Spa, kus argimured unustada ja hetkeks lõõgastuda – F1 Belgia GP

Vormel 1 ja Belgia Grand Prix. Legendaarne Spa-Francorchamps ringrada, kus on võistluseid peetud tänaseks juba üle 100 aasta.  Toimus see taas 25-27. juulil, seekord 2025 F1 hooaja 13. etapina. Minu jaoks oli Vormel 1 etapi külastus esmakordne ning ühtlasi üks bucket list-i üritustest, mille sai etteruttavalt öeldes edukalt nimekirjast maha kriipsutada. Kui kellelgi tekkis äsja lõppenud põneva F1 hooaja taustal idee kohapeale vaatama minna, siis vähemalt Spa külastuse osas saan järgneva postitusega mõned soovitused anda.

Ajalugu

Lühidalt ringraja ajaloost ka. Esialgne kolmnurkse kujuga Spa-Francorchampsi ringrada ehitati 1921. aastal, ühendas avalikke teid kolme linna vahel, luues 14,9 km pikkuse ringraja. 1925 toimus esimene ametlik Grand Prix ning Belgia ikooniline ringrada oli üks seitsmest 1950. aasta esimest Vormel 1 meistrivõistluste hooajast. Kuna tegu oli avalike teedega, siis polnud sel ajal turvalisusele väga palju rõhku pandud. Raja ääres olid alles elektripostid, puud, aiad ja muidugi eramajad. Rada oli tuntud kui ohtliku ja väga kiire rajana ning sõitjaid väidetavalt kartsid seda. Enamik kurve võeti kiirusega üle 290 km/h. Paljud etapid olid seetõttu väheste osavõtjatega, fataalsed õnnetused sagenesid ning toimusid erinevad võistluste boikoteerimised. Kuna korraldajad ja omanikud asja tõsiselt ei võtnud, siis pärast 1971.a võistluse ära jätmist ei naasenud F1 Spa-sse enne 1983 aastat.

Juuni 17, 1962 Spa-Francorchamps, vaatega Eau Rouge-ile (Foto: Rainer Schlegelmilch)

Rada ehitatigi ümber 1979. aastal, lühenedes 6,947 km pikkuseks. Läbi aastate tehti ringrajal veel erinevaid muudatusi, kusjuures kuni 2000. aastani kasutati Eau Rouge juures olevat lõiku veel ka avaliku teena. 2006. aastal, pärast eelmise korraldajate pankrotti, võeti ringraja renoveerimine suurejoonelisemalt ette raja konfiguratisooni, tribüünide ja uue boksiga, mis läks maksma 19 miljonit eurot. Kuulsa Raidillon de l’Eau Rouge turvalisemaks tegemine on samuti aastast-aastasse toimunud, mis oma viimase suurema lihvi sai 2022. aastal. Igati äge leht, kus saab läbi aastate erinevate ringradade muutust vaadata on: https://www.motorsportmagazine.com/database/circuits/spa-francorchamps/

Spa-Francorchamps on tänaseks F1 karuselli pikima ringrajaga kogupikkusega 7 km. 19 kurvi, 9 vasakule, 10 paremale, nende hulgas kuulsad nimed nagu Raidillon Eau Rouge, Pouhon, Blanchimont jne. Teleka vahendusel on seda ringrada nähtud ja on ka ise erinevate mängude ning simulaatoritega läbitud. Kuid see kõrguste vahe mis seal ringrajal tegelikult välja tuli, oli muljetavaldav. Faktiliselt on madalama ja kõrgeima punkti vertikaalne vahe 100 meetrit! See andis ka tunda pealtvaajana seal üles-alla kõmpides. Kogu see ringrada on tegelt tohutu ja ühest otsast teise kõndimine võtab liialdamata üle tunni. Terve ring ümber ringraja on mitmetunnine ettevõtmine. Raja keskel on muidugi ka metsarajad, mis looklevad diagonaalselt läbi vana männimetsa Pouhonist Bus Stop šikaani ja Eau Rouge-ini. Seal metsa sees oli veidralt rahulik keset kogu seda lärmi ja rahvahulka kui samal ajal puud kajasid mootorite mürast.

