Eelmise nädalavahetuse eel, kui suur osa eestlastest end Läti poole seadsid, et seal laulupidu pidada, ajas rallirahvast samuti midagi Läti piiri lähedal elevile. Urmo Aava koos oma tiimiga oli keeramas Eesti rallis uut lehekülge, tuues Otepää teedele Euroopa Ralli Meistrivõitluste etapi – auto24 Rally Estonia.
Uhke ERC markeering tõi kokku tõeliselt rahvusvahelise seltskonna, nii osavõtjate, korraldajate kui pealtvaatajatena. Kohati tekkis isegi tunne, nagu oleks välismaal.
Lisaks ERC etapile selgitati parimaid veel Eesti meistrivõitluste ning FIA European Historic Rally Championship arvestuses. Viimast neist peetakse Rally Estonia raames juba mitmendat aastat ning publiku rõõm selle üle on siiras.
Mitmed rallimaailma kultusmasinad sõidavad tõeliste asjaarmastajate käte all nagu valatult.
Jälgides nende sõitu või jalutades ringi hooldusalas, tunnetad pidevalt seda rõõmu ja entusiasmi, millega need inimesed vanu legende rahva ette toovad.
Ükskõik mis riigist, kõik naudivad.
Kui „ajalooklassi“ võistlejad oli raja soojaks sõitnud, lasti valla kaasaegsed autod.
Koheselt oli aru saada, et tase on oluliselt kõrgem, kui tavalisel Eesti rallil. Esimese paari kiire ekipaaži asemel oli pikk rivi R5 ja S2000 klassi autosid, kellest keegi ei tulnud lihtsalt ilma nautima.
Fännidele see kõik otseloomulikult meeldis.
Igast asendist.
Rajaääres võis näha kõiksugu mugavusvarustust, alustades päiksevarjudest ja lõpetades privaatse redel-vaateplatvormiga.
Üheks levinumaks oli siiski kokkupandav tool-vihmavari, mille jalad kerkisid nagu seened vihmasabina korral taeva poole.
Kui pealtvaatajte hulgas võis tähendada kavalust, siis võitlejate hulgas kohati lausa hirmutavat täpsust. Kõiksugu nurkadest libiseti põhjagaasi saatel vaid sentimeetrite kauguselt mööda ilma ühegi kõhkluseta.
Tundus, et ka Eurospordi kopteripiloot oli vähemalt sama osav objektidest napilt möödumise osas.
Teisel päeval liitusid ka Eesti meistrivõitluste arvestuses sõitjad, kes ei ole mingid papist poisid, kiirused olid igatahes korralikud ja vaadata nii mõndagi.
Martin Goldberg / Kaarel Lääne kihutasid üsnagi haruldase rallilegendi Lancia Delta HF Integralega, mille turbo teavitas enda olemasolust kõrvu paitavate kilgetega.
Janar Tänak / Janno Õunpuu olid taas rajale toonud tõsiselt vihase väljanägemisega Lada, auto, mis veel kümmekond aastat tagasi oli stardinimekirjades arvukalt esindatud on nüüdseks omandanud juba rariteedi staatuse.
Alari Sillaste / Arvo Liimann võtsid viimast veelgi harvemini nähtavast AZLK 2140st.
Tundus, et kõigile meeldis, ilm oli soe, ralliraadio mängis ja võidusõit käis.
Ralli lõpuks võitis esikoha ootuspäraselt meie rallipaar Ott Tänak / Raigo Mõlder, teise koha napsasid Timmu Kõrge / Erki Pintsi käest viimastel katsetel sõgedad venelased, ekipaaž Alexey Lukyanuk / Alexey Arnautov.
Terve nädalavahetuse jooksul kõlas korraldajate suunas positiivset tagasisidet nii osavõtjatelt, pealtvaatajatelt kui ERC pealikelt.
Tõepoolest, oli tõeliselt vägev ralli!
Ülejäänud galerii leiad SIIT