Nagu klassikud on öelnud: päike ja pärnu tüdrukud. 7.-8. juunil Pärnu auto24ringil toimunud järjekordset driftiüritust võis peaaegu selle nimega kutsuda. Just peaaegu – tegelikkuses võtsime Pärnu päikese alla kaasa omad autod, omad lapsed ja omad tüdrukud. Pärnu aga kostitas meid suurepärase ilma ja karvuturritava rajaga. Mis täpselt toimus? Loe aga edasi!

Pildid on meil vanakool – endiselt 35mm filmile! Ilmutatud pilte saab endale tiimi boksist!

Pärnu auto24ringil peeti driftivõistlust viimati 2016 aastal, kus üritus kandis sama nime – Pärnu “Summer Bash”. Tõlkes võiks see tähendada midagi sellist, et suvi lööb sulle täiega pähe. Selles pettuma ei pidanud. 30 kraadises kuumuses tuli asuda võistlustulle. Terrordriftteam‘i ridades oli seekord välja panna lausa 4 autot:
– Kristjan Salmre (PRO klass)
– Sander Saar (PROAM klass)
– Saimon Köst (PROAM klass)
– Harlet Eslas (Street klass)

Esimesena asus võistlustulle Harlet Eslas, kes selle aasta esimesel võistlusel Lätis oma esimesed ametlikud kvalifikatsioonipunktid kogus. Rada oli, erinevalt Lätis peetud avaetapist, väga kiire – ka street klassi kohta. Trennides oli kõigil sõitjatel tükk tegemist, et see sujuv kulgemine käppa saada.

Eesoodanud kvalifikatsiooni rikkus seekord paraku viga esisillas, mis põhjustas rooli lukustumise. Veel oli võimalus varuosa vahetada, ning juba sai see ka tiimi fotograafi autolt alt ära keeratud, kuid aeg ei olnud armuline ning võistluse plaanist peavad sõitjad kinni hoidma. Seega ei jõudnud Harlet (küll väga väga napilt) remondiga valmis ja nii tuli siinkohal võistlus katkestada. Selline see autosport juba kord on ning ebaõnnestumised on lihtsalt juhtumised, millest saab õppida.

Mida on vaja edukaks driftivõistluseks? Loomulikult autot, rehve, tööriistu, õnne…jpm. Terrordriftteam‘il on see kõik olemas, ning veel enamat.

Nüüd, kus nunnumeeter täiega põhjas on, võiks ära mainida ka selle, mida on vaja korraldajatel selleks, et üritus korda läheks. Fännid, sõitjad, autod on juba mainitud. Hea ilm – ka olemas (tegelikult tuli korraks umbes Peipsi järve jagu vihma maha, aga peale Kehalat oli see köömes). No aga mida siis ometi veel?

Kui te arvate, et sellest piisab, ja nii ongi äge, siis pean siinkohal paar olulist tegelast veel välja tooma. Loomulikult on neid inimesi veelgi, terve Eesti Drifti Liit näiteks, kõik rajajulgestajad ja piletimüüjad. Peakorraldajad ja sekretärid. Nad on kuskil kulisside taga ja neist nii lihtsalt pilti ei saa, kuid nad on siiski olulised. On veel paar tegelast, keda te näete võibolla siis, kui väga tähelepanelikult vaatate… või hoopis kuulate.

Lõppude lõpuks on võistluspäeva õigus jälgida ka kohalikel – pildil pesuehtne Pärnu kurg, mitte-care’imas Marco Premsi kvalifikatsiooniringist:

Aitab naljast. Lähme edasi meie loo peategelaste, terrordriftteam’i, võistluse juurde.

Kui lugesite loo algusest, et võistlustulle asus ka Kristjan “Sallu” Salmre, ja arvasite, et nii ei saa olla, sest mees oli alles karkudel… saab ikka küll. Kõvasti taastunud ning elurõõmus Sallu oli valmis oma selle aasta esimeseks etteasteks.

Kvalifikatsioonisõidus saavutas Sallu igati korralikud 76 punkti ning sellega oli pääs tandemvooru tagatud. Kaunis oli vaadata, kuidas esimesed etapid raja kõrvale jäänud mehest õhkas siirast rahulolu.

See võistlus küll tandemvoorudes pikemat edu ei toonud, ning Oliver Randalu oli seekord kõvem pähkel, kuid eesmärk on täidetud – mees on rajal tagasi ning mitte sugugi viimast korda sel aastal. Stay tuned!