Miks just Spa? Belgia etapp sai valitud külastuseks mitme tingimuse kokkulangemisel. Esiteks see sama raja legendaarsus. Teiseks see, et sel nädalavahetusel toimuks ka F1 sprint. Ikka seepärast kui juba kohale mindud sai, siis saaks maksimumi. Boonuseks on Vormel 2 ja Vormel 3 sõidud, Porsche Supercup, kui ka päevade jooksul toimuvad vabatreeningud ja historic vormelite demosõidud. Seega ikka täie raha eest. Kolmandaks on Belgia etapp võrdlemisi okei piletihinnaga. Jah, odavaim Euroopas on Ungari Hungaroring ja valikus oli ka Austria RedBulli ringraja külastus. Kuid nendel viimastel ei olnud sprindi sõitu. Neljandana mängis oma rolli ka normaalne lennuühenduse olemasolu. 2026 hooaja kalendrile saad pilgu peale visata SIIN.

Piletid

Belgia Grand Prix piletite ostmiseks on kaks peamist võimalust: Vormel 1 piletimüügisait  ja Spa Grand Prix ringraja enda veebileht. Vormel 1 on teoorias lihtsalt piletite edasimüüja, seega on piletitel juures kohe ka teenustasu.  Järgmisena on peeglisse vaatamise koht – kas sul on raha või oled vaene. Spas on sul võimalus valida mitmete erinevate tribüünide vahel, s.h kas katusega või ilma, kas Max Verstappeni tribüün või vaadata mõnda ikoonilist kurvi. Või ostad üldpileti (ehk Bronze ehk pronks) ja otsid omale põllu peal ja metsa vahel sobiva koha. Mis on Spa suureks plussiks? Enamikul üldala kohtadel on uskumatult hea vaade. Lihtsalt sa pead viitsima jalutada. Ja tõenäoliselt ka kehva ilma taluma.

Meie ostsime piletid ära juba novembrikuus. Kui mu mälu ei peta, siis 2 nädalat hiljem olid need juba välja müüdud. Spa raja eeliseks on see, et Bronze alasid on palju ning igalepoole on jalutuskäiguga võimalik ligi pääseda. Kuna kõrguste vahe on suur, siis enamus raja äärest on mäenõlv, mis muutub looduslikuks “tribüüniks”. Pronks pilet nädalavahetuseks maksis 205 EUR. Sellest järgmine oli juba Silver (450-700 EUR) ja siis Gold erinevate tribüünidega 700-1100 eurose hinnalipikuga ja nendega on Pronks alale ligipääs samuti olemas. VIP-ist ei hakka rääkimagi. Kuna valitud sai pööblite pilet, oli vaja kindlasti hankida ka istumisalus. Meil seltskonnast osad võtsid lennureisile kaasa 3-jala puki millega lasti kenasti käsipagasiga lennukisse. Mina panustasin kohaliku Dechatloni peale ja seljatoega variandile.

Parkimine ja majutus

Ringraja kõrval külades broneeritakse majutused meeskondade poolt juba varakult ja kõik muu mis seal vähegi ümberringi on, on üpris kallis. Esmalt tuleb otsustada, kas rendiauto või ühistransport. Sellest juba sõltub edasine. Soov oli olla oma aja peremees, seega panustasime rendiauto peale. Majutuse broneerisime Airbnb kaudu novembrikuu lõpus, neljapäevast esmaspäevani 1080 eurot 70 km kaugusel Liege linnas, mis tähendas umbes 50 minutit autosõitu. Aprillinali tehti meile broneeringu tühistamisega põhjendusega: “meil on vaja remonti teha”. Pigem: “F1 ja me küsisime nii vähe raha”. Sest kohe soovitas ta oma sõpra, kellel oli kena 3x kallima hinnaga korter. Kokkuvõttes õnnestus leida samas hinnaklassis elamine, ent juba rohkem kui 100 km kaugusel, mis tähendas üle 1h sõitu. Alati on variant raja ümber asuvatel kämpingu aladel olemine. Need on rajale nii lähedal, et kohale jõudmiseks läheb 10 minutit. Arvestada tuleb, et atmosfäär on nagu muusikafestivalil, baaride, muusika ja muu sellisega. Ma ise enam selliselt ei viitsiks.

Kui liikled autoga, siis tuleb arvestada kohe ka parkimisega ning sellega kaasneva piletiga. Ühe päeva pilet Yellow alal parkimiseks on 25 EUR. Meie katsetasime kahte parkimisala. Üks, mis oli Spa külas sees ja rajale lähemal, ent siis istud nii hommikul kui ka õhtul ummikus. Ja ka sealt pead arvestama 20-25 minutit jalutust raja sissepääsuni. Teine, mis on rajast kaugemal ja sealt tuuakse sind bussiga raja äärde ja viiakse tagasi ka. Teoorias saad rutem ligi ja samuti õhtul minekut. Bussi eeliseks oli, et seda eskorditi politseiga ummikutest mööda. Jalutama pead sellegi poolest. Loomulikult pole sa õhtul kaugelt ainuke, kes bussiga sinna parklasse tagasi tahab saada. Valikus on muidugi ka Gold (joonistel Blue) parkimisalad.

Tegelikkus? F1 etapi külastamiseks peab lahkuma umbes kell 6 hommikul ja tagasi jõuate umbes kell 21 või 22. Ilma naljata. Või noh, eks sõltub kui palju näha soovid. Päevad on pikad ja mina soovitaksin peatuda linnas, kus on ka hilisõhtuseid söögikohti, kuna suure tõenäosusega jõuad majutusse pärast pubide ja restoranide sulgemist kell 21:00-21:30. Lähedalasuvad toidupoed on samuti suureks abiks. Aga sellest ma jõuan veel rääkida ning muuhulgas kiruda.

Lennureis oli vana hea airBaltic: Tallinn – Riia ja Riia – Brüssel. Lennujaamast rendiauto Peugeot 308 SW või “similar”. Kokkuvõttes saime Citroen DS3. See küll kusagilt otsast sarnase suurusega auto polnud ning 5 täis meest autos oli ikka päris kitsas. Mitte, et selles 308 oleks ruumi laialt olnud, aga vähemalt pagasiruumiga oleks saanud laiutada. See mõru pill alla neelatud oli esimene peatus mainitud Dechatlon. Edasi kiire poepeatus ja 1 tund majutusse sõitu. Belgia on aga selline fantastiline heaoluriik, et kõik poed on kella 20:00 alates suletud. Kokkuvõttes pidime leppima pakistani tüübi nurgapoega, kus sai külmatut pizzat ja joogipoolist osta. Sellest õpituna käisime reede hommikul kohe poes ja võtsime strateegiliselt järgmisteks päevadeks ka midagi ära. Infoks, et poed avatakse hommikul kell 8, s.h ka humalajoogi müük mis on 8+ kraadised. Vot kus on eurosaadikutel eelised, eksole.

Päev 1 ehk reede

Esimene päev, vabatreeningud ja F1 sprindi kvalifikatsioon. Majutus oli meil ca 1 tunni sõidu kaugusel Spa ringrajast. Mainitud strateegiline hommikune poeskäik tehtud, start umbes kell 9, teetööd ja ummikud, parkla kenast leitud ning jalutuskäik rajani, olime me kella 12ks lõpuks rajal. Turvakontroll iseenesest sujus väga libedalt. Vabatreeningute päev ja rahvast oli juba väga palju! See ei tulnud tegelikult uudisena, aga kohapeal reaalsus oli ikka veidi üllatav. Päeva jooksul käisime mööda rada edasi ja avastasime kogu pronksi ala vaatamiskohad üle, eesmärgiga järgmisteks päevadeks selgeks teha kus võistluspäevi jälgida. Igaljuhul soovitan panna mugavad jalatsid, kuna jalutamist on ikka omajagu. Mõned nopped:

Eau Rouge

Spa ringraja kuulsaimaid rajaosasid. Enamik parimaid vaatepunkte seal jääb kallite tribüünide lõbuks. Fännitsooni juurest saab vormelite mäkketõusu iseenesest näha aga ma veidi kahtlen, et seal väga pikalt viitsid olla.

Kemmeli sirge

Vormelid sõidavad täiskiirusel mööda ja tõenäosus möödasõitu näha sirge lõpus on üpris suur. Sirge keskel on ka paar suurt ekraani, mis on kõik kõrvuti. Teoorias võiks neid ju selle sirge peal natukene hajutada, aga noh. Kokkuvõttes väga pikk vaatamisala, kus vahetult ennem on võimalik Eau Rouge’i ja Raidilloni tippu koged ja sirge lõpus Les Combes-i šikaani läbimise kiirust tunnetada. Need konkreetsed kohad täituvad kiirelt. Iseenesest saab selle sirge peal hästi kogu elamuse kätte.

