metsas müttamine või Luxury Motorsi salongis peene toidu mekkimine Aston Martinite vahel. Või hoopis võimalust kogeda sõitu Oliver Randalu võistlusauto kõrvalistmel, plaanis on ühine päev RedGrey rallitiimiga. Kuidas saada osaks sellest veidi salapärasest klubist? Esimeseks sammuks on vajalik 2-ukselise superauto olemasolu ehk siis trikoovoor. Teiseks suheldakse soovijaga otse ehk talendivoor. Ja lõpuks hinnatakse sobivust ülejäänud klubiliikmetega ehk žürii punktid.
Küsisime ka Maarjalt, et kuidas tekkis koostöö selle sündmuse korraldamiseks Luxury Motorsi ja Blacklist Tallinna vahel? Maarja sõnul algasid ettevalmistused selle sündmuse korraldamiseks juba veebruaris, kui korraldati Stalla ja Masinawärgiga koos Blacklist kinoõhtu Stalla majas ja Luxury Motors oli sinna viinud valiku oma müüdavatest autodest. Kontakt loodud, ideed lendu visatud ja töö hakkas vaikselt pihta. Sellise sündmuse korraldamine otseselt keeruline ei olevat, aga algusest peale oli selge, et kvaliteedis ei saa mitte millegi arvelt järeleandmisi teha ja kõik peab vastama kõrgeimale standardile. Seda nii asukohtade ja marsruutide valiku kui ka cateringi ja DJ osas.

Miks otsustati teha selline suurejooneline avalik sündmus, kui selle sündmuse peategelased tavapäraselt pigem hoiavad ennast eemale sellistest asjadest? Esialgu olla olnud mõte teha see üritus privaatsemalt, aga siis kasvas see muudkui suuremaks ja suuremaks ja siis tekkiski mõte, et miks mitte teha midagi erakordset ja näidata neid imelisi autosid kõigile ühes kohas korraga! Kuna sõitjate üritus algas juba päeval, siis planeeritud oli nii, et kui jõutakse Porto Francosse, siis sõitjad saavad kenasti Luxury Motors salongi “peitu” minna, enne kui suurem mass publikut kohale jõuab ja autosi uudistama asub. Nagu me kõik nägime, siis päris nii see ei läinud, aga samas osalejad olid pigem meeldivalt üllatunud ja nurinat kuulda ei olnud. Sellises kaliibris Blacklisti sündmusi niipea toimumas ei ole. Blacklisti klubiliikmed on kutsutud 27-29.06 Kiltsi lennuväljale Luxury Motors EDRA Nationals kiirendusetapile Blacklist Cup’i sõitma. Autohuvilised saavad seal paljusi neid autosid näha situatsioonis, kus parem pedaal vajutatakse ikka lõpuni põhja. Suuremad plaanid on järgmise aasta hooaja alustamiseks, aga sellest juba siis, kui aeg lähemale jõuab.

Mis muud kui et meie jääme järgmisi sündmusi ootama.