Üldiselt korjasid meie põhjanaabrid NEZ´l kogu poti. Nii rahalises kui respekti mõttes. 6000USD´d ja esikoha pistis taskusse selle aasta Soome FDO Pro-sarja meister Juha Rintanen oma Nissaniga. Teine poodiumi aste ja 3000USD´d kuulus Janne Leinonen´le ja madalaimal pidi seisma eestlastele vägagi tuttav Mika Kivi. Lohutuseks talle aga tonn taala peo peale.
Respektomeetri, publiku marulisel toel, lõi põhja Black Smoke Drift-tiimi diislikunn Teemu Peltola.

Eestlaste esindus lätimaal oli korralik, kohal oli pea kogu raskekahurvägi eesotsas meie parima driftija Taavi Toomaraga. Lisaks veel Eduard “Vehemet” Vahemets, masinaprobleemidega Henri Puhmas, tandemites suurvõistluste debüüdi teinud Karl-Sander Lebbin, tulevikulootus Harold Valdma, Tõnis Kipper ja Rait Lember. Neile pakkus konkurentsi pea 30 autot Lätist, Soomest, Rootsist ja Ungarist.

Kuigi eeldused vingeks ürituseks olid loodud- palju masinaid, tribüünitäis kuuevarbalisi ja ohtlikult kiirelt rada, siis tegelikkuses asi nii roosiline ei olnud. Arusaamatu ajakava, kohati pea kahetunnine paus ja lätikeelne kommentaator olid piisavalt suureks tõrvatilgaks meepotis. Lisaks vähemalt isiklikult sõitsin asja kaema tandemi-mekasse just eesmärgiga näha ratas rattas, uks ukses sõitmist. Aga jah, oli selleks tavalisest raskem rada, rahakuhja tekitatud pinge või midagi muud, vingeid tandemsõite oli terve päeva peale põhimõtteliselt kaks… Asjale ei aidanud loomulikult kaasa ka reedeõhtustes trennides kehtinud tandemikeeld!?

Kvalifikatsioon oli meie poistele üpriski edukas. Saalekolina saatel kvalli võitnud Tomz oli veel eelmine päev trennis väidetavalt raske rajaga kergelt pahuksis olnud. Noor, Lak-y Racingu ridadesse kuuluv Harold Valdma sai samuti igati tubli 11. koha. Teised edasipääsejad: Lember 14. koht, Eduard 17. koht ja Lebbbin 28. koht. Tõnis Kipper, kes reedestes trennides auto lõhkus, sai samaga hakkama ka kvalifikatsioonis, kus ebatasane Riia rada taas oma võttis. Üle kivide ja kändude võistlustele jõudnud Henri Puhmas ei saanud aga üldse 32 parema hulka. Vaieldamatult koos Peltolaga suurimat publiku poolehoidu nautinud eestlane pidi selleks korraks asjad pakkima.

Tandemid, nagu eelpool mainitud, suurt naudingut ei pakkunud. Kuigi kohtunikud lugesid sõitjatele sõnad peale siis kahjuks vahed olid ikkagi pikad ja kopeerumist oli seetõttu raske ridade vahelt välja lugeda. Ainult Soome parimad suutsid omavahel pakkuda kaks korda ilusat sõitu. Pole midagi ka imestada, üksteise tegemisi ja stiili rajal teatakse läbi ja lõhki.

Tomz küpsetas teel poolfinaali ära mingi ungarlase, sõber Vahemetsa ja kodurajal sõitnud Cirulise.

Poolfinaali esimeses sõidus aga otsustas keps autost eemalduda ja sellega punase Bad Boy sõit ka lõppes.

Küll aga ei lõppenud Taavi sõit, sest milleks need sõbrad ikka on, kui mitte oma võistlusauto laenamiseks… Ühesõnaga mees kargas Etsi haininabemmi ja asus teises sõidus Leinoneni jälitama. Ülesanne oli kergelt “mission impossible” maiguga aga mootorispordis võib teadupärast kõike juhtuda. Seekord jäi ime sündimata, kuigi enda masinaga oleks mees tõenäoliselt just Leinonen´le võinud mütsi pähe tõmmata ja seega tagada koha finaalis. Pronksisõidus Mika Kivi ennast üllatada ei lasknud ja sedasi meite mehele see kõige valusam koht- neljas. Õnneks Rintanen finaalis midagi juhuse hooleks ei jätnud ja kokkuvõttes õige mees võitis. Tasuks siis hunnik pappi lisaks nädal varem Soome sarja esikohaga kaasnenud autole :)

Teiste poiste kohad piirdusid kas esimese (Lebbin, Valdma) või teise ringiga (Lember, Vahemets).

Peamiselt sõiduvigade tõttu lühikeseks jäänud teekonda üle pole kellegil põhjust nukker olla, sest esimest korda FIA egiidi all toimunud võistlustel võeti nii mõnigi kõva peanahk ja hangitud sai hindamatu kogemustepagas tulevikuks.
Loodetavasti saab sealmaal ka selle organisatoorse poole paremaks, sest miljonilinnas pealtvaatajate massi jagub ja patt oleks seda mitte kasutada selle spordiala promomiseks.


Smokin´ kills.


Võistluste üks stiilsemaid pille, Ford Escort, eliminaatori esimesest ringist edasi ei pääsenud.


Publiku lemmik Teemu Peltola risti ette ei löönud, automaatkastiga diisel andis korraliku show-etenduse.


Põlluralli?


Äge rootslaste E30, mille stange süttis burn-out show ajal leekivast rehvist põlema. Mees vehkis kustutite järele: rahvas plaksutas ja piltnikud pildistasid. Ainult Lätis…


Seda Kivi on raske purustada, seekord jäi Tomzil natuke (õnnest) puudu.


Sellist asja suudab korraldada ainult üks auto.


Flight 65, you are cleared for takeoff!


See V10 M5 mootoriga varustatud Subaru tundus rohkem ringrada sõitvat.


Punased tuled ka veel ja valgusfoor valmis.