Kui keegi ütleb mulle, et Drifti on baltikumis sõidetud juba 10 aastat, siis kiikan kiirelt internetiavarustes leiduvate ajalooürikute poole – kas tõesti? Tundub, et nii on.

Mida uut on oodata 10. driftihooajalt ja mis toimus Baltikumi driftihooaja avamisel, saadki nüüd lugeda ja järelvaadata.

10 aastaga on driftis ilmselt muutunud palju. Arenenud on nii sõitjad ja tehnika kui ka rajad ja kohtunikud. Arenema peavad ka raja ääres olevad fotograafid – muidu hakkaks ju igav. Arenesin ka mina. Mõni võib öelda, et ehk allapoole, kuid peale seda võistlust võin kindlalt väita, et iga autospordi fotograaf peaks korra rajaääres vanakooli kaameraga käima. Kõik selle loo pildid on pildistatud 35mm värvilisele või mustvalgele filmile ning arvutisse skännitud. Seega – iga kaadri saamiseks on ainult 1 võimalus, ning töötlus puudub. Loodan, et naudid seda lugu sama palju, kui mina raja ääres olemist. 10 aastat drifti väärib ajaloolist jäädvustamist.

Driftijad: Kõik pildid mis on siin artiklis, on ka ilmutatud. Kontakteeru minuga FB kaudu, kui tahad enda pilti täiesti omale.

 

Varustus siis sedapuhku selline (ok, valetasin, need siin on mobiiliklõpsud, sest driftil pole peegliga WC-d, kus ennast kaameraga pildile jäädvustada).

Nagu ühel õigel driftivõistlusel ikka, kostitas meid ka Betsafe Baltic Drift Season Opening 2018 üritusel päike. Tehnika boksis valmis, sõitjad valmistumas, päev võis alata.

Päike driftiüritusel tähendab päris mitut asja. Esiteks on soe, teiseks on kuiv (rehvisuitsu!!) ja kolmandaks – see toob avaparaadiks välja ka tüdrukud! Traditsiooniliselt peetakse enne põhivõistluse algust maha sõitjaid ja nende masinaid tutvustav paraad.

Uuendustest rääkides – sel aastal võis rajal näha seda, et mõni mees oli 10-da driftiaasta nimel ka oma auto välimust vähe tuuninud.

Team Ghost, kes seekord väljas ühe autoga, roolis Kristjan Klemets, on lähenenud asjale väga Eestimaiselt. Ja ei – see hiigelsuur tagatiib mis neil eelmisel aastal autot täiendas, ei ole ka kuskile kadunud. Või õigemini – enne seda pilti ei olnud. Küll nad selle järgmiseks etapiks jälle külge monteerivad.

Birger Kiirend, kes eelnevalt PRO-STREET klassis tõusev täht oli, on sellest aastast alates ühinenud PRO klassiga. Mees on selle aasta alguses juba tulemusi näidanud ning eelmise aasta poodiumimeestel enam nii lihtne olema ei saa.

Tuntumatest tegijatest avas hooaega ka eelmise aasta kindel meister Mihkel Norman Tults. Ka tema auto kujundus on uus ja tuleb tunnistada, et see on hetkel Baltikumi ilusaim auto rajal. Kes iganes disaini autor on – tubli töö!

Meie kangelastest olid seekord rajal ka:

Henri Kivimägi

Harold Valdma

Kristjan Salmre

…ja veel mitmed teised.

Märkimist väärib fakt, et Eesti üks noortähtedest, Kevin Pesur, on see hooaeg jälle rajal. Paraku on Kevini jõud auto omast üle ja treeningpäeval töölepingu lõpetanud siduri tõttu sõitis ta sel võistlusel sõbra autoga. Enda masin peesitas boksialas.

 

PRO-klassi kvalifikatsiooni võitis kindla 89 punktiga Mihkel Norman Tults (järgneval pildil). Mehel on ilmselgelt hammas verel ka selle aasta tiitli järele. PRO-AM klassi kvalifikatsioonis oli parim eestlane Oliver Randalu, postitsioonil 11.

Drifti kõige vaatemängulisem osa on tandemsõidud, kus lõplik jõudude vahekord paika pannakse ning võistluse võitjad selgitatakse.

Mõningaid ajaloolisi stiilinäiteid sellelt võistluselt.

Eriks Ulašs (jälitaja) vs Janis Eglite (eessõitja).

Mihkel Norman Tults (jälitaja) vs Kristjan Klemets (eessõitja).

Mihkel Norman Tults (jälitaja) vs Ingus Jekabsons (eessõitja).

Janis Eglite (jälitaja) vs. Henri Kivimägi (eessõitja).

Andri Raudva (jälitaja) vs. Janis Eglite (eessõitja).

Eriks Ulass (jälitaja) vs Kristjan Salmre (eessõitja).

Harold Valdma (jälitaja) vs Eriks Ulass (eessõitja).

 

Iga tandemvoorude järel aitavad driftineiud välja kuulutada selle, kes paarist järgmisse vooru edasi pääseb. Välja kuulutamata jäetakse 1., 2. ja 3. koht, et ka autasustamise tarbeks väike üllatusmoment säilitada.

 

Betsafe Baltic Drift Season Opening 2018 PRO ja PRO-AM võistluse üldtulemuste poodiumid on järgmised:

PRO klass:

  1. Eriks Ulass (LV)
  2. Ingus Jekabsons (LV)
  3. Harold Valdma (EST)

PRO-AM klass

  1. Marco Prems (EST)
  2. Evaldas Šiliauskas (LT)
  3. Ints Berzinš (LV)

 

Eesti esimene etapp Jump for Drift 2018 jäi minul vahele. Küll aga on tulemas kindlasti selle hooaja kõige põnevam võistlus NEZ Drift Kehala2 – RollerCoaster from Hell.

Põhjus väga lihtne – Eesti driftijumalad on seal välja leiutanud mingi eriti sõgeda raja, kus kõrguste vahe on kuni 10 meetrit. Langevari kaasa, vms. Kogu info ürituse kohta siin: https://www.facebook.com/events/382937295534787/

Kogu selle aasta punktitabelit ja seisu näed siit: http://www.driftime.ee/soitjad-ja-teamid/2018-2/

Rajakohtuniku valvas silm jääb kontrollima, et järgmisel üritusel ikka kohal oleksid!

 

Ja lõpetuseks – kui tavaliselt sai raja äärest koju tulles mitme tuhande pildi seast 20-t parimat otsitud ja arvutis erinevaid “heebleid” edasi tagasi sakutatud, siis seekordne olukord minu kodus nägi välja selline:

 

PS! Kõik pildid (ka need mis artiklisse ei mahtunud) on siin (KLIKI).

Oled pildil? Kirjuta mulle ja toon selle pildi järgmisel võistlusel sinu boksi.

 

Järgmise korrani!

Riho

Categories: DriftNjuuz

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.