Üks väga levinud väide on, et iga õige petrolhead peab vähemalt korra elus omama ühte Alfat. Käisin proovisin, et kas ma siis ikka tahan olla õige petrolhead või ei taha.
Pooleldi läbi juhuse sattus kätte Alfa Romeo GT. Hall, vana ja väikese bensiinimootoriga. Algus on ju hea? Kaks liitrit kaheksa küünlaga teevad 122 kilovatti, millega aetakse ringi esimesi rattaid. Klassikaline väikeauto.
Nahksisu, istmesoojendused, automaaditaoline kast. Huvitav, kas keegi peale itaallaste ja Toyota veel seda veidrat robotkasti kasutavad? See auto on juba vana ka muidugi, 2004 aastast. Mis tähendab omakorda seda, et paremaks ei ole midagi muutunud. Alfa puhul on see välistatud. Laasner ilmselt vaidleks vastu, aga tema autod on veel tublisti vanemad, seega need selle väite alla ei käi.
Bose heli on täpselt nii hea nagu üks peaaegu 20 aastat vana helitehnika olema peab, kõik kõlarid ja raadionupud töötavad. Mis nuppe puudutab, siis käigukangi juures on kaks nuppu, kirjadega City ja Sport. Need peaks olema siis sõidureziimid. Esimeses reziimis vahetab kast käike siis kui ta ise tahab, teises reziimis vahetab kast käike siis kui ta ise tahab aga lihtsalt 2000 pööret kõrgemal. Sinu tahtmine ja auto tahtmine ei lange reeglina kokku. Kuidas reziime vahetada, noh, see on ju ilmselge, kui tahad, et auto vahetaks ise suvalisel hetkel käike, siis vajuta nuppu City. Kui sa tahad, et auto vahetaks ise suvalisel hetkel käike 2000 pööret kõrgemal, siis vajuta nuppu City. Loogiline ju. Aga et mida see Sport kirjaga nupp siis teeb? Seda, mida tavaline itaallane lõuna ajal teeb – mitte midagi.
Sellel autol nagu mainitud, kõik nupud töötavad. Isegi need, mida sa üles ei leia. Esimest korda Alfaga talvel sõitmas ja tahaks vähe konte soojendada? Istmesoojenduse nupp tasub üles otsida enne autoga sõitma minemist. Kui sa seda ei tee, siis sa sõidu ajal seda nuppu ei leia, sest turvavöö läheb üle selle nupu. Itaalia ergonoomika ja loogika. Oled suutnud paagi tühjaks sõita? Palju õnne kangelane, mine tangi nüüd. Tankimisava luugi avamisnupp on…? Just, käsipiduri ja juhiistme vahel, veojõukontrolli nupu kõrval. Kus siis mujal. Tahad tagaluuki lahti teha? Pole probleemi, ka see nupp on täiesti traditsioonilisel kohal – topsihoidja all ohutulede nupu kõrval.
Väljanägemine on sellel autol nagu ta on, maitseid on erinevaid. Omapärane ja silmatorkav igal juhul, isegi hallina. Samas pole see ka mingi üllatus, Bertone looming naljalt külmaks kedagi ei jäta. Esiotsa kujundamisega on pliiatsil lastud lennata, küljega samuti. Kusjuures, kasutati 156 põhja ja 147 sisu aga ühtegi kattuvat välisdetaili ei lubanud Bertone kasutada.
Ja sõidab nagu, ma isegi ei tea misasi. Kuival asfaldil sõidab täiesti viisakalt, kui see va robotkast välja arvata. Aga vot lund või jääd see auto ei armasta, kohe üldse mitte. See auto lausa vihkab talve, alustades juba istmesoojenduse nuppude asukohast ja lõpetades juhitavusega ebatasasel teel. Jääkonaruste ja rööbastega teel on sellega päris hirmus sõita. See, mis kuival asfaldil on meeldiv kergelt tail-happy, muutub hooldamata talveteel võitluseks ellujäämise eest. Või noh, jubedalt pead võimlema, et auto teepeal püsiks.
Siit moraal – suveauto. Ahjaa, et kust ma tean, et nupud töötavad? Iga nupuvajutus teeb piiksu. Kõrvalistuja laseb klaasi alla – piiks, vahetad kompuutrimenüüd – piiks, paned tagaklaasisoojenduse tööle – piiks, sätid armatuuri valgust tuhmimaks – piiks. Alguses naljakas, peale kaheksandat piiksu saab villand. Kui muidu on auto suhteliselt vaikne, siis siit-sealt on tuult kuulda. Vana hea raamita ukseklaaside rõõm kui tihendid ära surevad. Ja nad surevad.
Surevad ka muud asjad, näiteks tuleklaasid. See on plastklaaside puhul klassika, ei midagi uut ega sellist, mille peale oma pead eriti vaevata ei tasu.
Ahjaa, see auto on kasutatav ka pereautona. Tagapink on täiesti olemas ja kasutatav, sinna pääsemine on paras akrobaatika ja eesistuja ei tohi olla Müürsepp. Pearuumigi on üllatavalt palju.
Kas teie autol on kojameeste varrele pressitud autotootja nimi? Alfal on, ilmselt igaks juhuks, kui sul peaks meelest minema, et mis autoga sa sõidad. Mina omale õige petrolheadi tiitlit selle autoga omandada ei soovi, natuke liiga veider ja natuke liiga mittekasutatav talvel.
Muide, see auto on müüa: Link ühte teise peaaegu sama tuntud portaali