Külalispostitus – lossihoovi tehnika 2025 elik Cars & Castle 2025
Tänaseks näitusepäevaks lubas ilmateade vihma. Hommik algaski, nagu kõigi eelduste kohaselt, mõnusa sajuga, kuid sellest hoolimata jätkati autohooaja käimalükkamist Lõuna-Eesti kuplite vahel. Waze seadistud ja suund Sangaste poole ette võetud, nii me sõitsime mööda konarlikke ja augulisi Eesti teid. Olles juba keskeestist veidi allpool, kuskil, täpselt, Viljandi külje all, tabas meid teekonnal tore üllatus: 16km ülesse võetud (loe: küntud) maanteed, mis asendatud kruuskattega, mis omakorda viimase ööpäeva jooksul mudamülkaks sõidetud. Vigur- ja maastikusõit lisas startides arvestatud teekonna pikkusele ligemale kolmkümmend minutit, mida rooli taga olles võis mõõta kalendriga.
Jõudes lõpuks Sangaste Lossihoovi territooriumile, pistsid korraldajad piletid pihku ning suunati näitusalale. Lokaliseerusime gps-seadme järgi veidi kõrval ürituse nn põhiplatsist. Korraldusmeeskond uuris, kas külalistel ka soovi jääda-osaleda ürituse ametlikul afterpartyle – kuid seekord ei hakanud perele tüli tegema ja sai jäädud vaid show ajaks. Sestap siit postitusest “ametlikke” peopilte ei leia.
Valitsevad ilmastikutingimused, nagu ka eelpool ennustatud-kirjutatud, olid keerulised – peaasjalikult vihmamärg muruvaip, autod kaetud pilve tagant valla päästetud veega. Kahjuks ei teinud olukorda lihtsamaks ka asjaolu, et koju jäid nii kummikud kui vihmakeep. Märjast jalgealusest hoolimata sai ala läbi tammutud ja vaadatud, mida põnevat oli kohale tulnud.
Autode valik oli kirju – nii palju erinevaid stiile ja sihtotstarbega tehnikat. Kohe ala peasissepääsu juurde paigutati militaartehnikat, nende kõrvale vabatahtliku päästekomando kasutuses olev tuletõrjeauto.
Uue eellane – endiselt sõitev, endiselt vaadatav, kuid ilmselt mitte enam asjaosaliste sihtotstarbelises kasutuses?
Ürituse põhiplatsil eksponeerisid endid erinevad autoklubid. Platsi keskel olid kohad sisse võtnud erinevat kaasaegsemat ja mitte nii kaasaegsemat – roheline e46, beeź või roosa või mis iganes värviga “Silvi”, BMW M5, kaks uut Corvette, Stuttgarti tipptehnika (Porsche) ja veel paar rahvaauto staatusesse kihutavat (?) M-seeria bayerlast. Viimaste aastate M-seeria BMW-de kasv on olnud muljetavaldav.
Platsi kõrval olid kohad leidnud osa klassikast, tükike ajalugu – kui näha võis musta numbrimärki kandvat Volvo 242 ja lisaks eurotuunitud Volkswagen Golf 3, millele aiste vahele istutaud Mercedese mootor. Golfiomanik oli indu täis ja tutvustas kõigile enda omapärast projekti ning valgustas kuulajaid ehituse tagamaadest. Jah, sest selle punase pilli pagasiruumis istus Volkswageni enda originaal diiselmootor.
Lõuna-Eesti on ikka olnud teada-tuntud oma tümpsumeeste poolest. Lossihoonest veidi eemal, mõnekümne või -saja sammu kaugusel peitsid end helirõhuvõistlusel osalevad masinad. Kavalalt pargituna peahoone kõrvale, abihoone taha, ei pannudki neid hästi tähele. Mehed nurga taga tinistasid oma nooti ja nautisid üritust endale omaselt “bassi”-rütmis. Helirõhualal peaalal toimuvaga kursis olla ei saanud, sest kõlarisüsteem oli sätitud vaid ürituse peaareenile, mistõttu abihoone taha räägitud kuulda ei olnudki. Kahjuks bassinoodi tekialla jäänuna, ei tulnud pähe mõnda noodivihikut ülesse pildistada. Sestap tuleb leppida üldisemate piltidega alalt.
Ükshetk oli püsti pandud toikad ja kaikad ning läks võistluseks. Ei, ärge arvake, et algamas Lõuna-Eesti Meistrivõistlused kõrgushüppes. Limbo-seadeldise abil selgitati välja madalaim auto, mis lati madalama asetuse korral suuteline alt läbi sõitma. Tiirutati ja sõideti, jätmata pealtvaatajatele autode vahel käiguruumi. Peale limbomöllu tõmbasid valjukamad pillid end käima ja suunduti rev-battle võistlusele. Esimesena astus lavale punane Supra, mis sülgas meetriseid tulelonte.
Vahva, kui oleksin Grillfesti peakorraldaja, siis oleks selle ürituse peakokk leitud. REV-battle võistlus peaasjalikult jaapani autode teema. Üllatusena astus neile vastu vana hea Zigull. Peale päevajuhi õpetussõnu noorele Zigulli-omanikule hakkas Ziguli selliseid pauke tegema, et hoia piip ja prillid. Rahvahääletuse tulemusena rev-battle võit, ka mõneti üllatuslikult, Ziguli omanikule.
Kogu üritus elas ajagraafikust ees. Autode väljanäitus ja erinevad võistlused lõppesid tund ja pool varem, kui ajakavas toodud. Energia ja tegevused suunati õhtuse afterparty ettevalmistamiseks.
Veider tegevus leidis lahkudes aset külastajate parklas, kui offroad-mehed aitasid külalisrahva autosid parklast välja.
Kokkuvõtteks, siis üritus oli vaatamata ilmale hea. Näitusealal eksponeeritud autod olid ilusad, minu jaoks oli asukoht 5+. Tõrva meepotti tegi ainult ilmataat, sest terve päeva jooksul kuiva momenti õigupoolest ei tekkinudki. Aitäh korraldajatele!
Fotode autor: Taavi Anijago / @letaavi
Fotod editeeris / töötles: Siim Laikask / FTMTV -fotomotiiv
Tekst: Taavi Anijago / @letaavi