Bruxelles (aka Rivage)

Pealinna nime kandev paremale allamäge pöörav näiliselt lõputu nõelasilma kurv. Endise nimega Rivage, mis on lähedal asuva küla nimi. Iseenesest hea ülevaatega koht, kus vormelid nina alt läbi sõidavad. See koht asub vallide vahel, seal on nii maha pidurdamine kui ka kiirendamine, siis sealne mootorimüra oli vast kõige konsentreeritum. Bruexellei väljumisel on ka kõrge vaade Pouhuni suunas. Ent kokkuvõttes jääb vaatamise mõttes veidi igavaks.

Pouhon

Samuti pikk, lai ja hea ülevaatega ala, kus endale sobiv koht leida. Kitsas aiaäärne ala on sirge peal, kust saab näha vormeleid Bruxellist allamäge tulemas. Puhoni kurvi juurde jõudes tekib lai mäenõlv kus võiks igaüks endale koha leida. Puhonis kiputakse kurv ka laiaks sõitma. Samuti on see ka üks kohtadest, kus on suured ekraanid. Edasi läheb rajaäärne maapind juba nii palju alla poole, et ilma tribüünita on pigem Pouhoni kaskaadi nägemine keeruline. Seal asub juba näiteks Max Verstappeni tribüün.

Endine Stavelot

Asukoht Les Fagnes’i ja Blachimont sissepääsu vahel, Campuse ja Paul Frere’i kurv. See asub raja vaiksemas otsas, aga see ei tähenda, et seal rahvast poleks. Seal on ka näiteks tribüün ainult 17-27 aastastele ja seda seostatakse valju klubimuusika laskmisega. Kokkuvõttes on täitsa hea vaade ja sõltuvalt positsioonist näeb kahte või kolme kurvi. Vaatad küll läbi aia, aga see polnud ausalt öeldes kõige hullem.

Foto: Kaspar Orasmäe

Fotod: Kaspar Orasmäe

Bussipeatuse šikaan

Vormelid tulevad tippkiirusel Blanchimonti mänguliselt kurvist, aeglustavad šikaani, saab näha möödasõite kui ka boksi sisseminekut. Olemas on ka suur ekraan ja põhimõtteliselt on võimalik näha ka starti. Istumiskohtade võitlus käib järsul mäenõlval puude vahel. Ringraja mõttes aga sõltub kus sinu parkimisala ja sissepääs hakkab olema. Meie jaoks jäi see täitsa teise suunda ja nädalavahetuse jooksul me rohkem sinna tagasi ei jõudnudki.

Päev 2 – laupäev

Teine päev, F1 sprint ja põhivõistluse kvalifikatsioon. Eelmise päeva suur rahvahulk tegi ettevaatlikuks ja arvata oli, et laupäeval tuleb rahvast juurde. Seda oli juba kiirteel tunda, et kogu see mass liigub sama sihtkoha suunas. Me startsime kell 8 hommikul. Sõit pluss ummikud, parkimine ja parklast rajani jõudmine ning lõpuks Kenneli sirgele jalutamine võttis aega 4 tundi! Kell oli saanud 12, F1 sprint oli just algamas ja kogu mäenõlv oli nii täis pakitud, et horisontaalse asfaldi osa peal oli 4 rivi toole, kes kõik püsti tõusid. Publikut oli võrreldes reedega liialdamata 3 korda rohkem. See oli täitsa ulme. Sõitu sa oma silmaga enam ei näe. Lepid kas ekraaniga või otsid mingi muu koha. Kuna ma ainult ekraane vaatama ei tulnud, pressisin massist läbi edsi Les Combes šikaani poole, kus tänu pikale kasvule sain ikka mingi elamuse kätte. Kohe kui F1 sõit läbi, läheb osa massist liikvele ja siis vabanevad ka kohad.

Vaatasime F2 ja F3 sõidud Kemmeli sirgel vabanenud kohtadel ära ja otsustasime F1 põhisõidu kvalifikatsiooni Pouhonist vaadata. Võtsime mõnusalt varuga aega, ent sama idee oli paljudel ja seda vaba lapikest leida Pouhonis oli võrdlemisi lootusetu ülesanne. Enam edasi ega tagasi polnud mõtet minna, siis leppisime pigem keskpäraste positsiooniga. Laupäeval saabus ka teine reaalsus – ära minek. Esiteks rajalt ära saamine ja tunneli järjekordades ootamine. Teiseks saime oodata parklasse viiva bussi peale pääsemist üle tunni. Seejärel ummikud parklatest väljumisel nii, et vana hea… poodi enam ei jõudnud. Leppisime mingi 24h tankla poega kus pool pätsi kuldset röstsaia maksis 6 eurot. Eelmine õhtu sai McDonalds-it söödud, kuna pubides on köök kell 21 kinni, siis seekord otsustasime KFC kasuks. Kokkuvõttes pani laupäevane kogemus pühapäevaseks võistluse päevaks hirmutekitava hinnagu, et mis saama hakkab.