PROAM klassis võistlevad Sander ja Saimon on see aasta juba külg ees läbi kurvide tuhisemist tunda saanud. Saimoni jaoks oli see esimene kiire rada, ning harjuda tuli kiiresti – eelmisest aastast veel ajusoppidesse jäänud street klassi tunnetus tuli rakkudset välja saada. Selle asemel võiks näiteks paar mune varuks olla (mitte kanamune, saate aru jah).

Sander Saar seevastu on juba veidi kogenum PROAM klassi sõitja. Sellel mehel oli täna ainult üks eesmärk – võita. Ja kui see ei õnnestu siis vähemalt Marco Prems koju saata. Premsiga on ta pidanud sel aastal juba korduvalt rinda pistma ning võiduiha on suur.

Kvalifikatsiooni võit! 86 punkti oli piisav, et Sander terve selle võistluse esimese osa, ehk üksi sõidetavad kvalifikatsioonisõidud, kinni paneks. Ta ütles, et tuli võitma, aga ei öelnud mida. Üks võit igaljuhul käes!

Mõlemad PROAM mehed tandemvoorudes, milline närvikõdi tervele tiimile! Siiski leiti aega ka boksis asjatamiseks ning fännidele nänni müümiseks.

Saimon läks oma esimeses tandemsõidus vastamisi Erik Gregoriga. Kummagi sõit ei olnud ideaalne, kuid Saimon suutis siit võidu võtta. Tubli!

Sel võistlusel juhtus miski, mida meist keegi ei oodanud. Isegi ei lootnud. Veel rohkem ei soovinud! Tiimikaaslased sattusid tandemvoorudes omavahel kokku – seega üks pidi koju minema. TOP8 sõidus jäi peale kogenenum tiimikaaslane Sander, ning saatis sõbra boksi puhkama. Mõlemat meest jäi näpistama fakt, et kummagi sõit ei olnud vigadeta ning üksteisele lubati, et järgmine kord teevad ühe korraliku tandemi. Ootan huviga.

Finaali Sander küll ei pääsenud, kuid tal avanes 3.-4. koha sõidus täita oma üks põhieesmärkidest – saata koju härra Marco Prems.

Kummivilin, trummipõrin… Sander Saar kustutas Marco Premsi kolmanda koha lootused! Mehed tegid 2 suurepärast vooru – kokku 4 sõitu. Peale esimest vooru oli seis niivõrd tasavägine, et kohtunikud otsustasid OMT ehk one-more-time’i kasuks, mis driftikeeles tähendab sama mis otsetõlkes: VEEL ÜKS KORD!

Suursugust rehvisuitsu, kõva mootorimürinat ja vinget show’d täis sõidud olid selle päeva tõeline nael. Nagu juba öeldud, tuli siit võitjana seekord välja Sander.

Selle võistluse kokkuvõtteks võib öelda, et kui tiim kokku hoiab, siis koos jõutakse kaugele. Ja mitte ainult sõitjad vaid kõik, kes selle karuselliga kaasas on. Tulge vaatama juba sel nädalavahetusel Lätis, Bikernieki ringrajal, kuidas PROAM ja STREET klassi mehed jälle võistlustulle asuvad. Astuge läbi ka tiimi boksist ja tehke juttu, me ei hammusta (kui, siis ainult naised).

PRO klassi paremusjärjestus:
1. Benediktas Cirba (Leedu)
2. Mihkel Norman Tults (Eesti)
3. Janis Jurka (Läti)

PROAM klassi paremusjärjestus:
1. Kevin Luige (ABG Drift Team)
2. Margus Kalja (Green Drift Team)
3. Sander Saar (Terrordriftteam)

Lugu jätan lõpetama vanakooli-hõngulise pildi terrordriftteamist. Kohtumiseni rajal!

Jälgi tiimi tegemisi ka instagramis ja facebookis:
http://instagram.com/terrordriftteam
http://facebook.com/terrordrift

Categories: Drift

2 Comments

Kuno T · 14/06/2019 at 13:38

Miks Petrolheads kogu üritusest järelkaja ei tee enam ,ainult terrordrift,natuke igav lugeda

Riho Kopso · 14/06/2019 at 14:02

Ahhoi!
Olen mitu aastat olnud seotud enamus üritustest ülevaadete tegemisega, mis on võtnud ka palju aega ning sadu tunde raja ääres. Sel aastal oli algne plaan üldse vahele jätta ja nautida drifti pealtvaatajana. Küll aga tuli võimalus kajastada drifti vähe teise nurga alt – ühe toreda tiimi vaatevinklist. Kõigi selle valude ja võludega.

Aga võtan seda tagasiside tõsiselt ning katsun ka need lood huvitavamaks teha. Aitäh sulle kirjutamast!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.