Tipptasemel autosündmus Eestis! Miks?
American Beauty Car Show (ABCS) sai oma alguse aastal 2001. Kokkutulek tähistab oma 15. sünnipäeva järgmisel aastal, ühtlasi üritades aastast aastasse kasvada.


ABCS toimub juulis ja seda ühes väikeses Lääne-Eesti linnas nimega Haapsalu. Üritus koosneb kolmest osast: keskaegse linnuse hoovis toimuvast näitusest, linna läbivast paraadist ja kiirendusvõistlusest.



Sel nädalavahetusel võib Haapsalu vabalt olla üks põnevamaid linnu terves Euroopas, mida külastada. Tänavad on täitunud V8 mürinaga, mitte-ameerika masinatel on sisenemine vanalinna suisa keelatud ja kõikjal, kuhu vaatad, võid vabalt leida 60. aastate ameerika pärleid. Drägsterid, hot-rod´id on lihtsalt pargitud tänavale!


NÄITUS.
See on koht, kus masinate omanikud Baltikumist ja Skandinaaviast võistlevad au ja kuulsuse nimel. Autod on alustuseks pestud ja poleeritud. Ja siis uuesti pestud ja poleeritud.


Kui sul veab, saad mõne pilli omanikuga kokkuleppele masina pildistamiseks. Mina ja mu sõber ning kolleeg Deniss Podnebess olime ühed õnnelikud, sest saime diilile ühe unikaalse Stingray Corvette C2 omanikuga. Tänavalegaalne, 1000hj süda, saavutab 200mph miiliga. Ma jumaldan neid spontaanseid pildistamisi, kui pole aega valmistuda ja kui näiteks omanikul on kiire jne. Ei mingit aega jokutamiseks. Seda päeva ma mäletan: Kimmo (omanik) pidi enne veerandmiili võistlust autot testima, sooja rohkem kui 30 kraadi, asfalt sõna otseses mõttes kleepumas mu jalge all, kuniks pildistasin.

PARAAD.
Paraad on selle ürituse oodatuim osa terve linna jaoks. Toimub see paar tundi enne drägivõistlust. Kõigest üks tee viib linnusest kiirendusrajani ning iga osaleja ja pealtvaataja läheb sinna omal neljal rattal.


Kas pean mainima, et tervet palverännakut saadavad osalejate rehvipõletamised.


Kogu see paraad ja üritus terviklikuna on üks suur ja rõõmus Ameerika kultuuri pidu.

Tavaliselt kestab paraad tunnikese. Pärast seda on kõik raja ääres kaifimas korralikku 1/4miili kiirendusvõistlust.

KIIRENDUS.
Erinevalt traditsioonilisest drägi meistrivõistlusest, on siia lubatud ainult Ameerika päritoluga pillid.


Võistlusklassid jagunevad standardmasinate, kõvasti modifitseeritud pillide ja korralike Outlaw drägsterite vahel.


Sel aastal üritas ka korralik 3000hj Pro-Mod Dodge Viper võistelda aga liimimata rajaga oli selle jõu mahasaamine liiga ohtlik. Eelmisel õhtul piloodid mängisid kaarte ja kaotaja pidi selle drägsteriga esimesena sõitma.

Lõpuks tegi see Pro-Mod meeletu 100m burn-out´i ja oli kohe selge, et mingit pidamist rehvidest loota pole.


Paljud osalejad, kes muidu Eestis ei võistle, tulevad kohale ainult selle ürituse nimel.

Sellega oli järjekordne edukas ABCS aasta jõudnud lõpule.