Toit

Eeltööd tehes kurdeti, et Spa-Francorchampsi ringraja toit on kallis ja mitte eriti kvaliteetne. Pigem olid hinnad suurürituse kohta isegi võrdlemisi okeid või on Eesti ürituste hinnad juba nii paksu naha kasvatanud. Söökideks pigem lihtsakoeline burger 6€, friikad 8€. Lisaks pitsat, kebabi, vahvleid jms. Naeruväärse hinnaga oli jäätis – teada tuntud Magnum maksis 7,50! Jookidest vesi 4€, 0,5L õlu 7,35€, kohv 3-4€. Õllesõpradele teadmiseks, et on küll Belgia aga F1 etapil on valikuks Heineken, Heineken või siis Heineken. Kõik käib viipemaksetega. Positiivne oli, et süüa ja snäkke võid kaasa võtta palju soovid. Kohapeal oli näha nii kodust kaasa tehtud pasta söömist kui ka kohapeal wrapi kokku keeramist. Veepudel on lubatud, ent kui sul oli oma moodne pudel, siis selle pidid tühjaks kallama. Veepunkte, kus pudeleid täita, oli raja ääres igalpool nagu ka mainitud söögikoht. Alkohol pole mõistagi lubatud.

Ringrajal suurepärase korralduse hulka kuulusid ka hulk tualette, kus järjekorrad olid minimaalsed, need olid puhtad ja vajalikuga koguaeg varustatud. Lisaks liialdamata on iga 50m tagant prügikastid. Eluks vajaliku kõrval oli samuti hulgaliselt müügipunkte, nii ringraja enda meenete poode kui ka sõitjate ja tiimide fänninänni lette, varasemate hooaja kaupade “outlet”poode ja muud. Tunglemine on nendes päris korralik ja kõige paremini saab löögile siis, kui mõni sõit on parasjagu käimas. Või siis vahetult ennem sõidu lõppu, kui rahvamass veel liikvele pole läinud. Teatud kaup müüdi välja päris kiirelt. Meeles tasub pidada, et enamus müüjaid on olemas ka väljapool ringraja territooriumit, kus kogu see Francorchamps küla elab Grand Prix rütmis.

Päev 3 – pühapäev

Plaan oli lihtne. Kell 5 hommikul äratus, 6 eurosest saiast ja muudest komponentidest võikud autosse kaasa. Pool pundist kohe raja lähedale, et saaks kohti hõivama minna ja teine pool läks autot parklasse ära viima. Mina olin kohaotsingu pundis ja crème de la crème kohad olid kell 7 hommikul juba 2-3 rivis hõivatud. Need pidid need kämpingu ala inimesed olema! Kuna otsustasime taas Kenneli sirge peale – seal olid ekraanid pluss võimalus möödasõite näha – siis olime esimene rivi kallaku peal. Tuli kivide abil tool loodi ajada ning positsioon sisse võtta. Kella 8ks jõudsid ka autoparkimise meeskond meieni. Vihma tuli täis padukat, F1 sõiduni oli täpselt 6 tundi oodata. Lõbus!

Õnneks ei pidanud tühja ootama. Kõigepealt F3 sõit, mis suure vihma tõttu oli paras uisutamine ning ka meie slime all toimunud spinnide ja kokkupõrke tõttu punase lipu järel otsustati sõit lõpuks ära jätta. Kuna kehv ilmaennustus oli teada, siis otsustasin sellise ilmaga mitte kaamerat kaasa võtta. Eks juba sai pildistatud ka. Kuigi see veejuga vormelite järel oli päris efektne küll. Raskel ajal ajas iPhone ka asja ära. Järjekorras olnud F2 ja Porsche SuperCup sõidud peeti juba niisketes oludes ära. Spa ilm näitas võitluspäeval täiega oma iseloomu. Vahetult ennem F1 sõitu suli taas sahmakas kaela. Start oli turvaauto järelt ning kohtunikud otsustasid ikkagi võistluse punase lipuga peatada. Kuigi sõitjatelt tuli vahetult nurinat, et kas lastakse võidu ka sõita või mitte. Päike aga tegi oma tööd marukiirelt ning sõit sai jätkuda. Põhimõtteliselt ainuke oluline möödasõit Pisatri vs Norris toimus meie silme all ja edasi toimus sõit ilma suurema draamata.

