Nädalavahetusel, 14-15 mail, toimus Eesti Drifti Meistrivõistluste 2. etapp STREET, PRO-AM ja PRO klassidele.

Kõikide klasside peale oli kokku 43 osalejat, kellest 8 osalejat STREET, 19 osalejat PRO-AM ning 16 osalejat PRO klassis. Kohal oli nii vanu tegijaid kui ka uusi tulijaid, kuid puudusid ka mitmed tugevad sõitjad nagu Harold Valdma, Kevin Pesur, Team Smokehunters, Martin Vaga ja tuntud lõunaeestlane Henri Puhmas.

Sellest hoolimata peeti maha kõrgetasemeline ja vaatemänguline võistlus, kus esimest korda Eesti drifti ajaloos oli kohtunikel kasutada sõitjate videokordused, mis muutis kohtunike jaoks hindamist tunduvalt kergemaks.

Avapäev möödus treening- ja kvalifikatsioonisõitudega päikesepaiste ja hoovihmade saatel. Just muutlikud ilmaolud olid need tegurid, mis tegid esimese võistluspäeva võistlejate jaoks küllaltki keeruliseks, sest sõitjatel tuli pidevalt ümber harjuda oludega – kui treeningsõidus sadas vihma, siis kvalifikatsioonisõitudeks võis asfalt juba kuiv olla, kuid sellest hoolimata möödus päev ilma suuremate viperusteta. Mitmed sõitjad andsid juba esimestest sõitudest alates märku, et nalja tegema ei tuldud ning meestel on tõsi taga. Nii näitasid mitmel korral nii PRO kui PRO AM mehed taset, kuidas õrnalt tagakurvis betooniga ümber käia.

Arti Kannisto stiilinäide.

Mõneti ootamatult võttis võistlustest osa ka legendaarne rallimees Rainer Aus, kes tegi võistlustel kaasa eesti vanimal driftiautol – Automehed meeskonnale kuuluval BMW E34’l.

PRO-AM klassi kvalifikatsioonisõitude paremiku moodustasid Birger Kiirend 73.1 punktiga, Karl-Peeter Nõmme 73 punktiga ning üllatusmees Rainer Aus 68.9 punktiga. Kvalifikatsioonisõitude neljanda ja viienda koha jagasid oma vahel esimest hooaega PRO AM klassis kaasa tegev Kristjan Kaare ning Mercedes-Benz E55 AMG mootoriga varustatud E46’ga sõitev Allar Aasma.

PRO-klassi kvalifikatsioonisõitudes käis mõneti rahulikum andmine. Jarmo Luht näitas kohe algusest peale kindlat minekut ning tasuks kvalifikatsioonisõitude parim tulemus 83.5 punkti. Seejuures oli Jarmo ainus PRO klassi sõitjatest, kes otse järgmisesse vooru edasi pääses.

Kvalfikatsioonisõitude järel mahtusid kuue parema hulka lisaks Jarmole ka Jako Pino (79,3 p), Kristjan Klemets (78,7 p), Kert-Eigo Kulla (77,7 p), Mihkel-Norman Tults (73,3 p) ning Eesti pinnal esimest võistlust uue autoga kaasa tegev Henri Kivimägi (73 p). Järgmine võistluspäev tõotas tulla tuline.

Randar Kajo auto, mille kere on küll Martin Vaga vana, on selleks hooajaks saanud uue väljanägemise.



Pühapäeva hommikul alustati treeningsõitudega. Pärast sõitjate paraadi asuti välja selgitama kõige pealt parimat STREET klassis, seejärel PRO AM ning lõpuks PRO klassides.



Tandemsõitudes moodustusid kohe mitmed huvitavad paarid, kui omavahel läksid kohe esimeses ringis kokku Rainer Aus ja Henri Kalmist, Margus Mangus ja Arti Kannisto ning Karel Piiroja ja Peeter Rüütel.
Veidi lihtsamini läks Birger Kiirendil ja Karl-Peeter Nõmmel, kes pääsesid otse TOP8 hulka.

Rainer Aus vs Henri Kalmist, päeva magusaima skalbi võttis sel korral Henri.
TOP8-st edenesid TOP4 terve päeva vältel kiiret ja kindlat sõitu näidanud Arti Kannisto, Karl-Peeter Nõmme ning Raigo Rande, kes saavutas võidu Kristjan Kaare üle, Kaare autol läks kõigele lisaks veel pärast tandemsõitu mootor karterituulutuse ummistumise tõttu põlema.

