Kui linna saab juhtida ühe jalaga, siis driftiautot ühe käega

See on lugu sellest kuidas eestlased “lõdva randmega” Lätis driftivõistluse kinni panid.

26.-27 augustil toimus Lätis, Bikernieki ringrajal, Driftivõistlus mis oli Läti PRO-AM meistrivõistluste 6. etapp ja Eesti PRO-AM meistrivõistluste 3. etapp. Eestlaste väljapanek oli muljetavaldav: PRO-AM klassis osales 13 ja STREET klassis 1 võistleja. Kokku osales võistlusel üle 70 sõitja, nendest PRO-AM klassis tervelt 46. Kui soovid teada, mis eestlaste jaoks selle ürituse eriliseks tegi, siis on see lugu sinu jaoks.

Alustame algusest. Reede keskpäeval oli ootusärevus suur ning Eesti driftijad ootasid oma korda, et eesolevaks võistluseks mõned treeningsõidud teha.

Ilm oli lausa suurepärane ning kuigi päike soojendas sõitjate kiivrialused, tuli rehvide temperatuur õigeks saada endiselt kummi ja asfalti vahelist hõõrdejõudu kasutades.

Juba varakult oli aru saada, et eestlased siia nalja tegema ei tulnud. Birger Kiirend oli hoos ja Marco Premsi “porgand” hiilis vastastele aina lähemale.

Tehniliste probleemide tõttu Drift Allstarsi Eesti etapi vahele jätnud Henri Kalmist oli taas rajal ning hoog oli samuti hea. Ka Martin Teppor oli niiöelda “omas elemendis.”

Lisaks kõigele muule pakkusid eestlased üritusele värvi ka sellega, et BMW-de sekka suruti sujuvalt üks Audi, mille roolis Karel Piiroja.

Ka Lätlased olid omalt poolt välja pannud ühe universaalkerega tanki, mil nimeks Volvo. See masin tekitab kindlasti rahva seas teatud “sahinaid.”

Otseloomulikult testisid eestlased treeningsõitudel üksteist (pildil Raigo Rande ja Allar Aasmaa).

Testimata ei jäänud ka lätlaste närvid.

Henri Kalmisti autole paigaldatud Gear360 kaamera trotsis uusi ohte ja oli oma koha leidnud seekord ka tagaklaasil.

Ka lätlased ei suutnud eestlaste survele vastu panna ja lisasid võistlusele stiili oma kauni rohelise kapotiga. Ma arvan, et selle disaini nimi võiks olla “Suur ja Väike Munamägi.”

Võistluspäev oli veelgi palavam kui treeningpäev ning publiku sekka olid selletõttu ära eksinud ka Araabia naftašeigid. Kindlasti tekitas see elevust ka meie poiste seas, sest kes ei tahaks omale sponsoriks padurikast “musta kulla kaevandajat?”

Ühtlasi sundis palavus ka tüdrukuid end vabamalt tundma. Tundus, et võistluspäev võib alguse saada.

Enne veel kui põhiosa juurde jõuame, tuleb mainida, et ka fotograafide seas oli stiili märgata. Süüdlaseks jälle eestlased! Pildil selle loo kaasautor – Janne.

Võistluspäev võis alata ning palavas lõunamaises Läti kliimas hakati esmalt pihta kvalifikatsioonisõitudega. Lätlaste kiirus oli muljetavaldav, kuid kas sellest piisab, et jõuda poodiumile?


Kalev Kivilo oma roosa raketiga püüdis pilkusid olenemata kiirusest või sõidujoonest. Paraku lõppes tema võistlus sel korral kvalifikatsiooniringidega.

Allar Aasmaa kogus hoogu ning kvalifikatsioonis tervelt 83 punkti. Sellega oli ta kindlustanud edasipääsu tandemvooru.

Lisaks Allarile kuulus kvalifikatsioonivooru esikümnesse veel 2 eestlast.

83 punktiga platseerus 10. kohale ja tagas edasipääsu tandemitesse Andri Raudva.

Muljetavaldava 94 punktiga võitis kvalifikatsiooni Karl-Peeter Nõmme. Aplaus!

Siinkohal väärib äramärkimist ka Karl-Peeteri stiilinäide tandemtrennides. See mees siia nalja tegema ei tulnud.

Tandemvoor on iga Driftivõistluse kõige põnevam osa. Oma oskusi selles osas sai jälle näidata ka Henri Kalmist.

Ka Birger Kiirend üritas kvalifikatsiooni võitjale lähedale saada. Peale jäi seekord Karl-Peeter

Nagu ühelt õigelt autospordiürituselt ikka, ei puudunud ka plekimõlkimine, mullapilv ja sellega kaasnev närvikõdi.

Mainisin pealkirjas, et driftiautot on võimalik juhtida ka ühe käega. Sujuvalt oli end tandemvoorudesse sokutanud ka Martin Teppor, kes sõitis vasaku käe vigastuse tõttu kasutades ainult paremat kätt. Me ei tea mis seal autos toimus ja kuidas või mis jäsemetega ta mingil hetkel vastavat atribuutikat puutus, et auto sõidujoont õigena hoida, kuid fakt on see, et Martini esitus jääb meile meelde väga pikaks ajaks. Martin näitas oma sõitudega, et mis puust need “aeglased eestlased” tehtud on.

Ma lasen teil ühe korra arvata, mis järgmiseks juhtus. Just, Martin ning tema ühe-käe-driftitehnika (patendeeritud eestlaste poolt alates 27. augustist 2016) viisid mehe finaali. Vastu astuti kahte kätt kasutavale Lätlasele kelleks oli Arturs Miskinis.

Finaalsõit tehtud, eestlaste ootusärevus suur. Driftitüdrukud ootasid poodiumikangelasi, et õnnitlused kätte jagada.

Ka autod olid ootusärevuses – kes siis võitis? Kas ühe-käe-eestlane? Või hoopis V12 mootoriga lätlane?

Ametlike tulemusi veel avaldatud pole kuid ühe koha poodiumil hõivas ning kallistused teenis meie oma Karl-Peeter Nõmme! Tema punane kolmesilmne BMW on küll juuresoleval pildil üsna armukadeda moega, kuid küll Karl-Peeter teda hiljem uue õli ja rehvidega kostitab.

Ning nüüd trummipõrin…Martin “ükskäsi-eestlane” Teppor hõivas poodiumi kõrgeima koha ning on teenis kõigi, eriti eestlaste, suurima lugupidamise. Väga tubli saavutus, Martin! Kes septembri superfinaalides häbisse jääda ei taha, seob ühe käe selja taha!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

*

Saad kasutada järgmisi HTML-i märgendeid ja atribuute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>