Võistluse lõpus avatakse ka väravad ning võimalus on oma jala all seda legendaarset rada tunda. Kärsitumad muidugi ronisid kohe üle aedade. Kui olla Bus Stop šikaani juures, siis on teoreetiliselt võimalik jõuda ka autasustamist vaatama. Meil oli plaan läbi jalutada vana hea Raidillon de l’Eau Rouge. Kusjuures see kurvide kaskaad on korralik vaatamisväärsus ikka ja soovitan seda ka teha. Prantsuse keeles tähendab Raidillon “järsku rada”, Eau Rouge “punast vett” ja on ühtlasi jõe nimi, mis jookseb raja alt läbi. Kurvi tõusukalle on kokku 17% ja tõus 40 meetrit. Pilte tehti iga nurga pealt, kirjutati kerbide peale markeriga oma nimesid, veedeti niisama aega ja kõik mis kätte juhtus, võeti suveniiriks kaasa. Turistipildid tehtud, bussi peale trügitud, parklast lõpuks minema saadud, sai taaskord McDonaldsi hõrgutisi nautida, kuna pühapäeva õhtul on Belgias ka Burger King ja KFC suletud.

Kas tasub siis minna?

Vormel 1 etapi külastus on olnud minu bucket list-is praktiliselt lapsepõlvest saati. Aga alles nüüd sai see siis ette võetud. Jah, legendaarsed V10 ja V8 mootorid jäid nägemata ja V6 turbokad juttude järgi mingit elamust ei anna. Kusjuures andsid ikka! Kui ikka 20 vormelit korraga mööda panevad, on võimas küll. F2 on võrdlemis sarnane, siis F3 V6 on vabalthingavad ning nende puhul ma pean tunnistama, et see käis sellise resonantsiga kehast läbi, et natuke läks lõpuks süda pahaks. Ma polnud sellist asja varem tundnud. Vahepeal tegid demosõite ka historic vormelid, ning need andsid aimduse mis helid siin ajaloo jooksul kostnud on. Samuti olid väga valjud ka Porsche Supercupi masinad. Seega kõrvatroppe tasub taskus hoida.

Kokkuvõttes tuleb öelda, et selle tohutu rahvamassi liigutamine kui ka teenindamine on Vormel 1 etapil väga hästi lahendatud. Masinavärk käis kui kellavärk ja aru on saada, et kogemust selleks kõigeks neil jagub. Arusaadavalt võtab see kõik veidi aega ja seda peab piisavalt varuma, kui oma liikumisi planeerida. Raja peal toimuvat soovitan vaadata sealt, kus on ka ekraanid ning kõlarid kommentaatorite jutuga. F1 ülekandega kõrvaklappe saad ka osta 100 euroga, kui peaks soov tekkima. Täna päästab päeva ka F1 TV ülekanne telefonist, kui sul see olemas on. Selliselt saab kokku väga kihvti elamuse, mida mina julgeks soovitada küll. Kui rahakott kannatab, siis ostaks Spa-d külastades pühapäevaseks võistluspäevaks katusega tribüünipileti.

Kuna Spa nõuab oma piirkonna sagedaste vihmasadude, eraldatud asukoha ja muutuva temperatuuri tõttu natukene läbimõeldud ettevalmistust, siis mõned soovitused kaasa pakkumiseks:

– Veepudel
– Vihmakeep
– Matkajalats
– Kihiline riietus
– Akupank
– Söök ja snäkk
– Päikesekaitsekreem
– Nokamüts vms
– Päikeseprillid
– Kõrvatropid

Kui otsustate Pronks pileti kasuks, siis arvestage toolide või mingi muu istumisalusega.

Minu tegemisi saab jälgida ikka @reijosipp kontol.

Hoia ikka pilk peal Petrolheads tegemistel Petrolheads.ee lehel, Facebookis kui ka Instagrammis.