Kuna Henri Kalmisti autol purunes esimeses TOP8 sõidus Timo Pinoga kokkupõrke tulemusena auto, mida ei jõutud 5 minuti jooksul ära parandada, siis edenes viimasena PRO AM klassi TOP 4 Timo.

Seega sõitis poolfinaalides Arti Kannisto mõneti üllatuslikult nii kaugele jõudnud Raigo Rande vastu ning teise finalisti selgitasid omavahel välja Timo Pino ja Karl-Peeter Nõmme.

Raigo Rande tagasihoidliku moega E34.

Võitja selgitasid omavahel välja tasavägistes sõitudes Arti Kannisto ja Karl–Peeter Nõmme. Ei saa just öelda, et Arti võit tuli kindlalt, kuid tõele näkku vaadates, siis mees näitas kogu päeva vältel kindlaid sõite ning vääris võitu täielikult. Kolmanda koha sõitis välja Timo Pino.

Kauaoodatud finaalsõit.

Võitja Arti.

Pronksimees Timo Pino.

Sarnaselt PRO AM klassile läks ka PRO klassis kvalifikatsiooni võitja otse edasi TOP8 hulka. Vaatamata sellele, et Jarmo pidi esimeses ringis üksinda sõitma, tegi ta seda ikkagi endale omalselt väga kindlalt ja täpselt.

Esimese knockout roundi ilmselt kõige tasavägisema paari moodustasid Karl-Sander Lebbin ja Kristjan Salmre. Kuigi Driftbandits Estonia fännide kurvastuseks Lembitu Laid Kert-Eigo Kulla vastu ei saanud, siis vähemalt ühele neiule suutis see lahing küll kogu päevaks sära silma ja naeratuse suule tuua.

TOP8 moodustasid Luht, Kajo, Kulla, Pino, Klemets, Lebbin, Tults, Kivimägi. Seega olid eestlased jälle võitnud Eesti-Soome vahelise maavõistluse, kuna mitte keegi soomlastest ei olnud suuteline võitma oma tandemsõitudes eestlasi. TOP8 tuli juba oluliselt tasavägisem. Omavahel läksid kokku Jarmo Luht ja Randar Kajo, Kert-Eigo Kulla ja Mihkel-Norman Tults, Jako Pino ja Karl-Sander Lebbin, Kristjan Klemets ja Henri Kivimägi.

Kulla ja Tults näitasid kahe päeva jooksul korduvalt täielikku meisterklassi, kui ka treeningsõitudes roniti üksteisele totaalselt külje alla.


Poolfinaalides tekkisid ülitasavägised paarid, kui omavahel läksid kokku Kert-Eigo Kulla ja Randar Kajo ning Jako Pino ja Kristjan Klemets. Kristjani õnneks oli eelmisel päeval vihma sadanud sestap rada veel mõneti niiske ning oli lootust, et Jako teda täiesti ära ei suitseta.



Muidugi ei lasknud valitsev meister Kulla ennast Randari uue auto väljanägemisest häirida ning tammus edasi finaali. Päris ausalt öeldes, siis ma ei olegi täpselt aru saanud, mis Kert-Eigo peas toimub, sest niivõrd sõgeda sõidujoonega sõitjat ei ole ma kahe hooaja jooksul teist näinud. Ilmselt on selle mehe meeskonnal võistlustel stangesid sama palju kaasas, kui mõnel PRO AM klassi sõitjal rehve, sest igas sõidus, kus mees rajal käis suutis ta oma stange viimasesse kurvi maha jätta. Ükskord isegi mõlemad.


Finaalis said kokku Kert-Eigo Kulla ja Kristjan Klemets. Viimase finaalijõudmine oli ilmselt mõnevõrra üllatus, sest nii 2014 kui 2015 hooaeg jäi Kristjanil suuresti tehniliste probleemide taha kinni ning suurem mängus mees kaasa rääkida ei saanud. Kristjani auto sai möödunud talvel uue LS3 mootori ning nagu Suurhalli etapilt ka näha oli, siis isu ja oskused ei ole mehel kuhugi kadunud. Tahtmist jagub ning mõnevõrra üllatuslikult tuli ka PRO klassi esikoht üle pika aja Team Ghosti hoovile. Palju õnne Kristjan Klemetsile ja kogu Team Ghost tiimile.

Finaal oli sedavõrd tasavägine, et seda tuli publiku rõõmuks lausa korrata.


Driftil jäävad fännid ja sõbrad ka autasustamisele.