Sellest sündmusest on ilmselt kõik autohuvilised juba kuulnud ja sotsiaalmeedias pilte näinud. Käisime meiegi vaatamas. Aga mitte lihtsalt vaatamas. Tegelikult eelnes suursugusele väljanäitusele Porto Francos paarisajakilomeetrine ringsõit Harjumaa ja Lääne-Virumaa põnevamatel teedel. Blacklist Tallinn koos Luxury Motorsiga korraldas ühissõidu sport- ja superauto omanikele, kes oma autosid treilerikuningannade ja elutoakaunistustena ei hoia. See autodevalik, mis päeval Oss Racing garaazi ette kogunes, oli muljetavaldav.
Luxury Motorsiga on lihtne, nemad müüvad autosi. Oss Racing – ilmselt võib ka nime järgi arvata, millega tegu. Aga Blacklist Tallinn? Okei, asukoht, sellega on selge aga Blacklist? Küsisin osalejailt, et mis see Blacklist nende jaoks on. Ühe jaoks on see seltskond kirglikke autohuvilisi, keda ühendab armastus eksklusiivsete ja kiirete autode vastu, teise jaoks on see prestiižse liikmeskonnaga, kus omanikud kogunevad üle Baltikumi, et oma tegemisi jagada ja eelkõige eksponeerida oma superautosid. Osadele on see sport- ja superautode kogukond, kus on võimalik ühildada oma igapäevategevus hobiga, oma müüdavaid autosid ise testida ning samuti korraga neid suuremale vaatajaskonnale silme ette tuua.
Erinevaid huvisid ühendavaid ettevõtmisi on Eestis sadu, alates erinevatest spordiklubidest, autode margiklubidest kuni Rotary ja Lionsiteni välja. Leia vaid endale sobiv ja naudi mõttekaaslaste seltskonda. Blacklisti liikmete autopark on üsna kirju, miks eelistatakse just seda näiteks konkreetsele margiklubile? Mõnele ei välista üks teist ja võtab osa ka margiklubide tegemistest, samas hinnatakse Blacklisti erilisust, sest fookus on just superautodel, mitte konkreetsel margil. Justnimelt, antud kogunemist võib võrrelda külastusega Firenzesse Leonardo Da Vinci muuseumi. Nii ajaloolise suurinimese muuseum külastamine kui kiirete ja vihaste autode vaatamine annab kaudselt noortele head inspiratsiooni, mis täidab eesmärki edendada autokultuuri. Blacklisti atmosfäär õhkab positiivsust ja soojust. Iga üritus on võimalik tutvuda uute tegelastega, sest punt kogu aeg laieneb, samas vanad kalad hoiavad kokku ja selle kaudu tekib ka hea ühtekuuluvustunne. Ja pealegi, kui need samused elukad oma võimsad mootorid käivitavad, siis see on muusika kõigi kõrvadele. Siinkohal isegi tervendavama mõjuga kui harfiheli. Veel mainiti, et Blacklisti klubinduse korraldus väga sujuv ning seda juhtivad inimesed teevad asja hingega, margiklubi seaks piirangud, kus peaks autode osas raamides olema, Blacklisti sündmustel saab olla esindatud ükspuha millega nagu ka viimasel kokkusaamisel, kus sõitsid kõrvuti Porsche 911 GT3 Touring ja Mercedes-AMG GTS.
Kuidas aga sobib kokku avalikkuse eest pigem varjus püsimise soov selliste eksklusiivsete ja silmatorkavate autodega ringisõitmine või sellel samal Rollout sündmusel osalemine? Ühe sinise Porsche omanik vastas rõõmsalt, et mis silmatorkav auto? Isegi fotograaf ei mäleta, kas tegi sellest autost pilti või mitte! Arvamus teiselt superauto omanikult on, et madala profiili hoidmine tuleneb eestlase harjumusest olla eelistatult privaatne ja eemalehoidev. Meie rahvas on loomult ikka kergelt introvertne ja konservatiivne. On lastud autole toonklaasi peale panna, et ise liiga palju pilke ei püüaks. Aga kui Eestis kõige populaarsemad sõidukid on statistiliselt Toyotad Ja Škodad, siis paratamatult jääb ükskõik milline eksootiline auto tänaval silma. Privaatsus ja superautod ei käi omavahel enam käsikäes. Loomulik asjade käik. Kui on võimalus ning tahtmine endale lubada edevat sportautot kuid pole soovi olla avaliku elu tegelane, siis muud üle ei jää, pead tähelepanuga harjuma kui autot kodus lukutaga hoida ei taha.
Eesti autokultuur on üsna kirju, igale suunale leidub fänne ja enamjaolt saavad erinevate valdkondade kummardajad omavahel täiesti normaalselt läbi. Millist rolli täidab või peaks täitma Blacklist Tallinn? Superautode klubi pole varasemalt Eestis olnud, on mõned kinnisemad margiklubid, kes enda tegemisi laiemale ringile ei jaga. See klubi viib kokku erinevad inimesed, kes tahavad enda autodega sõitmas käia, saab vahetada kasvõi rehvikogemust konkreetsele autole või millises seltsis saab kaskot odavama aastamaksuga kui uus octavia. Samas ei püsi selles klubis pikalt inimesed, kellele meeldib tänavatel “hullu panna”. Blacklist Tallinn viib edasi Eesti autokultuuri, korraldades iga aasta mitmeid võimsaid üritusi, luues unustamatuid mälestusi nii autoomanikele kui pealtvaatajaile ja eelkõige kaasates uusi huvilisi. Aastatega on Blacklist Tallinn aina rohkem hoogu kogunud ja suuremaks kasvanud oma visioonidega. Leiame, et selles on palju potentsiaali millekski enamaks. Lisaks kõigele, olla see alles algus! Mis kunagi algas paari sõbraga kuskil Ülemiste parklas on nüüdseks tänu iga liikme panusele ettevõtte arengusse arenenud nii mitmekihiliseks ürituseks ning Blacklist Tallinnal on au ja privileeg olla selle trendi looja. Ühe sportautosid müüva ettevõtte esindaja hinnangul aitab Blacklist Tallinn Eestis sport- ja superautode vastu suuremale ringile inimestest huvi tekitada. Vahetult peale seda sündmust olla näha selget huvi tõusu mõne kiirema ja erilisema auto vastu.















Mis muud kui et meie jääme järgmisi sündmusi ootama.