Vasalemma. See sõna ütleb igale vanakooli petrolheadile üksjagu rohkem, kui lihtsalt Eestis oleva valla tähistus. Nimelt toimub seal vahelduva eduga 1981. aastast saati Rallikross.

Tegemist on kunagise karjääriga, mille äärtel võidusõite hakati pidama. Millalgi 2000date keskel lõpetati see ära, kuniks 2014. Eesti Rallikrossikomitee koostöös MTÜ Wasalemma Auto Klubiga otsustasid traditsioone elustada ja tõenäoliselt enamusi tänapäevaseid rajanõudeid eirates taaskasutusse võtta. Ärge võtke seda negatiivsena, Vasalemma rada on ägedam, kui Monte Carlos asuv metallbarjäär. Selliseid radu lihtsalt enam ei ehitata. Rallikross on aga selline vanaaegne mehine autosport, kus rinnal veidikene ka karvu olla võiks.

Erandeid tulid tõestama muidugi neiud – Maria Roop, kes ühes poolfinaalis ka viienda koha teenis ja Laura Rääts.

Maria olnud kohal lausa ilma mehaanikuteta ehk valmistas autot sõitudeks ise ette.

Üleüldse oli Super1600/Junior1600 klassis kokku 17 sõitjat-autot. Enamasti on välja kujunenud, et see punt kõige põnevamaid sõite pakub. Eks seal on ka kõige kõvem teravik ehk noored ja vihased, kellel võitlus ka “veri ninast välja” suhtumisega ette võetud on.

Sekka ka mõned kogenumad. Näiteks üks minu jaoks põnevamaid sõitjaid Riho Loit oma helerohelise Civicuga. Mees ja auto on koostööd teinud juba aastaid, kiiruselt poodiumivääriline, agressiivust teinekord nii palju, et sõidud lõpetamata jäävad, iial ei tea, mis saab.

Sel korral tuli katus, Vasalemmas muideks juba kolmas (kohtuseadus täidetud?). Läks veidi paremini, kui eelmisel aastal, mil uhke lennuga stardijärgses kurvis selg ees vette maanduti.

Siis muidugi Arvo Kask oma kollase Golfiga, kellel igipõline võitlus Andre Kurega tundub olema.

Väidetavalt olla Arvol ka üks Škoda Fabia pooleli, Andre jõudis aga möödunud aasta lõpus temast juba ette ja oma Fabia tegi valmis. Enne Vasalemma etappi purunes kahjuks selle mootor ja mehel tuli taas oma Lada Samaraga sõita. Kiirust väga ei tundu mõjutavat…

Ootan juba seda aega, mil Arvo uuema tehnikaga oma kiirust saab näidata. Selleks aastaks on tal ilmselt meistritiitel olemas (edu enne viimast etappi 29p Andre Kure ja 55p Tõnu Peeki ees, maksimaalselt kogutav punktisumma ühelt võistluselt on 30p).

Sellegipoolest olid lahingud põnevad, oma vaieldamatut kiirust näitasid ka Siim Saluri ja noorsõitja Mihkel Varul.

Poolfinaalidesse jagunetigi Kask, Varul, Robert Reinsalu, Tõnu Peek, Georg Orr ja Eliss Dukalskis. Teise aga Kurg, Saluri, Maksim Tsyganov, Mirko Usin, Pavel Krishevsky ja Maria Roop.




Robert muideks käis korraks ka katuse peal, kuid jätkas sõitu.

Eestis armastavad käia sõitmas muideks mitmed venelased, neil olla lähemal tulla siia, kui kodustele meistrivõisltustele sõita. Lisaks on Eesti siiski Euroopa, kus saab oma kiirust võrrelda võrdlemisi soodsalt ikkagi EMil võistlevate pilootidega.

Mõlemast poolfinaalist pääsevad finaali kolm parimat. Sel korral osutusid nendeks Kask, Varul, Peek ja teisest pundist Saluri, Kurg ning Tsyganov.

Finaalist sai sõit, millest tõenäoliselt räägitakse veel pikalt. Jõuti õige vähe sõita, kuniks omavahel sattusid avariisse Siim Saluri ja Arvo Kask. Tulemuseks see, et Arvo ühel raja kitsaimal osal seismas ning punane lipp väljas.

Tehti kordusstart, kuhu õige pikalt võistlejat/(id) oodati. Selle võitis Siim Saluri, kellele järgnesid Arvo Kask ja Andre Kurg. Parimaks nooreks oli Mihkel Varul.


Klassides TouringCar ja SuperCar oli draamat vähem. Tagavedustes lubas Margo Soomets võita kõik, mis võita annab ja kuni finaalini oli ta ka sellel teel, võites ühe eelsõidu ja minnes finaali parimalt kohalt.

Tema kõrval startimas Rommi Pukk ning teisest reast varasem mitmekordne meister Kalmer Vaht koos Siim Sündemaga. Viimasest reast minemas Sten Suvemaa ja eelsõidus pooltelje lõhkunud Ruve Veski.


Mul oli hea meel taas rajal näha Sten Suvemaad, tema E30 on oodatud lisa ERK etappidel. Loodetavasti tuleb ta edaspidigi meistrivõistlustel sõitma.

Parima stardi sai Rommi Pukk, kes Margo Soometsa oma sõnu sööma pani, hoides terve sõidu ehk 5 ringi jagu liidripositsiooni. Margo teine, Kalmer Vaht kolmas ja Ruve Veski vaid pool sekundit Kalmerist maas olles neljas.

Meistrivõistluste arvestuses eraldab Rommi Pukki ja Kalmer Vahti 7p. Meistriks võib ka Rommist 15p maas olev Margo Soomets tulla.

SuperCaris kujunes veidikene ootamatuks võitluseks ehk Janis Baumanise ja Renee Pohla vaheline mõõduvõtt. Mina pean tunnistama, et isiklikult ei oodanud Pohlalt sellist kiirust. Kasutusel siiski võõras auto ehk Reinsalu Spordi Ford Fiesta. Euroopa Meistrivõistluste liidril S1600 klassis aga Eestis sõitmiseks kasutusel uusim Fiesta, millel kogu tehnika õige veidi parem (Ford Duratec mootor Ford Cosworth YB vastu, Sadevi vs Kulikovskis jne).

Igatahes Pohlale 1 eelsõidu võit ja 2 teist kohta, Baumanisele täpselt vastupidine saldo. Oodata oli vinget lahingut.


Kiiruselt kolmas oli möödunud aastal sõitmisest pausi teinud Otto Täht.

Finaalis pani Baumanis aga enda kogemuse maksma, Renee küll ründas ja püsis ohtlikult kiire, kuid tegi mõningad sõiduvead. Korra sõitis lausa valli, mis kukutas mehe lausa kolmandaks Otto järele.


Neljandana Ricardo Bortkevitš

Viiendana Andri Õun ja kuuendana Oliver Oberg.
null
Meistrivõistluste arvestuses on 20 punktiga oma lähimast jälitajast Ricardo Bortkevitšusest ees Janis Baumanis. 21p on maas Andri Õun.


Vahel pole aga midagi näha…