23. juunil ehk jaanilaupäeval on eestlastele juba aastasadu olnud eriline pidupäev, mil lapsed saavad kuni varajase päiksetõusuni õues olla, noored armunud koos sõnajalaõit otsida, ja vanavanemad lõkke ääres keha soojendada ja vaimu värskendada… ei ei, seekord küll mitte!? Sel ajal kui teistel oli käsil juba mitmes päev või kes kirus niisama Eesti suve, siis meie murdsime rutiini ja läksime jaanilaupäeval Auto24Ringile leedulaste korraldatud Time Attacki-ja ringrajapäevale. Toimus Autoplius Fast Lap teine etapp.



Et me nüüd „normaalsete“ inimeste jaoks päris imelikud ei tunduks, siis ka Leedu rahvas peab sarnaselt meiega
jaanipidustusi. Olude sunnil aga tõsteti üritus sellisele ebatavalisele kuupäevale. Sellegi poolest olid reisi ette võtnud ja kohale saabunud ligi 60 sõitjat. Paraku mitte ühtegi kodumaa esindajat. Isegi publiku seas oli väljamaalase tunne, sest peale Auto24Ringi kohaliku meeskonna ja ühe vaatama tulnud pere suust mina rohkem eesti keelt ei kuulnud.




Autode arsenal oli igatahes päris kirju. Kirju just selle koha pealt, et erinevat nn riisi oli suuremates kogustes kohale veerenud. Toyota, Subaru, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Honda… ehk siis Jaapan, Jaapan ja veelkord Jaapan.









Ning mõned huvitavad eurooplased ka…




Päev algas treeningsõitudega. Õhus oli korduvalt tunda põlenud etanooli lõhna ja need japside turbomootorite helid lihtsalt paitasid kõrvu. Päev tõotas tulla vägagi meeliülendav.




Trennid läbi, peale mida toimus kohe ka kohustuslik võistlejate koosolek.





Edasi juba võistluste juurde. Esimesena läksid peale võidusõidu kvalifikatsioonid ja põhivõistlus, kus sõideti kaks korda 8 ringi. Seda siis neljas erinevas klassis R1600, R2000, NA2000, Turbo2000. Esimeses kahes klassis olid peamiselt esindatud erineva aastakägiu Honda Civicud. Ja pean tunnistama, et päeva lõpuks oli nendest VTEC-ide pininast küll villand.




Sõidud olid siiski väga tasavägised ning autodele armu ei antud. Võitjatena väljusid R1600 klassis Deividas Sakalauskas oma 1992 aasta Honda Civicul. R2000 klassi võitjaks tuli Julius Skirmantas 10 aastat uuema Civicuga.



Kangema klassi võidusõit oli aga hoopis teisest puust. Pinge oli viimaste kurvideni ja seda liialdamata. Olles selliseid võidusõidu üritusi vähe külastanud, siis minu jaoks oli see uus ja vägagi kaasahaarav kogemus. Seda enam, et omavahel võistlesid kohati täiesti erinevad autod ja tegemist oli harrastajatega. Ausalt öeldes tundusid need mehed peast veidi sõgedad ka olevat. Käib asja juurde vist.







NA2000 klassis krooniti võitjaks Artiom Blinov oma BMW E36 323i-ga. Turbo2000 klassis, ehk see kõige põnevam klass, oli midagi ulmelist. Viimase ringiga vahetasid esimesed kaks meest omavahel kohti vähemalt kolm korda. Kindel töövõit Gytis Vaitulionisile Subaru Impreza STI-l, teine koht väga head kiirust näidanud Ugnius Žiedavičiusile oma Mitsubishi Lancer EVO X-ga.



Time Attack-il, maakeeles ajarünnakul, osalesid enam jaolt samad sõitjad kes võidusõiduski, kuid oli ka erandeid. Näiteks nagu see, Fast Lapi mitmekordne võitja, vabal ajal hambaarsti tööd tegev ja väikestviisi leedu rahvuslik kangelane Jonas Poškus oma 700 hobujõulise Mitsubishi Lancer EVO VIII-ga.



Ka siin olid erinevates klassides sõidud. Kahe lahjema klassi esikohad hõivasid taaskord VTEC-id. Street2500 klassis sõitis Redanas Jankaitis Honda Integra Type-R ajaks 01:29.971. PRO1600 klassis Mantas Neverdauskas 1994 aasta Honda Civicuga ajaks 01:27.997. Street2500+ selline mees nagu Dainius Kablys oma Mitsubishi Lancer EVO X ja 01:26.747. PRO2500 klassis Julius Skirmantas taas Civicuga ja ajaks 01:28.595.



Võimsaim klass paugutas aegasid aga hoopis teisest dimensioonist. PRO2500+ klassis oli konkurentsitult kiireim mees varem mainitu Jonas Poškus ajaga 01:19.811. Temale ei suutnud seekord kandadele astuda mitte ükski teine võistleja. Ainus, kes oleks võimeline olnud Poškust ohustama, osales ka võidusõidus ning seda nii õnnetult, et päev oli omamoodi efektse, kuid kurva lõpuga. See üdini ümberehitatud toruraamil olev Honda S2000 nägi igatahes väga kuri välja.



Eraldi arvestus oli veel Super Lap süsteemis, kus Street klassi ja PRO klassi meestel oli ainult ühe kiire ringi tegemise võimalus. Street klassi võitis taas Dainius Kablys, kes sõitis Mitsubishi Lancer EVO X ja seekord ajaks 1:26.793. PRO klassis oli suurimaks üllatajaks viimasele poodiumikohale tulnud Tauras Tunyla ajaga 01:24.617. Kusjuures tema Mazda Miatal likvideeriti tehniline rike 15min. enne Turbo2000 võidusõidu algust. Sealt sai mees sooja sisse ja tuli ning lajatas Super Lapis väga hea aja. Teine koht terve päev head kiirust näidanud Gytis Vaitulionisele oma Subaru Impreza STI-ga ning ajaks 01:24.003. Kõrgeim aste taaskord Poškusele ajaga 01:20.942.

Olgu veel ära mainitud, et Poškusel oli terve nädalavahetus autoga probleeme ja täisgaasiga sõita ei saanudki. Sellest hoolimata sõitis mees tänavu pool-slickidel kiiremini kui mullusel üritusel slick-rehvidel, mil ajaks tuli 01:23.704.