Et alustada algusest, siis sattusin Motoshowle. Seal väisasin Topauto telki, kus oli üheks eksponaadiks Hyundai WRC auto. Kes siis seda näha ei tahaks? Nägin. Aga lisaks sain seal kokku Elna-Evaga, kes kutsus mind Hyundai Brand Day-le. Mis päev see siis selline on? Tegelikult toimub see mitmel päeval, sündmust külastavad inimesed on lihtsalt erinevad veidi. 2 päeva on mõeldud esinduste töötajatele ja üks päev pressile, mind arvati pressi inimeste hulka, sest noh, ei tööta autoesinduses.

Brand day-l tutvustatakse margi uudismudeleid oma maja inimestele, et töötajad saaksid sõita nende autodega, mida nende tööandja müüb. Sarnane eesmärk on pressile korraldatava päevaga, ühe korraga kiirelt palju erinevaid mudeleid. Sedasi saab mingisuguse ülevaate uudismudelitest ja enda jaoks välja sõeluda autod, mille vastu rohkem huvi ja millega tahaks pikemalt sõita. Uus SantaFe näiteks on selline auto, mis mind üllatas. Vanaga võrreldes näeb kõvasti parem välja (tagaotsa ilu on muidugi veidi küsitav) ja sõita väga okei. Sellega peaks mingi pikema tripi tegama mingil hetkel.

Nagu Korea kallimate mudelite puhul ikka, lisasid väga valida ei ole, kõik mida saab on juba külge kruvitud. Alates kärukonksust, katusele ronimise käepidemest kuni igasuguste salongividinateni välja. Loodan, et esituled on sellel paremad, kui eelkäijal.

Aga tagasi brand day juurde. Päev algas päevakava ja oluliste inimeste tutvustusega, nagu ikka sellised sündmused. Osalejad jagati gruppidesse, kes läheb esimesena vigursõitu tegema, kes rajale kihutama, kes uudismudelitega Pärnumaa väikemaanteedele. Seejärel rääkisid bossid tähtsat juttu uutest mudelitest ja tegid ühe tähelepanumängu. Üks Eestis elav Soome discgolfimängija rääkis kähkusõidust ja peale seda laulis üks Hyundaiga sõitev lootustandev noor laulja oma sõpradega kohalviibinutele.

Jutud räägitud ja laulud lauldud asuti tegudele. Kes kuhu vastavalt eelnevalt määratud gruppidele. Õues anti veel viimased juhised ja sõidud võisid alata.

Proovisõiduks välja pandud mudeleid saab igaüks piltidelt ise tuvastada, osalejad said nende igaühega sõita ja proovida mis mulje uued mudelid endast jätavad. Kes jõudis proovisõiduringilt kiiremini tagasi, see sai piisava tahtmise korral teise tiiru veel mõne rohkem huvipakkuva autoga teha. Valik oli kirju, kahjuks mitte värvide mõttes. Kahte ühte värvi autot polnud, aga samas ei olnud ka mitte ühtegi silmatorkavat või ägedat värvi.

Vigursõiduks oli osalejatele valmis pandud i10. Uus pisiauto. No tõesti oli väike. Raja koostas ilmselt keegi vähe tumedama huumorimeelega inimene. Platsil ringi jalutades tundus, et sinna või tänna see autokene küll ära ei mahu. Mis seal ikka, mugavamapoolsem sõiduasend leitud ja koonuste vahel proovisõit ning siis aja peale. Kui stopper käima läks, leidsid kõik osalejad endas peidusoleva Tänaku üles. See sisemine Tänak kes kõigis avanes või avaneda üritas pole veel nii osav kui võiks või sõitjad lootsid. Koonuseid lendas igas suunas, mõnel koonusel läks lausa nii halvasti, et ta ei saanud isegi lennata mitte, pidi kannatama agoonias pool vigursõidurada auto all lohisemist… On elu alles…

Enne kiirema autoga rajale minekut sai veidi juttu aetud ühe võibolla natuke töötu sohvriga. Ei lasta teda praegu ralliautoga metsade vahele ega antud talle ringrajale minekuks kiiret autot, pidi tavalise Ioniq 5-ga leppima. Teised said enni. Kuida selle enniga sõita on, eks sellest kirjutame ühel teisel korral, siis kui me sellega veidi pikemalt “vabas looduses” ringi sõita saame.

Nelikveolise kaarega üle kahepoole tonni kaaluva autoga rinkal sõita on muidugi elamus omaette. 650 heppa ja 770 njuutonit on suvalisel hetkel võtta. See auto ei kõlba mitte ühestki otsast rajale. Aga kurat, äge on! Jabur, aga äge. Mõned kiired ja mõned aeglasemad ringid ning rehvidega on ühelpool, füüsika teeb oma töö. Siis kõht täis, veidi juttu ajada ja kojusõit.

Mis see brand day siis on? Meelelahutuslik päev omadele ja sõpradele. Tänada omasid ja sõpradele tutvustada uusi asju. Meie täname Hyundaid kutse eest.

Lisapiltide autor Teemu Granströmi / Hyundai