Enamus meist on näinud seda vinget Audi reklaami, kus üks nelikveoline masin kuskil Soomes suusahüppetornist ülesse kaapis. Ja enamus meist mõtlesid seda videot vaadates, et “tegelt ka ve?” Audi on oma quattro veoskeemi reklaaminud väga julgete ja kohati pööraste võtete ja kaadritega, seetõttu polnud midagi imestada, kui Eesti suurim autoklubi Audiclub otsustas, et oma järjekordsetel talvepäevadel pole mõtet latti alla lasta, vaid pakkuda Audi-omanikele adrenaliini ja samas innovaatilisust ehk midagi sellist, mida tavaoludes meist mitte keegi kogeda ei saa – dragrace´i lumisest mäest ülesse!

Kuna võistlusformaat polnud just tavapärane, oli loomulikult vaja alustuseks leida sobiv koht. Peale mõningast nuputamist ja kontakteerumist potensiaalsete küngastega (olgem ausad, meil ju siin mägesid pole), sai kokkulepitud igati abivalmite tegelastega Kohtla Kaevanduspargist, kellel oli pakkuda tuhamäele rajatud piisavalt lai nõlv, kust kaks autot põhjagaasiga võimalikult turvaliselt ülesse saaks tulistada. Saate isegi aru, et kuna antud võistlusformaati meil varem testitud pole, võrdus see tegevus natuke vettehüppamisega tundmatus kohas. Jah, kunagi sai sama klubi talvepäevade formaadis Audidega Kuutsekast ülesse ronitud aga siis oli tegemist soolosõitudega ja käsitsi ajavõtuga. Seekord oli aga plaanis ikkagi täies mahus dragrace koos kõikide lisadega. Ja lisadena pean silmas ei midagi vähemat, kui AC Timing Systems ajavõttu vana hea kuusepuuga. Mõeldud-tehtud. Peaaegu.

Suurepärast võimalust teha ajalugu otsustas kasutada 20 nelikveolist masinat ja 3 esiveolist hulljulget, kes riskisid loomulikult ka faktiga, et finish jääb nägemata ja lõbusate pealtvaatajate ees on vaja võib-olla hoopis alla tulla tagurpidi. Aga nagu öeldakse, julge hundi rind on haavleid täis. Igatahes rajatraktori ettevalmistatud tõus tundus piisavalt järsk ja aukartust äratav, mille tõttu Eesti talve lumerohkuse tõttu pehmeks jäänud rada esialgu kartagi ei osanud. Ajavõtusüsteem koos oma andurite ja kuusega sai kenasti Audiklubi tiimi poolt paika ja 23.veebruari võis vabariigi peopäeva ootuses kirjutada samahästi kui omamoodi verstapostiks, sest esimese paarina võtsid fooritaga kohad sisse kaks esiveolist pilli ja kellegil polnud õrna aimugi, mis juhtuma hakkab. Ajaloo huvides olgu öeldud, et kumbki neist kohalt päris minema ei “pühkinud” ja tegelikult oleks võinud vähemalt esimesed 10-15 meetrit jalutades kiiremini ja kaugemale jõuda aga see polnud üldsegi asja mõte. Eriti kui tõsisema kratsimise tagajärjel niigi ainult üks pill sihtmärgini, ehk ülesse, jõudis. Samas oli selline asjade käik üherattaveoliste stsenaariumisse juba sisse kirjutatud ja ühe masina ülessesaamine isegi omamoodi ime.

Palju põnevam lubas loomulikult tulla 4WD masinate paugutamine, kus stardinimekiri piisavalt põnev ja kirju. Line-up´s oli näha selliseid masinaid nagu RS6 C5, A3 3.2, A8 D3 ja loomulikult paar turbomootoriga essi aga ka külalisesinejaid VW Touaregi, VW Passati, Nissan X-trail´i ja Subaru XV näol. Ja kuigi kaks viimast tõestasid oma veoskeemide toimivust antud oludes vägagi edukalt, olid siiski teemakohaselt kiireimaid Audid.

Kuigi algne versioon, heads-up dragrace, muutus pehme ja läbimatu vasakpoolse raja tõttu peagi soolosõitudest koosnevaks võistlusformaadiks, ei tulnud ürituse võitjatele kergelt kätte midagi. Nelikveo esikolmik mahtus lõpuks 1,1 sekundi sisse. Kiireima mäkketõusu aja võttis endale sobiliku nimega klubiline Kaido Reisser Audi S4´l, mille hobuseid väidetavalt nõks alla 700 (arvatavasti oli rõhk lumistesse oludesse siiski maha keeratud). Tema mäkketõusu aeg, 9.73 sekundit, oli täidetud meeldiva kärtsu ja mürtsuga, mida tõsiselt modifitseeritud autod tegema kipuvad. Teise koha sai ülinapi kaotuse ja ajaga 10.07 Ramon Torop, kelle madalat ja jäika 450 hobujõulist Audi RS6´t oli omamoodi sürr ebatasasel lumerajal pidevas hüppes vaadata aga auto õigustas oma tehases saadud RennSport nime igati. Kolmas ja ühtlasi viimane auhinnaline koht läks aga 2.7 biturbo Audi A6´ga sõitnud Rainer Hannile ajaga 10.997.

Esiveoliste klassi võitis Martin Ott, Märt Tederi ja Indrek Hindreusi ees. Võrdlusena olgu esiletoodud klassi võitja aeg, mis oli 22.5 sekundit. Kuigi naistele eraldi arvestust ei olnud siis suurepärast aega näitas Elin Vako oma 3.2 liitrise A3´ga- 13.63!

Kuigi raja olukord tänu rohkele lumele oli päeva lõpuks enam, kui keeruline, pidasid isegi madalad autod hästi vastu ja kogu ürituse kulg ja emotsioon annab lootust, et sarnast ettevõtmist on plaanis Audiklubil korraldada ka tulevikus. Et te, kallid lugejad, paremini mõistaksite selle võistlusformaadi olemust, sai paremad palad kaamera silma läbi ka ülessevõetud ja jäägu Risto Hännikaineni kokku mixitud video seda meeleolukat päeva meenutama!

http://vimeo.com/62060718