Juba homme algab selle aasta vast üks suurimaid autospordisündmusi – Nürburgringil toimuv 24 tunni võidusõit.
Tegemist on fenomenaalse üritusega, eelkõige kahtlemata raja eripärade tõttu, milleks on 25,947km pikkune läbi metsade ja suurte kõrgustevahedega “avalik maantee”. Selline pikkus saavutatakse juhul, kui kombineeritakse GP-rada ja vanaaegne põhjaring. Ja justnimelt sellises konfiguratsioonis võisteldaksegi 24h ning VLN võistlustel.
Nüüd aga võidusõidu enda juurde.
Eelmisel aastal oli võitjaks Team Manthey oma Porsche 911 RSR’ga, kuid sellel aastal nende tehasetoega tiim ei osale. Põhjuseks VLN-sarjas (ning muidugi ka 24h võistlusel) kasutatav autode võrdsustamise meetod. Korraldajad muudavad reegleid vastavalt autode kiirusele. Kui keegi tundub liiga väle, lisatakse neile kaalu, vähendatakse kütusepaagi mahtu, piiratakse sisselaset jne. Samas konkurentide kiirendamiseks ja järeleaitamiseks tehakse aga reeglitesse lõdvendusi.
Eelmisel aastal justnimelt sellistel põhjustel olevatki esikohakonkurentsis püsinud BMW E92 M3. Kuid sellel aastal on BMW huvid muutunud ning senine tehasetiim enam ei osale. Neid asendab nüüd aga BMW Team Schubert, mille sõidukiks Z4.
Sellised muudatused aga ei tähenda üldsegi Porsche või BMW allakäiku. Nemad on kindlasti esikohtadele võistlejad ning seda näitavad ka esimese kolme VLN etapi tulemused. Justnimelt kahe esimese võistluse esikolmikusse mahtusidki vaid Porsche 911 GT3 (erinevad variandid nagu CUP ja R) ning Team Schuberti BMW Z4.
Kolmanda etapi ajasid põnevamaks juba ka teised meeskonnad. Nimelt saavutas Audi R8 LMS teise koha ja ka McLaren MP4 ei jäänud kaugele hõivates 6. koha. Nõudjate sekka ehk mahuvad ka Mercedes-Benz SLS AMG’ga võistlejad.
Esimene (õhtune) kvalifikatsioon on juba sõidetud ning parima aja sõitnud Team Manthey poolt jooksutatav Porsche 911, teise aga Mamerow Racingu Audi R8. Sel aastal on lisandunud ka kõva Aston Martini tiim, milleks Young Driver AMR ja seda lausa 5. ning 7. kohtadel. Esikümnesse mahuvad veel ka näiteks Gemballa Racingu McLaren (üheks sõitjaks Nick Heidfeld) ja kõigi Top Geari vaatajate lemmik Sabine Schmitzi piloteerita 911.
Kuid sellega pole nii pika võidusõidu kvalifikatsioon sugugi lõppenud. Sessioone on lausa 3, millest viimasesse pääsevad vaid 40 kiireimat. Neile 40 autole on kõigile antud vaid 2 ringi, et saavutada parim tulemus.
Petrolheads.ee soovitab igatahes jälgida võimalusel võidusõitu otseülekandena!
Videopilt
Inglise keelset kommentaari pildile lisaks