“Klapid Pähe” taskuhääling rändab sel korral autodest esialgu veidi kaugemale, mootorrataste kustomiseerimise maailma. Ja seda läbi tõenäoliselt tuntuima Eesti tsikliehitaja Fredy, kes eelkõige tuntud oma radikaalsete Harley Davidson V-Rodide poolest.
Esialgu tuleb aga aru saada, mis paneb inimese võtma valmis tsikli ja seda tegema tihtipeale ebamugavamaks ja vähempraktiliseks.
Nagu ikka, saab kõik alguse lapsepõlvest, kui 14-aastasele poisinagale kingitakse sünnipäevaks IŽ Jupiter. Enne seda ei julenud see poiss isegi ühtegi tsiklit garaažis näppidagi – äkki läheb kuramus veel kogemata käimagi ning põrutab täisgaasil vastu seina.
Jupiteri tuunimine läks üsna varsti lahti. Esiteks pandi porilauale number 1. Aga õnneks Fredy ei piirdunud vaid sellega ning vanaisa garaaž muutus väga elavaks töökohaks.
Paari aastaga käis sealt läbi talle endale isiklikult kuulunud nõukapille ca 30tk.
Tuuning oli tänasega võrreldes lausa teiselt planeedilt.
No mis vägi see sunnib Jupiterile Suzuki ninagondlit ja Honda tagaotsa panema…aga näedsa, tehti.
Vahepeal taastati Kavrovetš ning algas päris customi ehitus.
Visioon oli juba klassikalist chopperit meenutav, madalaks lastud, muudetud esihargi nurk, lühike porilaud, madala istumisasendiga raam jpm. Kahjuks see IŽ valmis ei saanudki. Vahepeal tuli paar kooli pooleli jätta, taas alustada, paar erinevat koolidiplomit saada. Osta esimene Buell, mida esimese korruse korteri elutoas paras putitada oli…
Ning siis tuli peale elu – Eesti liitus Euroopa Liiduga, piirid läksid järsku lahti ning Austria Harley Davidsoni esindus võttis ühe noore õlinäpu enda juurde palgale.
Austria häda on aga see, et ta on liiga sarnane Eestile. Elu veereb sarnases rütmis, tingimused on sarnased ja töögi ei erine. Oht on kinni jääda samasse oravarattasse.
Ärge arvake, et vaid HD tsiklite poolt tuntud mees vaid vene ja USA tehnikaga sina peal on. Kui ikka veri keeb, tuleb ka sporti teha.
Fredy vaatas pilti oma emast Dubai Burj Al Arab ees ja tekkis mõte, et kui prooviks õige teist kultuuriruumi. Õnneks lennukid lendavad, internet ja telefonidki olid igati olemas.
Kiire kõne sealse HD esinduse juhatajale ja selge oligi see, et mehaanikut läheb sealgi tarvis.
Araabiamaad pole aga sugugi meelakkumine, kõiksugu viisaga seonduvad load-paberimajandus keerulised ning kuigi töökoht ja viisa olemas, ei sujunud kõik sugugi libedalt. Algul pakutud palganumber tundus sobilik katseajale ning eeldus oskuste kasvamisega korrelatsioonis tõusvale summale oli loodud. Seal aga üldiselt laulatatakse end töölepinguga igaveseks sama numbri külge.
Lubatud töötsikkel ei tahtnud ka kuidagi end näole anda ja oma säästude eest oli tarvis siiski enda isiklik Harley ära osta.
Otsus lahkuda sündis koos jube tüütu ja kaua kestnud külmetushaigusega koos.
Viimase töönädala jooksul toimus aga Dubai Motoexpo, kus oli esindatud ka Hollywood Choppers, mille sakslasest esindaja poolt proovida antud tsiklid aga võlusid just ümberehitatud masinate poole vaatama.
Järgnes poolepäevane lend kodumaale, kus hakkas idanema idee ka ise kustomiseerimisega tegelema asuda…
Mõistmaks aga, miks, kuidas ja kus, tuleb just Sinul kuulata-vaadata ära meie podcasti kolmanda osa esimene pool ehk “Klapid Pähe #3.1 – Aga kes on Fredy?”
Fotod erakogust.
Vaata siit:
Või kuula:
Spotify: https://open.spotify.com/episode/2IbHhV8GzpsQ5DcfV1Z9vE
Podbean: https://klapidpahe.podbean.com/e/klapid-pahe-31-aga-kes-on-fredy/
Jälgi ka https://www.instagram.com/klapidpahe/ ja https://www.facebook.com/klapidpahe
Saatejuhid:
Janne Ilumets-Kalmist https://www.instagram.com/ilumets/
Henri Kalmist https://www.instagram.com/henrikalmist/
Külaline: Fredy https://www.fredy.ee/
Toetavad: